آیدینآیدین، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 24 روز سن داره

آیدین عشق ما

یه مامان که دوست داره همیشه همسن پسرش بمونه!

آیدین و رمضان

1394/4/23 18:54
نویسنده : مامان مریم
2,372 بازدید
اشتراک گذاری

دو هفته قبل که داشتم از دندون پزشکی برمیگشتم...با خودم فکر میکردم چقدر هوا گرمه...بعد یادم افتاد دو ماه دیگه پاییزه!!!خدای من...همون پاییر و زمستونی که بی صبرانه منتظر بهار شدنش بودم...البته الان انقدر گرمه که باز هم بی صبرانه منتظر خنک شدن هوا هستمسکوت

یادم افتاد که وقتی تو نوزاد بودی چقدر روزها سخت میگذشت....چقــــــــدر طول میکشید که صبح ها به شب برسه و چقدر دیر روزها به هفته تبدیل میشد و حالا....چقدر زود 4 ماه از اون گردش های بوی عیدی گذشت...یادم افتاد که زمستون رو دوست نداشتم چون نگران مریضی تو بودم و این بهار انقدر بیماری برامون داشت که کلی شرمنده پاییز و زمستون بی دکتر رفتنمون شدمدلخور

و حالا که دارم این پست رو مینویسم....انگار همین دیروز بود که پست رمضان پارسالت رو نوشتم...چه زود میگذره

امسال ماه رمضون کمتر نگران بی حالی ناشی از روزه داری و شیطنت های پسرکم بودم چون آقاتر شده...خوب بلده سر خودش رو گرم بکنه...تازه مهد هم میره و سرگرم ترهمحبت

 

                

امسال هم مثل پارسال ترجیح میدم بعد افطار ببرمت پارک...البته پارک ها اصولا خلوته و هرچی بیشتر به آخر این ماه نزدیک میشیم کمتر دوست داری بعد افطار بریم پارک چون تو دنبال سرسره بازی نیستی...همبازی میخوای

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

 

                    

 

                    

رفتی سراغ کشوی لباس های بچگی و این بادی رو پیدا کردی و اومدی میگی بپوش دختر بشمخنده

کلا هر وقت پر و پاچه ات بیرون باشه حس دختر شدن یا خوشگل شدن داری...از من هم هی سوال میکنی وااای مامان دختر شدی؟؟!!!خندونک

                    

افطارهای دونفره ما....عاشق دعا کردن قبل اذانت هستم من...دوتایی...با دست های کوچولوی تو...برای همههههفرشته

                    

و بعد...سریع به سوی پارک

                    

 

                    

 

                     

محمد هم میاد دنبالمون....یه روز که عقب پر از کارتن بود و جای صندلی کلـــــی حال کردی بشینی رو این کارتن ها

                      

 

                      

این هم رزا...همسایه پایینی و ماشینش که اومدن خونه ما برای بازی با تومحبت

                       

محمد که میاد مهد دنبالت...میشه اول برین یه خرید کوچولو بکنین و بعد تو دست پر بیای پیش مامانتبوس

                        

 

                        

اولین پازل و هیجان تو

                        

 

                        

سری پیش که رفتیم برای آلرژی دکتر برات یه آزمایش کامل نوشت...گفت خیلی کارم اشتباه بوده که یک سال و نیمه برای چکاپ هم پیشش نبردمت...بهش گفتم که از دکتر میترسیدی و اون هم گفت الان بیشتر بچه ها به خاطر پارازیت ها و امواج کمبود ویتامین D3 دارن و بهتره حتما آز بدی...ولی من میترسیدم از خون گیری...دو هفته بعد بعد یه تب خفیف که نمیدونستم تب هست یا نه بدنت دونه های خیییلی محوی زد که فقط من متوجه میشدم ولی زود بردمت دکتر چون ترسیدم شروع آبله مرغون باشه....دکتر بعد معاینه گفت هیچی نیست و حتی دارو هم نداد...واقعا هم تب نبود اصلا انگار...ولی دوباره به اون آزمایش تاکید کرد و من و محمد با ترس و لرز بردیمت....برخلاف تصورم خییییلی غالی بودی...رفتی رو تخت خون گیری و دراز کشیدی و جواب پرستار رو میدادی و تا اسم خودت و دوست هات و ...سوزن که به دستت رفت شوکه شدی و گریه کردی ولی زود تموم شد و رفتی بیرون...باورم نمیشد اصلا رو تخت بری....قربوووونت برمبوس

زود بردیمت برات جایزه بخریم و از بین اون همه ماشین کنترلی و شارژی این تلفن قدیمی رو انتخاب کردی...فروشنده مبهوت مونده بودزبان

                        

و شب هم با محمد رفتین پشت بوم بساط جوجه کبابآرامخیلی خوشحالم دیگه میخوری تو همزیبا

                        

از طرف مهد گفتن میخوان برای بچه ها یه روزه کله گنجشکی و افطار تو مسجد ترتیب بدن...من خرما و بامیه رو تقبل کردم...

