آیدینآیدین، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 5 روز سن داره

آیدین عشق ما

یه مامان که دوست داره همیشه همسن پسرش بمونه!

سفر نوروزی 94

1394/1/18 19:00
نویسنده : مامان مریم
2,351 بازدید
اشتراک گذاری

يه ديواره ، يه ديواره ، يه ديواره ... يه ديواره كه پشتش هيچي نداره

تو كه ديوارو پوشيدن سيه ابرون نمياد ... ديگه خورشيد از توشون بيرون

يه پرندست ،‌يه پرندست ، يه پرندست ... يه پرندست كه از پرواز خود خستست

بن و بالشو بستن دست ديروزا نمياد ... ديگه حتي به يادش فردا

يه روز يه خونه اي بود كه تابستونا ... روي پشت بومش ولو ميشد خورشيد

درخت انجير پيري كه تو باغ بود ... همه ي كودكيهاي مرا ميديد

 

اولین بار این ترانه رو 20 سالگی وقتی فقط دو ماه از غقد من و محمد میگذشت و میرفتیم یه رامسر پردرسر شنیدم!

آره آیدینم تعجب نکن...دوره تو که سهله...همین الان هم دختر و پسرها محدودیت دوره مارو ندارن....تازه دو ماه بود عقد کرده بودیم که محمد عشق سفر من پیشنهاد شمال دونفره ای داد که جنجالی به پا شد...بماند که بلاخره رفتیمزیبا

تو ماشین....با نوار کاست...اون موقع ها تازه ضبط های سی دی خور اومده بود و یادمه همه کلاس میگذاشتیم که مال ما سه دیسکته و مال اونا 5 دیسکت!انگار حالا چه فرقی میکرد!

کل مسیر فرامرز اصلانی میخوند...یه کاست با همه ترانه های قشنگش...و یه مریم 20 ساله و یه محمد 25 ساله...خدااااااااااا...چقــــــــــــدر کوچولو بودیممحبت

و من هنوز هم با این ترانه اون سفر رو به یاد میارم...

تو نامزدی یه شمال دیگه هم رفتیم....و بعد عروسی هر ماه یه بار شمال رو حتما میرفتیم...همه شهرهای شمال زیبا....و هربار راه برام شیرین و کوتاه بود...انقدر جاده چالوس رو دوست داشتیم که تقریبا همه بهار و تابستون و پاییز رو یا هر جمعه یا نهایت یه جمعه درمیون شمال بودیم و اصلا خونه پیدامون نمیکردن...شده صبح بریم و شب برگردیم...

باردار که شدم از ویار و تهوع و درد خبری نبود و مسرور از این اتفاق باز به سفر ادامه دادیم....طوری که از 9 ماه بارداری 7 ماهشو سفر بودیم ...و باز راه برام کوتاه بود

بعد به دنیا اومدنت تا 7 ماهگیت اصلا اسم سفر رو هم نیاوردیم و درست بعد 7 ماهگیت و ماه اردیبهشت رفتیم همین ویلای عمو امیر...بار اول خیلی خوب بود...تو کریرت خواب بودی و برگشتنی هم اذیت نکردی...ولی از بار دوم به بعد و تا همین پارسال....تازه فهمیدم راه خییییییییییییلی دوره!!!

و سه سال این داستان ادامه داشت....تازه خدارو شکر که ویلا به چالوس هم نمیرسه و کلا دو ساعت و نیم راهه....ولی انقدر تو مسیر اذیت میشدم که هربار قول میدادم این بار اخره و ماه بعد به ذوق لذت بردن تو باز راهی میشدم....ولی دیگه نه ترانه یه دیواره فرامرز اصلانی برام قشنگ بود و نه زیبایی های جاده همیشه قشنگ...انقدر که یا بین عقب و جلو رفتن تو ماشین در تردد بودم یا تو بغلم وول میخوردی و تهوع میگرفتم!

و امسال....از تولد سه سالگیت دیگه جلو نمیشینی و عقب ماشین برات جا افتاده...ولی این سفر بود و نگران به هم خوردن این عادت خوب....