اول آقا اومد با شماها نماز خوند بعد رفت واسه بزرگترهاآرام

                        

نماز خوندن شما وروجک ها خیییلی قشنگ بودفرشته

                        

 

                        

و بعد هم افطار کردین بعد نماز ظهرزبان

                        

بچه ها با اشتها میخوردن و تو فقط عکس پنیر گاوی رو گندی و شروع کردی به بدو بدو...حتی نون خالی هم نخوردیسکوت

                        

این هم افطاری فسقلی ها....دست مامان های آشپز هم درد نکنهآرام

                        

این روزهای ماه رمضون علاقه مند شدم به آشپزی و شیرینی پزی

و البته با کمک تودلخور

                        

 

                        

 

                        

 

                       

 

                      

 

                     

همه اون زحمت می ارزه به دیده این نتیجه...مگه نه؟جشن

                     

 

                     

میتونیم کیک و بامیه درست کنیم و خونه مامانی ها هم بریم

                     

و یه پارک قبل از افطار خونه مامانی

                      

پازل درست کردن خیییلی عالی بود

روز اول تقریبا من درست میکردم...روزهای بعدی تو هم کمکم میکردی...و بعد ها بهت یاد دادم اول اطراف رو پر کنی....بعد ها اطراف که پر میشد بقیه اش رو خودت درست میکردی و بلاخره یه روز خودت تنهایی درست کردی و آوردی و کلی هم چلونده شدیبوس

                      

 

                      

یه روز از مهد اومدی و گفتی گوشت درد میکنه....برات کیسه آب گرم گذاشتم و سرت رو گذاشتی روش و آروم تر شدی ولی باز درد میکرد...بهت استامینوفن دادم و آروم شدی...ولی باز سر چهار ساعت درد شروع میشد...وقتی درد نداشتی شیطونی میکردی و بازی

                       

 

                      

ولی باز درد شروع میشد...تب هم داشتی....بردمت دکتر و دارو داد ولی از همون کلینیک دیگه آروم شدی...یعنی تو خود محوطه کلینیک هم با محمد و یه آقایی و پسرش کلی فوتبال بازی کردی...الان که بزرگتر شدی گاهی دلم تنگ میشه برای بچگیت...ولی خوشحالم میتونی بگی کجات درد میکنه و میدونی باید دارو بخوری و تو مدت مریضی هم بهانه نمیگیری...خداروشکرمحبت

                       

گاهی هم یاد بچگی میکنی...مثل اینجا که رفتی و این بشقاب رو پیدا کردیزبان

                       

باز هم کیک

                       

و چقر غصه خوردم بعد پخت و پف کردن طرحش قاطی شدغمگین

                       

صبح ها که مهد میریم باید سوییچ دستت باشه و در هارو باز کنی و سوار بشی و بعد راضی میشی پسش بدی

                      

گفتی میخوای نقاشی بکشی و من هم یه سیب کشیدم رنگ کنی ولی.....پسرم دیگه خودش نقاشی میکشه...اگه بدونی واسه این آدمک و توضیح دست و چشم و پاهاش چقـــــــدر چلوندمتبغل

                      

 

                      

من عااااشق این ژست هام که فقط هم رو دوچرخه میگیری و خودت میگی عکس بندازبوس

                      

 

                      

تهران خلوت در تعطیلات شب های احیا

                      

 

                      

از شمال کلوچه خریده بودیم و تو دوست نداشتی...این کوچولوهارو هم خریدم که شاید بخوری...عصر که گرسنه بودی بهت دادم و بلاخره قبول کردی...داشتم تو دلم ذوق میکردم که با دیدن این حرکتت دلم یهو گرفت...از خودم بدم اومد...من واسه کلوچه خوردن یا نخوردن پسرم عزا میگیرم و اون وقت یه مامان هایی نگران سرطان داشتن بچه هاشون هستن...تازه شاید بعضی از اون فرشته ها مامان هم نداشته باشن که غصه بخوره...خدایا همه بچه های مریض رو شفا بدهغمگین

                      

من و آیدینم داریم میریم احیا...البته با بابا محمدآرام

                      

 

                      

پسرک شیطون من و مسجد و یه دوست که فقط بدو بدو کردین

                      

.و بلاخره پازل ساختن های تنهایی که اصلا صدام هم نمیکنی و فقط نشونم میدی....بماند که تند تند تعمیرش میکنم خراب نشه حالا که انقدر عزیزهچشمک

                      

 

یکی از شبهایی که رفتیم بخوابیم....تو تخت خودت بودی و من هم رفتم در حموم رو که نیمه باز بود و تو اتاق خوابمون هست ببندم....چون کولر روشن بود و حموم یه پنجره به پاسیو داره فشار باد و پنجره باز حموم باعث شد با بسته شدن در یه صدای زوزه خفیف ایجاد بشه...من هم رفتم تخت خودمون و تو از تخت خودت:...مامان گوش کن صدای هواپیما میاد!

اولش فکر کردم واقعا هواپیمایی در کاره و گوش تیز کردم ولی ما که نزدیک فرودگاه نیستیم...گفتم نه نمیشنوم..

گفتی گوش کن...صدای هواپیما میاد...همون که باهاش رفتیم مسجد...

یهو فهمیدم چی میگی....تو سفر به مشهد و تو هواپیما که منتظر بلند شدن هواپیما بودیم این صدای زوزه خفیف دقیقا صدا ی موتور روشن هواپیما بود که هنوز بلند نشدهبغل

کلی چلوندمت که انقدر مثل من صداها بیشتر از تصواویر تو ذهنته و در کمال تعجبم سفر 7 ماه قبل رو با جزییات کامل برام تعریف کردی...اینکه رفتیم و دودو خریدیم و رفتیم مسجد و پیش امام رضابوس

شب هم خوابیدنی ببنی چشمام بازه حرف های خودم رو تحویلم میدی...حالا چشمای خوشگلت رو ببـــــــندزبان

خیــــــــلی هم مهربون تر شدی....هر چند دقیقه یکبار میای و میگی دوست دارم...عشــــــــــقم...نفســـــــــم...عزیزمبوس

 

همین الان بعد از افطار دارم این قسمت رو اضافه میکنم که یادم نره

پرسیدی مامان بابا کی میاد....با یه لحن خنده داری پرسیدی و جای کی گفتی کّیخندونک

خوشم اومد و گفتم چی؟؟؟که دوباره تکرار کنی...گفتی بابا...گفتم خوب؟؟گفتی خوب که خوبقه قهه

بابا کی میاد؟زبان

بعد هم طبق عادت این روزها...برم به بابا یه زنگ بزنم ببینم کی میرسهمحبت

پست شمال رفتن بمونه واسه سری بعد پسر کوچولوم...ولی...ممنونم برای این همه خوب بودن تو این ماه و کمک به مامان و بی بهانه گیری باهام همراهی کردنمحبت

پسندها (9)

نظرات (18)

مهربوون(محیا)
23 تیر 94 21:15
سلام به مریم جون مهربون و آیدین گل... خوبی دوستم ؟ پسری خوبه ؟ به به میبینم که پسرمون حسابی هوا مامانی رو داشته تو این ماه... قربون تو پسر مهربون... ای جووونم چقد قشنگه نماز خوندناششششون..دورتون بگردم با اون پاهای کوچولوشون رکوع و سجده رفتناشونو بگوووووووو پارک هم چه خوش میگذره دوتاییییی اونم شب ..هوا هم خنک تر میشه خوبه..وای مریم جون باز تهران هواش شرجی نی ..اینجا که اینقدی شرجیه تا میری بیرون اومدی باید بری حتما دوش بگیری... این 1 ماه اینقد تو خونه نشستیم که دیگه داریم مریض میشیم ای جووونم لباسشو یاد دوران قدیم کرده.چه بهشم میاد..دختر شده به قول خودش..فدای خنده هااااات آخی عزیززززززم خاله منم همینه .. باید برای چکاپ پسر هالمو ببره آزمایش خون میترسه بیشتر خودش تا بالاخره برد یه جای خوب اما از قضا نمیدونم چه پرستاری بود این که نمیتونست یه رگ پیدا کنه دل بچه ضعف رفت بخدا..هرچی حساستر باشیم بدتر میشههمه این دوران میگذره.الهی همیشه سلامت باشن این کافیه فقط پااااااااازلت مبارک عزیززززززم..آخی ازین تلفناااااا..یادش بخیرررر به به دوست هنرمندم... چه کیک و بامیه های خوشمزه اییییییییییی..دستت درد نکنه مامان نمونه... واااااااااااای کیک و نگاه... چقد خوب و عالی.. گلم شکلش خراب شده بخاره اینه که فک کنم مواد زیاد ریختی ..یعنی حداکـثر 3تا سفید و 3تا کاکائو برای اون ظرف بسه زیاد که بشه نازک تر میشه و به هم میچسبه و معلوم نمیشن..مزه مهههمهههههه عزیزم که معلومه حسابی عالی شده وونوش جون همگیتووون گلم نماز وروزه و دعاهاتم قبول..به منم سر بزن خوشحال میشم ...شب و روزتووون خوش
مامان مریم
پاسخ
سلام محیا جونم...ممنونم عزیزم..شما خوبی دوست گلم مرسی از همه محبتت دوست خوبم....آره خداروشکر ماه آروم و قشنگی داشتیم به لطف همکاری پسرم....واقعا اون نماز جماعت کوچولوها با عشق بود ای وای گفتی شرجی دلم براتون کباب شد...راست میگی تحمل شرجی بودن هوا از گزماش یییلی سخت تره...خدا قوت دوستم خدا نکنه عزیزم....ممنونم از محبتت ای واااای...الهی .....طفلی این همه نگران بوده و این بلا هم سرش اومده چقدر اذیت شدن هردو من بیشتر نگران بودم دوباره آیدین ترس از دکتر بگیره...ولی خداروشکر خیلی عالی بود ایشالا جوابش خوب باشه و خیال همه راحت بشه قربووونت گلم...نه بابا هنری نیست....فقط حس خوبی پیدا میکنم..خصوصا وقتی آیدین هم خوشش بیاد و بخوره که دیگه دوپینگ میشم ماه رمضونی آره مزه اش خیلی خوب بود در حدی که آیدین کلی خورد...ولی شکلش به تمیزی کار درنیومد....راستش من با ملاقه کار نکردم...با قاشق بود که اونقدر ظریف بود...ولی این بار با ملاقه سرخالی میریزم و کمتر هم میریزم میخوام چند تا کیکی کوچولو هم واسه مهد آیدین دربیارم...ایشالا این بار خوشگل هم بشه نماز و روزه های شما هم قبول دوستم چشم حتما گلم
الهام
23 تیر 94 21:38
سلام مریم جون چه رمضان متفاوت و پرباری داشته ای امسال بر خلاف من که نتونستم روزه بگیرم و تنها حسی که دارم آشپزی های قبل و بعد از افطاره خیلی هم عالیه که با وجود این که روزه بودی این همه آشپزی و شیرینی پزی کردی تو خونۀ ما تو بقیۀ ماه های سال هم کیک به سختی خورده میشه دیگه تو ماه رمضون که هیچی راستی علیرضا هم اتفاقات خیلی دور رو خیلی عالی به یاد میاره! مثلا از عید و یا حتی از عید سال قبل! این و چند روز قبل خیلی بیشتر متوجه شدم وقتی دوباره رفتیم شهرمون و دیدم خیلی چیزها رو که خودم هم یادم رفته علیرضا یادشه! حتی مغازه ای که تو حرم امام رضا براش اسباب بازی خریده بودیم و تو اون شلوغی اطراف حرم یادش بود! منم خیلی متعجب شدم از این حافظۀ بچه ها فکر کنم چون دغدغه هاشون کمتر از است همه چیز و به حافظه می سپرند و در مورد این که میگی حرفش رو دوباره تکرار نکرده، علیرضا هم گاهی که میخوام یک حرفی رو دوباره ازش بکشم، خیلی هنرمندانه منو می پیچونه و تکرار نمی کنه طاعات و عبادات تون قبول عزیزم آیدین جون و می بوسم