 

                  

 

درست بعد سال تحویل...بعد اون حال خوب و دعای قشنگ و قرآن تو دستمون و عیدی های متبرک و مزین به آرزوهای خوب محمد...راهی شدیم....تا بغلت کردیم بیدار شدی و اول قرار بود سه ماشینه باشیم و ما هم صندلی ماشینت رو نصب کردیم که راحت عقب بخوابی...بعد قرار شد مهین و داوود هم باهامون بیان...و لحظه آخر به علت سردرد ناگهانی عمو امیر اونا گفتن دوتایی صبح راه میفتن و ما مجبور شدیم 11 نفره با دو ماشین بریم که با تو ماشین ما شش نفره شد و سرکوچه برنامه عوض شد...مهناز هم اومد ماشین ما تا دو تا بابایی و مامانی ها و محسن با یه ماشین برن و ما و مهین و داوود با یه ماشین و این تغییر برنامه حسابی کاسه گوزه مارو به هم زددلخور

قرار بود عقب تو صندلی خودت بخوابی و محمد برات یه دستگاه پلیر سی دی و فلش خریده بود تا اگه احیانا خوابت نبرد و خواستی بیای جلو بغل من بزاریم باهاش کارتون ببینی ولی حالا باید میموندی جلو و تو بغل من....یواشکی برگشتیم خونه و صندلی ماشینت رو برگردوندیم و رفتیم دنبال بچه ها....باورت نمیشد اجازه دادم بیای بغلم جلو بشینی ولی تو پتو و بالش وانمود کردیم برای خوابه و توضیح هم ندادم که تو ذهنت نمونه....و درکمال ناباوریم این بهترین سفر تو جاده مون شد....تقریبا از ورودی جاده چالوس همه خوابیدیم و درسته خواب و بیدار بودم ولی وقتی یه بار چشمامو باز کردم و محمد گفت تو هزار چم هستیم باورم نمیشد کندوان رو هم رد کردیم و من تقریبا خواب بودم و اذیت نشدم....و تو هم خود ویلا بیدار شدی...هوووووووووووووراجشن

خداروشکر برخلاف تصورم تو ترافیک نموندیم و 7 صبح رسیدیم....ولی ویلا خیییییییییییلی سرد بود.....با اینکه محمد و امیر آقا هفته قبل اومده بودن و ترو تمیز کرده بودن و بخاری هارو نصب کرده بودن ولی گرم شدن ویلا یک روز طول کشید و از اون بدتر برق ها قطع بود و بعد از ظهر بعد رسید امیر و سپیده و برقکار چند ساعت مونده به تاریکی موفق شدن و برق ها اومد و آب گرم شد و بخاری برقی ها هم راه افتاد...

و باز هم خداروشکر روز اول هوا انقدر آفتابی بود که بیرون و تو حیاط خییلی گرمتر از داخل ویلا بود و بیشتر تو حیاط مشغول بودیم و خیلی هم لذت بخش بود...خصوصا تو و بازی با همه 

 

                  

 

                  

 

                  

و روز دوم که ویلا گرم شده بود بیرون خیــــــــــــلی مه آلود بود و البته من عاااااااااااااااشق این مه هستم...خییییییییییلی خوشگله...ببین همون منظره بالاست و هیچی معلوم نیست...یعنی جلوی پات هم مه بود

                  

 

                  

این نوک اتود توی جامدادی بود که محمد برات خریده بود و به خاطر طرح توماسش این مدت همه جا دستت بود...عاااشق این اخلاق خاصتم منبوس

                  

 

                  

و بدون توجه به مه همه زدیم که بریم بالاها....اینجا در اصل روستاست ولی خوب...انقدر ویلاسازی شده دیگه شبیه روستا نیست....البته هنوز تمیز و بکره و خیـــــــــــلی خلوت....

و این هم آیدین عشق حیوونات من

                  

 

                  

وقتی رسیدیم به مامان و بابا و بچه ها که جلوتر از ما بودن از نزدیکی تا این حدت با سگ هایی که محبت رو ازت گرفته بودن و دنبالت بودن ترسیدن....ولی من گفتم اگه شماها جو ندین خیلی هم سگ های خوبی هستنخندونک

                  

بعد ما رفتیم زمین بازی که اون بالاست و بقیه به راه ادامه دادن....با اینکه مثل همیشه کسی توش نبود ولی بهت خوش گذشت....و مه رو ببیــــــــــــــــــــــــــنآرام

                  

 

                  

 

                  

 

                  

 

                 

 

                 

و راه رو به بالا ادامه دادیم تا به بقیه برسیم

                 

 

                   

این دو تا سگ مهربون هم پا به پامون میومدن

                 

 

                 

اینجا پاتوق همیشگیمونه...اون پایین مثل دره ست ولی اون سنگ ها جون میده که بشینی و عظمت و شکوه خلقت خدارو ببینی

                 

 

                 

و در بازگشت همه نی نی شدیم و بازی کردیم...مامانی ها...مهناز مهین و همه

                 

 

                 

 

                 

این هم ذوق تو که از میله اویزون میشدی و همراهیی دایی محسن

                 

 

                 

گروه گاو ها...و سگی که تا ویلا همراهیمون کرد

                 

 

                 

واااااااااااای...این زیبایی ها رو اصلا با دوربین نمیشه به تصویر کشید....سبز سبز سبز

                 

آیدین و پذیرایی از خودش بعد برگشت از پیاده روی شیرین

                 