مامان مریم
پاسخ
سلام الهام گلم ممنونم خانومی....ناراحت شدم ...چرا نمیتونی روزه بگیری؟؟؟حالت که خوبه؟؟ مرسی عزیزم....راستش من برای سحری بیدار نمیشم...یعنی نمیتونم نصف شب شام بخورم و حالم بد میشه...بعد افطار سبک هم نمیتونم شام بخورم و بیشتر شب ها شیر و یه تیکه کیک میخورم راستش آیدین هم اوایل نمیخورد....چند بار کاپ کیک درست کردم و نخورد اصلا...همین کیک هارو بار اول اصلا نخورد و بار دوم تو املت ساز براش اندازه ساندویچ درست کردم و بلاخره خورد...علیرضا و شما هم همین که ببینین خونگیه و خونه پر از عطر کیک میشه حتما علاقه مند میشین ای جوووونم علیرضا....آره آیدین هم دقیقا میپیچونه من هم گاهی تعجب میکنم...خصوصا از بیان جزییات...ولی همون که گفتیه...دغدغه هاشون همین جزییات شیرینه دیگه خیلی ببوس علیرضای شیرینم رو دوستم
mahtab
24 تیر 94 0:10
سلام مريم جان نمازروزه هاتون قبول بيماري ازتون دور دلتون شاد شاد و اوقاتتون به کام و افرين به آيدين جان که تو اين ماه باهاتون همکاري کرده ... برعکس پسرک ما....که اين روزها روزه ي ما بردتش حسابي
مامان مریم
پاسخ
سلام مهتاب جون ممنونم عزیزم...مال شما هم همینطور خانومی ممنونم از محبتت دوستم
مينا
24 تیر 94 0:15
سلام مدیم جونی خوبی عزیزم؟ طاعات قبول دوست خوبم. تو این روزای اخر منو فراموش نکن عزیزم. راستش واسه امتحانام ک بهت سفارش کردم دعام کنیو ب خوبی امتحاناتمو پشت سر گذاشتم واقا ب این نتیجه رسیدم دعای ی دوست مهربون چقد میتونه کارساز باشه. الانم ی مساله ای هست ک خیلی احتیاج دارم واسم دعاکنی دوست گلم ک ایشالا اگه جورشد خبرشو بهت میدم و تشکر ویژه میکنم. راستی کم پیدایی گلم البته کاملا درک میکنم روزه داری و کارای خونه همزمان خیلی مشکله. من ک بیشتر روز خوابم و کلی دلم واسه مامانم میسوزه کبا دهن روزه کارارو هم میکنه. البته من دختر بدی نیستما در حد توانم کمک میکنم ولی خداییش خیلی سخته. گرما و هفده هیجده ساعت روزه داری وحشتناکه. ای جونم فدای گل پسر بشم ک اینقد قشنگ نماز میخونه. چ تمرکزی داره وقت پازل چینی )از زبونش فهمیدما( خخخخخ خیلی خوشحالم ک ایدین جونیمون اینقد اقا و بزرگ شده و دیگه اصلا از دکتر و پرستار و تخت درمونگاه نمیترسه. ای جونم. جواب چکاپو نگفتی عزیزم، همه چی نرمال بود عزیزم؟ دوشب از شبای احیا امامزاده و مسجد بودم عزیزم باورکن خیلی بفکرتون بودمو و ارزو کردم همیشه خنده رو لبای ایدین مهربونم باشه راستی مریم جون شما میدونی اسم این گلی ک ایدین جونی واست گرفته چیه؟ این گلو خیلی دوس دارم ولی اسمشو نمیدونم....
مامان مریم
پاسخ
سلام مینای عزیزم...خوبی دوستم...ممنونم خانومی قربووونت گلم...این نظر لطف و مهربونیته عزیزم ایشالا که هرچی هست خیر باشه و امیدوارم هرچی به صلاحته خدا برات رقم بزنه دوستم آره...روزه داری اون هم این تایم زیاد واقعا واقعا سخته...ولی درگیر دکتر بازی این بار آیدین هم بودم...البته خداروشکر همیشه بی اهمیت بوده ولی مامان ها همیشه نگرانن دیگه خدا خیرت بده که به مامان گلت کمک میکنی...واقعا واسه مامان ها روزه داری سختتره...کارهای خونه دیگه میشه فشار...قبول باشه از همتون گلم خدا نکنه خاله مینای مهربوووون...آره...من هم هلاک این زبونم که ارثی موقع تمرکز بیرونه ممنونم از مهربونیت دوستم....من هم خیییییییلی خوشحالم....راستش خداروشکر همه چی خوب بود و فقط عدد آنتی بادی هپاتیت کم بود که دکتر گفت یه واکسن هپاتیت بزنه...الان فقط استرس اونو دارم که ایشالا اون هم به خیر و سلامتی تموم بشه ممنووونم از این همه مهربونی و محبتت مینای خوووبمباور کن اشک تو چشمم جمع شد....من واااقعا از این لطفت بهمون ممنونم...من هم برات بهترین هارو آرزو میکنم دوست خوبم راستش نه...ولی من هم به خاطر موندگاریش خیلی دوسش دارم
مامان ریحانه
24 تیر 94 2:22
سلام مریم جون خوبی گلم آیدین جونم خوبه ؟؟؟ خدا رو شکر که جواب آز آیدین خوب بوده خیلی خوشحال شدم یعنی مریم جون همه ی بچه ها باید برای تشخیص کمبود ویتامین D3 تو بدنشون چکاپ کامل بدن ؟ فدای آیدین جون بشم که دیگه مردی شده برای خودش و خیلی راحت با این قضیه کنار اومده
مامان مریم
پاسخ
سلام ریحانه عزیزم...ممنونم گلم...شما خوبین دوستم مرسی از محبتت...راستش آیدین تا حالا اصلا آزمایش نداده بود....دکتر بهم گفت اون قدیم بود که تا بچه مریض نمیشد دکتر نمیبردنش و اشتباه کردی چون مریض نشده بوده یک سال و نیم نیاوردیش...گفت الان به خاطر فرکانس ها و امواج همه بچه ها در معرض کمبود ویتامین D3 هستن و باید چکاپ بشه اصلا شاید لازم نباشه مولتی بخوره قربونت گلم
مامان ریحانه
24 تیر 94 2:26
مریم جون همیشه اول پستات خیلی تاثیر برانگیزه واقعا به این سرعت 4 ماه از عید گذشت انگار همین دیروز بود که خونه تکونی میکردیم و بدو بدو برای نزدیک شدن به سال جدید اینا همه نشون میده که چقدر زود عمرمون میگذره و چه خوبه که از لحظه لحظه های این روزها استفاده کنیم و چه خوب که شما قدر تمام لحظه های نابتو میدونی و همین که تمام سعیتو میکنی که آیدین بهترین روزها رو داشته باشه این خودش یعنی لذت زندگی امیدوارم خواهر لذتهای زبندگیت روز به روز فزونی داشته باشد و دفتر خاطرات گل پسرمون پر باشه از لحظات شیرین
مامان مریم
پاسخ
ممنونم از محبتت دوستم واااااقعا خیلی زود گذشت...و واقعا عمره که میگذره....بچگی بچه ها سختتر میگذشت و دیر به نظر میومد و الان مثل برق و باد ممنونم دوست گلم....همیشه محبت داشتی و این از مهربونیته...من هم بای شما و خانواده کوچولوت بهترین ها و زیباترین خاطرات رو آرزو میکنم در کمال سلامتی و شادکامی
مامان ریحانه
24 تیر 94 2:40
میبینم که ماه رمضون پرو پیمونی داشتی خواهر و به پخت انواع کیک و شیرینی پرداختی شیرینیای خوشمزه نوش جون وای اون کیکت چه زیبا بوده ولی حیف شد اینطوری شد علتشو متوجه نشدی برا چیه ؟ سفره ی افطاری دو نفرتونو عشقه چه زیبا و صمیمی خدا قبول کنه طاعات و عباداتونو عزیزم الهههههههههی فدای پسر مهربون بشم که دوست داره مامانشو خوشحال کنه و دست پر بیاد خونه چه گلای قشنگی درسنت عین خودش زیباست چه خوب به پازل علاقه داره نازنین اصلا اینطور نیست فقط یه سی دی کدو قلقله زن براش گرفتم که یکی از برنامه هاش پازله به درست کردن این پازل علاقه نشون میده چون کامپیوتر هم خیلی بهش کمک میکنه تلفنش هم مبارک باور کن بچه ها به این چیزا خیلی علاقه دارن چون اسباب بازیهای جدید دلزدشون میکنن و در کمال ناباوری به سمت و سوی این اسباب بازی ها میرن جوجه کباب هم نوش جونش الهی فدای نماز خوندن و روزه گرفتنش بشم قبول باشه عزیزم خوشم میاد آدم کشیدن نازنین و آیدین هنوز در مراحله اولیه موندن آدماشون کلا تنه و این چیزا رو ندارن نازنین که اینو هم دیگه نمیکشه فدای شیرین زبونیهاش و خصوصا شیرین زبونی آخر پستش دوست دارم آیدین گلم یه عالمه هر چی بگم بازم کمه
مامان مریم
پاسخ
قربووون محبتت ریحانه خوبم آره واقعا برام لذت بخشه....چون نگران اضافه وزن هستم هم ترجیح میدم فقط از درست کردنش لذت ببرم و بعدش بیشترش رو ببرم خونه مامانم و عمه نمیدونم...بار دوم هم همین اتفاق افتاد...بار اول فر رو از قبل گرم نگرده بودم و فکر میکردم برای اونه....ولی بار دوم باز همون شکلی شد...با وجود فر از قبل داع...حالا این بار فکر میکنم یکی اینه که طرف براش کوچیکه....یکی هم اینکه لایه ها خیلی ظریف هستن و بهتره با قاشق یا ملاقه بزرگ تری کار کنم....ایشالا این بار خوشگل تر از فر بیرون میاد قربون کحبتت دوستم راستش من هم فکر نمیکردم علاقه مند بشه ولی شد و خیییلی هم تلاش کرد...الان دیگه خودش میریزه و درست میکنه...روزی چندین بار و من هنوز آیدین رو به بازی با کامپیوتر و گوشی موبایل آشنا نکردم....شاید برای همین فعلا به سبک بچگی من میره جلو قربون نازنین گلم برم....ماشلا خااانومیه واسه خودش آره...سر این تلفن خود فروشنده تعجب کرد...هرچی بهش پکیج ماشین های پارکینگ دار و ماشین کنترلی و باطری خور نشون داد نخواست ممنونم خاله مهربووون وای ریحانه جون آیدین همین انسان اولیه رو هم نمیکشید....فقط خط خطی میکرد...اصلا من این نقاشی رو دیدم ذوق مرگ شدم...الان هم هرروز 10 تا ورق فقط آدم میکشه ممنووونم برای همه محبتت خانومی....ببوس نازنین قشنگ منو دوستم