روز سوم هوا افتابی و زیبا بود

                 

 

                 

و بزرگتر ها هوس دریا کردن....هرچی ما گفتیم اینجا رو نبینین خلوته الان چالوس شلوغه قبول نکردن و این شد که آقایون جوون یعنی امیر و داوود و محسن گفتن نمیان و آرامش اینجارو ترجیح میدن و محمد مجبور شد به خاطر همراهیمون بیاد...با دو ماشین...باباها و مامان ها...و من و مهین و مهناز و سپیده و آیدین

خداروشکر محمد به موقع ترافیک رو دید و نرفتیم چالوس و یه فرعی به دریا دیدیم و رفتیم همونجا که خیلی هم قشنگ بود

آیدین و مهناز و فرار از موج هامحبت

                 

 

                 

 

                 

 

                 

آیدین و بابایی حسین و پرتاب سنگ تو دریا

                 

 

عصرش باز رفتیم پیاده روی ولی خوابت میومد و زود برگشتیم...پاهاتو هم تو اب بارون کردی و کفشات خیس شد و جلوی شومینه همه چسب هاش از حرارت باز شد...فدای سرت

این هم بازی با اردک ها

                  

روز دوم از غروب بلاخره تصمیم بر این شد که شومینه رو افتتاح کنن و اول با هیزم امدادی از همسایه فامیل شروع شد و بساط هیزم شکنی داشتیم که خیییلی شیرین بود...تو بارون ریز و قشنگ و هیزم شکستن با تبر و اره و یه عالمه خنده

                   

 

                   

 

                   

 

                   

و سیب زمینی تنوری خوشمزه و چیپس و پفک و ماست کنار شومینه و ایدین همیشه ممنوع هله هوله و خوشحال منزبان 

تو این چهار روز همه چی خوب و قشنگ بود...من و محمد و مامان بابا و خانواده هر جفتمون و آیدین یکی یه دونه و خوشحال...درسته خیلی هم سر به سرش میزاشتن ولی خوش میگذشت...روز چهارم دم دمای صبح حس کردم  بینیت گرفته و بیدار هم میشدی و انگار یکمی سرما خورده بودی...بعد بیدار شدن باز شارژ و سرحال بودی ولی آبریزش هم داشتی

تو این مدت برخلاف تصورم اصلا بدغذایی نکردی...البته من حواسم به آشپزخونه و مامان ها بود و غذاهای مورد علاقه تورو سفارش میدادمشیطان

و این هم روز چهارم

 

              

 

              

 

              

 

              

اون روز قصد داشتیم با محسن برگردیم....هم نگران بودم که این آبریزش بینی جدی بشه...هم دیگه این چند روز سر به سرت گذاشتن و باهات بازی کردن ها باعث شدی بود حس صاحبخونه بودن پیدا کنی...اینجا مامان و عمه و بابایی رو که رفته بودن پیاده روی از ویلا بیرون کردی و راشون نمیدادیخندونک

              

ناهار قرار بود جوجه کباب باشه و چون احتمال میدادم سر سفره با دیدن پلو فقط برنج خالی بخوری به عمو امیر مهربون گفتم غذای تورو زودتر بده و همنجا تو حیاط خداروشکر خوردیش و سر سفره هم ته دیگ میل نمودینخوشمزه

              

کلی هم فوتبال بازی کردیم

              

وبلاخره با محسن راه افتادیم و محسن بهترین همسفری بود که تا حالا داشتیم...اصلا سر به سرت نمیزاشت...محبت زورکی هم نمیکرد برعکس مهینبدبو...تو ماشین نشسته خوابت برد و یک ساعت بعد بیدار شدی و تغذیه محبوب...ساقه طلایی

              

نیم ساعتی تو خودت بودی و محسن اصلا انگولکت نکرد و خودت که سر حال شدی یکمی باهاش بازی کردی..

               

 

               

و کندوان برفی...انگار نه انگار چند کیلومتر پایین تر همه جا سبزه

               

در کمال ناباوریم تا کرج همون غقب نشسته بودی و با رسیدن به کرج و تاریک شدن هوا محمد اون دستگاه پلیر رو آورد و یه کارتون پت و مت.....چند بار اونجا بهت گفتیم و این چهار روز اصـــــــــلا نخواستی کارتون ببینی...ولی از کرج تا تهران کامل محو شدی و صدات هم درنمیومد...و من خییییییییییییلی خوشحالجشن

               

 

               

 

               

و این هم پسرک من فردا صبح بعد بیداری و با پتوش جلوی تی وی...این هم هفت سین ما که خداروشکر هم سبزمون حالش خوب بود و هم ماهی ها....این سبزه رو هم خودم گذاشته بودم و اون سبزه کوچولو هم به نیت این چند سال برای تو بودآرام

               

 

               