مامان راحله
24 تیر 94 14:52
سلام عزیزم .. طاعاتتون قبول .. وااااااااااااای که از شیرینی این گل پسر هر چی بگم کم گفتم ... دوستت دارم عزیز خاله
مامان مریم
پاسخ
سلام راحله عزیزم...ممنوووونم گلم....قربون محبتت دوستم
مونا
24 تیر 94 15:40
سلام مریم جان . طاعات و عبادات قبول . ماشاله به این پسر شیرین . چه مامان کدبانویی . احسنت . چه کیک و شیرینی خوشگلی . با این حرفات موافقم که پاییز و زمستون دکتر نرفتیم و این بهار و تابستون جامون مطب دکتر بود . من که 1 ماه با مریضی علی و بخصوص باران مواجه بودم . باران که 7 یا 8 تا آمپول زد . یکسره درجه دستم بود . سرفه و تب و گلو درد و . . . . خدا کنه هیچ بچه ای مریض نشه . . . عزیز باهوشم آیدین گل که داره پازل درست میکنه . ماشا . . . . راستی آیدین صبحها دیگه با باباش میره مهد ؟ بدون نق زدن ؟ علی که صبحها گاهی نق میزنه که میخوام با بابام برم سر کار . . . . ماهم ماجراها داریم ها . . . . راستی جوجه کباب نوش جونتون و جه خوبه که آیدین هم میخوره . نو و و و و و و و ش جونش . افطارهای دو نفره تون رو عشقه . . . . و چه ایده زیبایی بوده افطاری دادن مهد و اون نماز جماعت پاک و معصومانه . . . . دلتون شاد و لبتون خندون
مامان مریم
پاسخ
سلام مونا جون عزیزم مرسی دوستم....مال شما هم قبول باشه خانومی...ممنونم برای محبتت و لطفی که داری مونای گلم ای واااای شما هم؟؟ چقدر ناراحت شدم گفتی باران این همههه آمپول داشته...آخه چرا؟ واقعا این بهار خیلی بد بود...همش مریضی و آلرژی و بیماری و آلودگی ر استش آیدین رو صبح ها من مهد میبرم...آخه باباش ساعت 7 میره و من 9 آیدین رو مهد میبرم ... من خیلی با بازی بیدارش میکنم...شاید بیدار کردنش 10 دقیقه هم طول بکشه....انقدر میخندونمش که شاد بیدار بشه و خداروشکر بی بهانه میره مهد...سر اون مسجد بردن از مهد که بی من سوار اتوبوس نمیشد و گریه کرده بود من رفتم مهد و خودم بردمش مسجد و بعدش یکی دوباری بهانه گرفت که نمیره ولی بعد دیگه عادی شد براش ممنووونم برای همه مهربونی هات دوستم آره ایده قشنگی بود و من هم خیلی دوست داشتم ببوس باران و علی ماه منو گلم
مامان علی
24 تیر 94 18:10
سلام عزیزان دل طاعاتتون قبول به به عجب افطارهای دونفره ای وپارک رفتن های هرروزه میبینم شما هم مثل سایربانوان حسابی کدبانو شدی.نوش جون مریم جان وقتی خوندم یکی دوبار کوچولو بیمارشده خیلی نارا حت شدم ایشالله که دیگه تب و..سراغش نمیاد مطمینا تو مهد ودرارتباط بابچه ها.......وحتما اینا خودش یکجور واکسینه شدنه و..... عکسها ولبخندها هم فوق العاده بود ایشالله تنتون سلامت ودلتون خوش این کامنت واز من بپذیرتابعد راستش خیلی بار اومدم تووب دوستان وخواستم نظر بزارم اما حس میکردم تصنعیه خوب الا یکم بهترم ودوست داشتم حتما ردی از حضورم بزارم عیدتون مبارک باشه پیشاپیش والتماس دعا
مامان مریم
پاسخ
سلام زهرا جون گلم خوبی دوستم...ممنونم خانومی...مال شما هم قبول باشه مرسی از محبتت دوستم...ممکنه به خاطر مهد هم باشه ولی واقعا مزایاش برام بیشتره و البته به قول خودت واکسینه میشه برای پاییز که مریضی خیلی بیشتره زهرای عزیزم من بارها بهت گفتم...الان قسم میخورم...واااقعا وااااااقعا کامنت اصلا برای من مهم نیست....باور کن اصلا اولش بدون نظر کرده بودم و بعد گفتم شاید دوستان ناراحت بشم و برداشتمش....توروخدا خودت رو تو معذوریت نزار...برای من هم پیش میاد که حوصله تایپ ندارم و اگه کامنتی بزارم به دل خودم هم نمیشینه....گرچه کامنت های تو همیشه انقدر محبت داره که به دل هم میشینه دوستم عید شما هم پیشاپیش مبارک...ببوس علی نازم رو
عمه فروغ
24 تیر 94 21:56
سلام مریم جون خوب هستید؟آیدین گلم خوبه؟ نماز و روزه هاتون قبول باشه عزیزم ان شاا.. که به هر آنچه که صلاحتون در آن است دست یابید پیشاپیش عیدتون هم مبارک باشه عزیزم التماس دعا آفرین به گل پسری که امسال رمضان رو خوب با مامان همکاری کرده و آفرین به تو که روزه کله گنشجکی گرفته التماس دعا فرشته کوچولو ان شاا.. که خدا خودش همیشه حافظت باشه عزیزم خدا رو شکر که نتیجه آزمایش آیدین رضایت بخش بوده و خدار و شکر که مشکلی نبوده ان شاا.. که همیشه تنت سالم باشه عزیزم و آفرین به آیدین گلم که این قدر خوب با مامان همکاری کرده هزار ماشاا.. به آیدینی که درس کردن پازل رو به خوبی یاد گرفته به به آفرین به مریم کدبانو با این همه کیک و شیرینی خوشمزه که درست کرده نوش جانتون باشه واقعا همین طوره که میگی مریم جون ان شاا.. که خدا همه بیمارها علی الخصوص این کوچولوها رو شفا بده آیدین گلم رو هم از طرف من ببوسید
مامان مریم
پاسخ
سلام فروغ جون...ممنونم عزیزم....طاعات شما هم قبول باشه گلم شما هم همینطور عزیزم....و عید شما و خانواده هم مبارک ممنونم خاله مهربون و مرسی برای محبتت دوست عزیزم مرسی فروغ جونم....آرشیدای قشنگم رو ببوس دوستم الهی آمین خانومی....خدا همه مریض هارو شفا بده و کوچولو هارو زودتر
مامان فهیمه
26 تیر 94 5:39
سلام مریم جونی خوبی خانم نماز و روزه هاتون قبول.عیدتونم پیشاپیش مبارک میدونی مریم جون این پستی که این سری گذاشتی بوی بزرگ شدن و تغییر میداد حسااااابی. یه جورایی همزمان به تغییرات علی هم فکر میکردم که داره بچم بزرگ میشه از یه طرف خوشحال واسه دیدن اون چیزایی که همش میگفتم یعنی میشه این کارو کنه ....و یه جورایی دلگیر واسه این بزرگ شدنا و کم کم از هم دور شدنااااا البته شاید،و دیگه اون بوی بچگی نیومدنااااا.هر چند بچه ها همیشه واسه ما پدر و مادرا بچه هستن،به قول پدر و مادرای خودمون آیدین جونمم همون واکنشش نسبت به دکتر و تغییر ذائقه و خوردن کلوچه و کیک و آبنبات چوبی و... و ملاحظه ی مامانه روزه دار و سرگرمی های خاص خودشون،عادت به رفتن مهد ،و اون نقاشی های خط خطی قبل که واسه خودشون انگار کل دنیارو کشیده بودن و کلی معنا داشت و ما فقط با حس مادرانمون درکش میکردیم و میدیدیمش اما حالا دیگه تبدیل شده به یه نقاشی که با چشم صورتمون هم میتونیم ببینیمشمثل من که بی صبرانه منتظر کشیدن یه آدمک(نی نی)واضح از علی هستم. قربون اون بزرگ شدنات آیدین جون شیرین زبون خوب گفتی به ماماناااااا تا مامان باشه دیگه نخواد سر تو رو کلاه بزارهخب که خب فدای اون خندهای شیرینت خاله جون انشالا همیشه لبت خندون باشه و تنت سالم به دور از هر مریضی
مامان مریم
پاسخ
سلام فهیمه جونم...خوبی عزیزم...ممنونم گلم آره دوستم...این روزها زمان زودتر میگذره...وقتی زمان برام زود میگذره یعنی روزهای خوب و روزهای خوب یعنی آیدین داره بزرگ میشه...دردسرهای بچه داری کمتر میشه...روزهای کودکی زودتر میگذره... آره...هم قشنگه و هم دلتنگی میاره...بیشتر شیرین زبونی ها فراموشم میشه...تا یه دوره ای میاد هنوز از اون دوره لذت نبرده تموم میشه و میریم دوره بعدی....هم قشنگه...هم دلم تنگ میشه علی هم نی نی میکشه...انقدر زود که باورت نمیشه و دلت تنگ میشه واسه روزهایی که بهش کاغذ میدادی و سریع خط خطی میکرد...دلت تنگ میشه برای جسارتی که داشته و بدون تمرکز یه کلغذ سفید رو خط خطی میکنه خدا نکنه فهمه خوبم...ممنونم برای همه محبتت دوستم... ممنونم برای ارزوهای قشنگ و شیرینت خانومی
مامان فهیمه
26 تیر 94 5:42
و همچنین آفرین به دوست هنرمند خودم و اون دستیار کوچولوش با اون کیک های خوشکل و صد البته خوشمزه و اون بامیه ی خوشرنگ یه چیزه دیگه که یادم رفت بگم قربون اون سجده رفتن آیدین جونی با اون شکل قرار دادن پاهاشعلی که کلا میخوابه رو شکم وقتی میخواد بره سجدهروزه کله گنجشکیتم قبول کوچولوووووو
مامان مریم
پاسخ
ممنونم دوســـــــــــتم خیلی دنیای قشنگیه....نمیدونم از آشپزی دارم لذت میبرم یا از بی دغدغه تو آشپزخونه بودن فدای محبتت گلم آیدین هم تو خونه با ما نماز میخونه همون شکلی سجده میکنه...اونجا هم اولش همون سبکی بود...بعد با دیدن بچه ها همرنگشون شد عزیزمی.....ببوس علی ناااز منو دوستم
مامان کیانا و صدرا
26 تیر 94 18:27