 

سفر خوبی بود...بقیه گروه تا شنبه بعد اونجا موندن...یعنی 8 روز و ما چهار روزه برگشتیم...خداروشکر همون سه روز عطسه و آبریزش داشتی و تموم شدآرام

و این چهار روزی که ما تنها تهران بودیم هم خیلی خوب بود...هرروز ددر و استفاده از تهران پاک و خلوت

این پست عکس زیاد داشت و شیرین زبونی های عید بمونه برای پست بعدی

همیشه خوش باشی پسری مهربونمبوس

پسندها (19)

نظرات (42)

منیر
18 فروردین 94 19:11
سلام عزیزم سال نو مبارک . ایشالا که در کنار خوانواده سال خیلی خوبی داشته باشید . ایشالا همیشه شاد باشید . عکس ها ی سفرتون هم خیلی زیبا بود .ایدین جون و ببوس
مامان مریم
پاسخ
سلام منیر جون...سال نو شما هم مبارک دوستم مرسی از محبتت خانومی...شما هم امیر علی گلم رو ببوس
مامان ِ یسنا
18 فروردین 94 19:18
سلام مریمی عزیزم ... من همین اولش هنگ کردم ... هر ماه شمال ؟!! ... چی؟ هر جمعه ؟... بابا ای ول .. دمت گرم ... تا حالا فکر میکردم ما بدجور دردری هستیم . اما نه مثل اینکه از ما بدجورترم هستن... آفرین... خیلی خوبه... بازم از اون کارای خاص بود . خوشمان آمد
مامان مریم
پاسخ
سلام دوست گلم جوون بودیم دیگه دوستمهر ماه رو که اگه پست های بهار و تابستون همین پارسال رو هم بخونی شمال رفتیم....جز ماه رمضون که اونم درست قبل و بعدش باز شمال بودیم....اعتیاده دوستمو هر جمعه...یادش بخیر....واقعا حتی 5 سال هم خیلی تو بنیه تاثیر داره....آره ...هر جمعه هم اگه نمیشد یه جمعه درمیون صبح زود میرفتیم و عصر برمیگشتیم بهت گفته بودم که تو این مورد خیلی شباهت داریم قربوووووووونت
مامان عاطفه
18 فروردین 94 19:26
ای جان چه پسر نازی خدا نگهدارش باشه عکس ها هم زیبا بودن و لذت بردم روز مادر پیشاپیش مبارک
مامان مریم
پاسخ
ممنونم عاطفه جان و مرسی از لطفتون....من هم روز زن رو بهتون تبریک میگم
مامان ِ یسنا
18 فروردین 94 19:26
چه جای قشنگی ... البته شمال همه جاش زیباست.. اینجا کدوم روستاست؟ سگ؟ بد رقم از سگ میترسم .. تو سیزده بدرمون دو تا سگ بهمون نزدیک شدن که من اولین کاری که کردم یسنارو بغل کردم و به سرعت از منطقه دور شدم.. آخه خاطره بدی از سگ دارم
مامان مریم
پاسخ
آره...خیـــــــــــلی خوشگله اینجا یه روستای توریستیه...به نام طویر...نرسیده به مرزن اباد دقیقا سگ ها حستو دریافت میکنن....این سگ هرچقدر تو دست و بال من و محمد و آیدین و داداشم محسن میپلکید اصلا سراغ بقیه نرفت...سگ ها واقعا وفادارن و خیلی حیوونات مهربونی هستن و اگه حس منفی بهش منتقل کنی میگیرن حتما تو اون خاطره بد هم اون سگه حس تنفرت رو گرفته بوده
مامان ِ یسنا
18 فروردین 94 19:37
چه دل و جراتی داری دختر ... بچه رو با سگ و گاو تنها گذاشتی... همه عکسا عالی بودن ... ویک کوچولوی دوست داشتنی خوش خنده که جذابیت عکسارو دو چندان کرد ... خوشحالم که بهتون خوش گذشته
مامان مریم
پاسخ
بچه باید نترس باشه....تازه گاو که دیگه ترس نداره....البته ما نزدیکش بودیم ولی جو ترس نمیدادم بهش که خیالش راحت باشه....اگه بدونی صدای زنگوله هاشون چقدر قشنگ بود ممنونم دوست جووون مهربووونم....مرسی برای همه محبتت عزیزم...ببوس یسنا گلی مارو
مامان راحله
18 فروردین 94 20:34
به به ... چه عااااااااااالی ... چه خوب که بهتون خوش گذشته عزیزم ان شالله همیشه به گردش و سفر باشید و لباتون خندون ...
مامان مریم
پاسخ
ممنونم راحله جونم من هم براتون شیرین ترین لحظات رو آرزو میکنم دوستم
مهربوون(محیا)
18 فروردین 94 22:36