سلام خواهر جون.عباداتت قبول و عیدتونم مبارکدیروز پستتو خوندم و به قول ریحانه زنبیلمو گذاشتم تو نوبتچطورید؟امید که همیشه خوب و سلامت باشید.مریم اول بگم با این خوراکی که تو داشتی آبجی میشه بگی چطوری صبح تا شب گشنگیو تحمل مینمودی؟؟؟فک کنم نصف شده باشیپس فهمیدم کلا شما کم غذا هستیدالهام جونم، خواهر بعد از اون عمل سخت توانایی واسه روزه گرفتن براش نمونده باید تقویت بشه تا به موقعش بتونه بگیرهالبته ببخشید الهام جونمخب اینا مقدمه بود میریم کامنت بعدی
مامان مریم
پاسخ
سلام مرضیه جوووونمممنونم دوستم.....عیدت مبارک خانومی ممنونم از محبتت گلم...باور کن دیگه گرسنه نمیشدم...فقط بی حال بودم...دیدی که وب هم نمیومدم...هی ولو بودم عوضش یه مامان خوش هیکل شدماگه پرخوری این روز عید و بعدش بزاره آره ماها کلا کم غذا هستیم...من و محمد و آیدین همیشه نفری 5 تا 7 قاشق برنجی هستیم...اصلا بیشتر نمیتونیم بخوریم آره یادم بود عمل الهام...ولی ترسیدم یه وقت چیز دیگه ای هم باشه...انقدر که مراعات میکنه و نمیگه نمیگه تا مجبور بشه ایشالا تنش سلامت باشه
مامان کیانا و صدرا
26 تیر 94 18:34
و اما آفرین که رفتی سراغ کیک پزی و سرتو گرم نمودیآفرین که پازل گرفتی واسه آیدین جون و علاقه مندش کردیآفرین که به ترست غلبه کردی و بچه رو بردی چکابو آفرین و صد آفرین که قدر تک تک لحظات زندگیتو میدونیمریم خیلی برات کف زدم بیا وسط بدو بـــــــــــــــــــــــــدو...ها ماشا....ایده ی مسجدم جالب بود و موندگار در ذهن بچه ها.نقاشیتم قشنگه گل پسراز این تلفنها ما هم داشتیمخب بابا اینا از بس اسباب بازی دارن دیگه باید یه چیز متفاوت بردارن مگه نه!!!!به هر حال مریمی جونم براتون خوبترینها رو از خدا میخوام و بهت توصیه میکنم یه کم بیشتر بخور نترس چاق نمیشی
مامان مریم
پاسخ
ممنونم دوستم...آره هم سرگرمی تا رسیدن ساعت افطارهم یه عشق قدیمی به شیرینی و دسر پزی و کلا آشپزی پازل رو محمد خرید...من یه دونه پارسال براش گرفتم و همون روز جمعش کردم و یه هفته ست پیداش نمیکنم کجاست بهش بدم وااای اون ترس چکاپ و بدتر از اون واکسن رو نگووووو ممنووووووووووووون برای همه دست دسی هایی که برام کردی بفرما اینم قر مرسی گلم...برای همه محبتت من هم برات قشنگ ترین هارو میخوام نه جون تو...زود چاق میشم...میدونم والا
الهام
28 تیر 94 20:32
سلام مریم جون پیرو نظر قبلی: حالم خوبه خداروشکر ولی هنوز کمبود ویتامین ها رو دارم و با وجود یک آمپول دی-3 ماهیانه گاهی زانوم درد می کنه برای همین دکتر بهم گفت روزه نگیر که ضعیف تر نشی مخصوصا که کم آبی و یبوست هم برای بخیه هام خیلی بده راستی وبلاگم با پست "گذر ششمین سال از یک پیوند" تو به روز شده ها اومد یا نه؟ بیا خصوصی
مامان مریم
پاسخ
باز هم سلام الهام گلم ای وااای...خیلی ناراحت شدم برای این کمبود ویتامین....خوب کاری میکنی دوستم و کاملا پی گیری کن این چکاپ رو تا همه چیز نرمال بشه...حالا با اون همه خونریزی که نوشته بودی خداروشکر که دچار کم خونی نشدی برات سلامتی کامل و سریع رو آرزو میکنم عزیزم اون موقع که اومدم وبت نه...ولی الان که چک کردم آره ببخشید اون لحظه نبودم که بیام...تا بهت کامنت دادم صفحه رو بستم
مامانی
11 مرداد 94 15:53
سلام الهام جون خوبی همیشه به سفر دوستم طبق معمول عکسها عالی و پر از حس زندگی پیر کردی بنده خدارو الهام جون حالا باز موی سفید راه چاره ای داره ولی ریزش مو پس حسابی خوش به حالته که علیرضا جونی شبیه خودته من که از درک این خوشحالی عاجزم ... دریغ از یه تار مو ولی خوشحالم که به من نرفته علیرضا جون هم اصلا به باباش شباهتی نداره ماهم از این فک دردها داشته ایم البته نه تو ترافیک سنگین توی جاده خلوت و نیممه شب تهدید آب سرد هم خوب جواب میده و اعتراف میکنم چندباری عملی هم شده نتیجه گیری اینکه ما که پشت فرمون نیستیم گویا کارمون سخت تره.... والا.... ان شا ا... که روحشون قرین رحمت باشه
مامان مریم
پاسخ
باز هم سیلوم با عرض معذرت اشتباهی اومدین در خونه ما من از طرف الهام جونم تشکر میکنم تایید کردم که کپی کنی ببری واسه صاحبش
مامان کارن( رزیتا )
22 مرداد 94 10:06
سلام مریم جون دلم واستون تنگ شده بود یه مدت نت نداشتم ...چقد قشنگ بود پست ماه رمضون مخصوصا اونجایی که نی نیا نمازمیخوندن چقد خوب کیک و شیرینی میپزی کلک آفرین
مامان مریم
پاسخ
سلام رزیتای عزیزم ممنووونم عزیزم از محبتت خانومی قربون دوست گلم...ببوس کارن ماهم رو