سلام مریم جووون ... چه عکس های ناززززی ... چه مه قشنگیییییی... حتما حتما به آیدینی کلی خوش گذشته ... وااای مریم جووون نمیترسیدی ی موقع آقا سگه گازز بگیره ؟ چقد خوبه که با حیوون ها اینقد راحت ارتباط برقرار میکنه ... فدای پسر مهربون و پر عاطفموووون... دقیقااا ما هم هروقت میخوایم بریم ویلامون کلی طول میکشه تا گرم بشه اتاق ها ... بخاطر همین زمستون ها واقعا سخته رفتن ب اونجا ... عزیزم این مکان کجاست ؟ کدوم روستاست ؟ چه خوب که وسایل باززززی داشت ... منم دلم خواست ... آدم یاد بچگیش میفته ... خیلی هم خوبه ☺☺☺ نوش جوننننت عزیزم ... واقعا که نسافرت روحیه آدم و عوض میکنه.. ما هرسال میرفتیم ... امسال بخاطر شرایط بابا نتونستیم بریم ... همیشه ب سفر و شادی دوستم ❤❤
مامان مریم
پاسخ
سلام محیا جونم...ممنونم عزیز....آره هوا خیلی قشنگ بود و جای همه دوستان خیلی خالی نه...از دور کاملا مشخص بود که چقدر سگ های خوب و مهربونی هستن...دنبال هرکسی که بهشون لبخند میزد وفادارانه راه میفتادن و تا در خونه باهاشون میرفتن آره....فکر کنم به خاطر سقف بلند و شیروونی و مدت بلند اسکان نداشتن باشه....تازه اونجا زمستون انقدر سرده که اصلا قید رفتن رو باید زد اینجا طویره...نرسیده به مرزن آباد...یه فرعی که رو به بالا میره و خیلی قشنگه اون زمین بازی هم خیلی بزرگ و خالیه....ما این همه رفتیم تا حالا کسی رو اونجا ندیدیم حتی این بار که عید بود و همه ویلاها پر بود الهی...بابا حالشون خوب نبود؟؟؟متاسفم من نمیدونستم...راستش من هرگز رمز وب دوستان رو نمیپرسم...دوست ندارم تو معذوریت بزارم دوستی رو ...بارها وبت اومدم برای این همه مهربونیت ولی نخواستم وارد حریم خصوصیت بشم و باز هم از این همه لطف همیشگیت متشکرم عزیزم
عمه فروغ
19 فروردین 94 1:36
سلام مریم جون خوب هستید؟آیدین جونم خوبه؟ مثل همیشه پستت دلنشین و پر از انرژی مثبت بوداصلا انگار ما رو هم با خودت سفر برده بودی این قدر که قشنگ همه چیز رو بیان کرده بودی خوشحالم که بهتون خوش گذشته و این بار تونستید راحت سفر برید همیشه به گردش و شادیعکس های منظره ها خیلی زیبا بود و البته عکس های آیدینی هم که جای خود دارد. گل پسری رو هم از طرف من ببوس
مامان مریم
پاسخ
سلام فروغ جون...ممنونم دوستم...شما خوبین مرسی از لطفت عزیزم...خوشحالم که اینو میشنون...راستش وقتی اون همه زیبایی رو میدیدم دلم میخواست همه حس کنن این شکوه خلقت رو خداروشکر بهترین قسمت سفر همکاری ایدین در طول راه بود...ممنونم گلم مرسی برای همه محبتت...شما هم ببوس آرشیدای نازمون رو
mahtab
19 فروردین 94 7:02
سلام مريم جانم از ديدن مناظر زيباي خطه ي شمال بسيار لذت بردم... اميدوارم هميشه در کنار خونواده ي سه نفري خودتون و پدر و مادرا و خواهربرادراتون شاد شاد باشيد...سلامتي هم قرين لحظاتتون... آيدين جان ناز و خوش خنده رو هم ببوس لطفا....سه دونه خداروشکر که.سرماخوردگيش جدي نبود....چه مزه اي ميده که اين مدلي خودشون خوب ميشن...
مامان مریم
پاسخ
سلام مهتاب جون خوشحالم که خوشت اومده دوستم ممنونم برای آرزوی زیبات و من هم براتون بهترین هارو میخوام عزیزم مرسی و شما هم علیرضای گلم رو ببوس...یه عااالمه خداروشکر ایدین از بعد دو سالگی چند بار سرما خرورده همه رو همین شکلی رد کرده
مامان کیانا و صدرا
19 فروردین 94 9:01
سلام چطوری؟چه عجب!!!!فک کردم هنوز در تعطیلات بسر میبری آبجیخب ممنونم از عکسها و پست زیبا و دوست داشتنیتشمالمن فقط تابستونا شمالو دیدم و راستشو بخوای دیگه نمیخوام برم شمالچون امسال تابستون همه جا متاسفانه خیلی کثیف بود و ما هم که ویلا میلا نداریم و ناچار به اسکان در جاهایی که خودت میدونی و در کل خوشم نیومدواسه همین میخوام برم غربالبته اینو بگم زیباییهای شمالو مخصوصا در جاهای خلوت و بکرش خیلی دوست دارم ولی دیگه نمیرم شمال...گفته باشم نمیرم شمالراستی دریای جنوبم خیلی دوست دارم خیلی تمیزه و موجهاش خوشگلن
مامان مریم
پاسخ
سلام مرضیه جووونم...ممنونم دوستمنگو چه عجب که باز هما خوب شده و ددر بردن های ایدین شروع شده و زیاد بیرون میریم و کمتر نت میام...البته دو سه کیلو اضافه وزن حاصل زمستون و عید خودمو هم مزید بر علت بدون قربووووووونت عزیزم....وای از کثیفی نگو که من کمرو و خجالتی چند باری نزدیک بوده تو جاده با مردم بی فرهنگ دعوا کنمالان عیده و هنوز جمعیت هجوم نیاورده و وای به حال تابستون....البته همنجور که گفتم اینجا که ما میریم برومیه...یعنی همه ویلا دارن و یا مال روستای بالا هستن که اونجان و گذری کسی نمیره و برای همین خییییییییییییلی تمیز و بکره....ولی شهرهای بزرگ...واااااای دوستم ما هم هنوز صاحبخونه نشدیم ویلا بمانداینجا مال امیر آقا و سپیده جونه که ما هم کل بهار و تابستون مستفیض میشیم ایشالا هرجا میرین بهتون خوش بگذره که از همه مهمتره
مامان کیانا و صدرا
19 فروردین 94 9:06
و خوشحالم که سفر در کنار خونواده بهتون خوش گذشته و سرماخوردگی پسری جون خفیف بوده و زود برطرف شده و امان از دست خاله مهین مهربون که محبت میکنه و بچه رو میبوسه در حالت سرماخوردگیخب بابا خالشه دوست داره بچه رو...یه خورده ویروسم بد نیست واسش عزیزمباور کن امسال صدرا با چنان ویروسهایی روبرو شد که فکرشم نمیکنیالان هم ترس آبله مرغون دارم آخه کیانا تو همین سن و سال آبله مرغون گرفت و خیلی اذیت شد...منم میترسممریمی جون من باید برم مدرسه و خیلی کار دارم.اما پستو کامل خوندم و باز بعد دوباره میام.میدونی دیگه باید برم کزت شم
مامان مریم
پاسخ
ممنونم دوست جووووووووونمخاله مهین جز محبت و بوسه بارون کردن حتی در مواقع بیماری...انقدر وقت و بی وقت آیدین رو بغل میکنه و گاهی نی نی تصورش میکنه گاهی برمیگردیم از پیشش آیدین واقعا حس نی نی بودن داره....هشدار هم فایده نداره درسته گاهی سرکاخوردگی بد نیست...ولی دستی دستی مریض کردن بچه هم...یکی دیوونگیه دیگه! نگران نباش عزیزم....کیانا هم حتما از کسی گرفته بوده...تازه با اینکه ظاهر این مریضی ترسناکه ولی میگن تو بچگی بگیرن خیلی بهتره ممنونم از همه محتت....برو دوستم...مدرسه واس شماست کزت چیه؟؟؟؟مامان مهربووووووووووووون
مامان ریحانه
19 فروردین 94 11:02
مریم جون ماشالله تو خیلی پر انرژی و عشق سفری اینجا درست بر عکس من نمی دونم چرا اینجوریم ولی همه ی خانواده هم دیگه من و شناختن وقتی مسافرت میریم شب ها در جبرم یعنی اصلا شرایط سخت و واسه خوابیدن دوست ندارم به همین خاطر عاشق مسافرتهای یک روزه ام نه اینکه مثلا شبها شرایط سختی برای خواب داشته باشیم نه مثلا داخل هتل و داخل چادر باز من برام سخته فقط خوابیدن تو خونه رو دوست دارم به خاطر همین خواب کم روزهای بعدی سفر کسلم و خیلی وقتها لذت نمی برم از سفرمون خیلی هم ناراحتم از این حس
مامان مریم
پاسخ
ریحانه جون اتفاق اینجا هم شباهت هایی به هم داریم من هم تو خوابم خیلی حساس بودم....همیشه بهترین قسمت خونه تخت خوابم بود ولی بعد ازدواج و یه همسر عشق سفر یکم نظرم عوض شد و باز هم بهترین سفرها برام با اقامت هتل بود...به خاطر تخت گرم و نرم... حالا یه چیزی بگم....ویلا تقریبا 200 متره و دو تا خواب داره و همه میدونن اتاق با تخت دو نفره مال من و آیدین و محمدهحتی این بار که 13 نفر بودیم همه تو پذیرایی خوابیدن و ما تو اتاق همیشگیمون....تا حالا صاحب ویلا یه بار هم رو اون تخت نخوابیده و در غیر این صورت هم یاد گرفتم از لجظه لذت ببرم و حتی تو شرایط سخت نقاط مثبتش رو برای خاطره خوب داشتن پیدا کنم...و اینو مدیون محمدم...هرگز یادم نمیره که ماشینمون خراب شد و یدک کش اومد و بوکسلمون کرد و محمد رفت دو تا ساندویچ خرید و تو ماشینی که یدک کش میکشید میخندیدیم و ساندویچ میخوردیم...بعد اون یاد گرفتم به جای حرص خوردن حتی تو اتفاقات پیش بینی نشده از همون لحظه لذت ببریم
مامان ریحانه
19 فروردین 94 11:05
و اما در مورد انگولک کردن بچه ها درست بر خلاف داداش شما داداش وحید من تا زمانی که ازدواج نکرده بود آنقدر بچه هام و انگولک میکرد که جیغ منو در میاورد ولی حالا خواهر که ازدواج کرده و هنوز در دوران عقد حاضرم هر موقع میرم خونه ی مامانم بچه هامو انگولک کنه ولی تو خونه باشه به خاطر 5 دقیقه دیدنش لحظه شماری میکنیم
مامان مریم
پاسخ
ریحانه جونم داداشم آیدین رو خیییییییییلی دوست داره...و نوع دوست داشتنش رو خیلی دوست دارم....مثالا تو پارک دید آیدین از آویزون بودن از میله ها لذت میبره و کلی باهاش بازی کرد....یا تو حیاط فوتبال ...ولی وقتی میبینه آیدین داره ماشین بازی میکنه و از بازیش لذت میبره نمیره سراغش و هی ماشیناشو بگیره و ...یا مزاحمش بشه...یا سر به سرش بزاره و جیغش رو دربیاره...تا ببینه بچه خوشش از کاری نیومده کاتش میکنه...مهناز و سپیده و داوود هم همینجورن...مهین هم بیشتر وقتا اینجوریه...ولی مثلا مهین تو ماشین هی میگه آیدین بیا رو پام بشین...بعد بازی های هیجانی و یهو ایدین هنگ میکنه میگه میرم بغل مامانم!!!خوب بزار تو حال خودش باشه ولی حستو از داداشیت میفهمم...ایشالا خوشبخت باشن..هرجا که دلشون خوشه
مامان ریحانه
19 فروردین 94 11:18
و اما عکسها نشان دهنده ی سفر خوب و خوشی است که داشتید و از نوع پوشش داخل عکس معلومه که هوا خیلی سرد بوده حالا من مسافرت شمال تو عید رو که هوا هنوز سرده دوست ندارم نمی دونم شاید به خاطر اینه که آدم سرمایی هستم ولی از توصیفهایی که کردی دلم میخواد یبار بهار برم شمال و آب و هواشو با تابستون مقایسه کنم و آیدین خان چه حالی میکنه رو دوش باباش یه آن یاد خودم افتادم بچه بوددم رفته بودیم شمال خواهر پای من رو زمین نبود همیشه رو دوش بابام بودم و اما فدای تمام شیطنتاش اونجا که درو باز نمیکنه تا بقیه بیان داخل میگم چقدر هم حیوانات و دوست داره حالا غاز و اردکا هیچی نزدیک شدن به سگ و گاو دل شیر میخواد من که خیلی می ترسم و در کل عکسها نشون میده که آیدین جون ماشالله خیلی بچه ی آرومی بوده در سفر و سرش به بستنی خوردن و دستگاه پلیر گرم بوده عزززززززززززززیزم این بوسا واسه آیدین همیشه خندون و آروم
مامان مریم
پاسخ
راستش هوا خیلی متغیر بود...گاهی خیییلی خوب که با تیشرت بودی و گاهی سرد که پولیور و کاپشن رو هم میپوشیدی...خصوصا وقتی مه آلود بود و من هم عید تهران رو به هر جااااای ترجیح میدم...چون خلوته و هوا تمیزه و کوه ها معلومه....عاشق خیابون گردی با ماشین تو تعطیلات عیدم...بس که خیابون بی ترافیک خوشگله ولی این سفر به خاطر اینکه اولا اونجا شلوغی و هجوم مسافرهارو به خاطر بومی بودنش نداشت...و اینکه همه عزیزانم باهامون بودن لذت بخش بود الهی...من هم از این خاطرها ها یادمه...خصوصا که خواهرم هم ازم یک سال و نیم کوچیکتر بود و نوبتی بودیم آره دیگه...حکایت رو دادن به مهمون و صاحبخونه شدن بود اینش هم به مامان و باباش رفته ...من و محمد هم همینجوری هستیم آره خدارو شکر و اینش از همه بیشتر بهم چسبید که اصلا جلو نیومد و خیلی راحت بودم و خودش هم راحتتر بود مرسی خاله جوووووووووون مهربووووووووووووووون...شما هم ببوس نازی نازمونو
مامان مهراد
19 فروردین 94 13:00
سلام مریم گلی .... خوبی؟ خدا رو شکر که آیدین جون بهتر شده مهراد هم دو روزی همین جوری بود.ناراحت] همیشه به سفر و خوش گذرونی. من هم عاشق هوای مه آلودم. عکس ها واقعا زیباست. ما هم تو دوران نامزدی از این سفر های دو نفره زیاد میرفتیم. اما الان خیلی وقته که دیگه محیا کردن سفر برامون سخت شده . حسابی درگیر کار شدیم. امان از این حس حیوون دوستی شما. من اینجا سنگ کوب کردم... البته خیلی دوست دارم که مهراد به حیوانات علاقه مند باشه ولی چه کنیم دیگه نمیتونم جلو خودم رو نگه دارم. هفت سینتون هم خیلی خیلی زیباست. ماشاله چه سبزه ای هم گذاشتی.
مامان مریم
پاسخ
سلام مهری عزیزم ممنونم عزیزم...شما خوبی...الهی مهرادم خوبه؟؟؟خداروشکر مال اون هم کوتاه بوده خوشحالم خوشت اومده عزیزم...وااای پس شما هم؟؟؟قبول داری اون لذت رو هرررگز دوباره تجربه نخواهیم کرد؟؟؟تازه نسل الان هم عمرا بفهمن سفر با اون اعمال شاقه چقــــــــــــدر بیشتر لذت بخش بود ایشالا دوباره فرصت براتون پیش میاد عزیزم حسه دیگه....اگه بدونی چشمای اون دو تا سگ و اون گاوها و پیشی ها چقدر نگاه مهربونی داره....اصلا دنیایی دارن حیوونات.....خیییلی باوفاتر از آدم ها ممنونم دوست جوووونم...قربون محبتت مهربوووووونم
مامان مهراد
19 فروردین 94 13:04
من هم از انگولک کردن بچه ها متنفرم..... بعضی اوقات که میبینم یکی داره از سر دوست داشتن هی با مهراد سر و کله میزنه اینقدر کفرم درمیاد که نگو... خوب مگه زوره . وقتی بچه حوصله نداره بزاریدش به حال خودش دیگه. خیلی خوبه که داداشت همسفر شما بوده. همیشه همین داداشت رو با خودتون ببرین. اینجوری همه در آرامش اند.
مامان مریم
پاسخ
آفرین دقیقا منظور من رو از انگولک کردن فهمیدی...همش هم به نیت محبته هاااا...ولی وقتی بچه اون تایم محبت رو نمیخواد میشه براش اذیت... دقیقا به خودش هم گفتم...از این به بعد تو بیا ماشین ما فقط
مامان عليرضا
19 فروردین 94 15:07
سلام مریم جونم.خوبید خدا رو شکر؟سفر هم که معلومه خدا رو شکر بهتون خوش گذشته. جاده ی شمال رو معمولا همه با آهنگ های به خصوصی یادشون میاد و باهاش خاطره دارن.ما هم اولین سفرمون رو بعد از عقد میخواستیم بریم شمال ولی چون میدونستیم خانواده ها مخالفت میکنن گفتیم محسن نذر کرده بریم مشهد و بعد از اون ور رفتیم شمال و این شد که از اون موقع به بعد همیشه هر کس میخواد قضیه ی اولین مسافرت ما رو تعریف کنه میگه امام رضا طلبیدشون رفتن شمال. کل پستت رو خوندم.الان با گوشی هستم و نه دسترسی به استیکر ها دارم نه میتونم درست بنویسم.ایشالا دوباره میام و ادامه میدم. فعلا جوجوی صاحب ویلا رو ببوس تا برگردم.
مامان مریم
پاسخ
سلام عزیــــــــــــزم...تو خوبی....علیرضای نانازم خوبه؟؟؟ من هر ترانه ای که برای اولین بار بشنوم با تکرار اون ترانه یاد خاطره اولین باری که گوش دادمش میفتم آآآی شیطونا...پس شما هم....ما اندازه شما سیاست نداشتیم و راست رفتیم گفتیم داریم میریم شمال...یک روزی مخالفت داشتیم تا خودشون به این نتیجه رسیدن گویا ما واقعا الان زن و شوهریم خاطره خیلی جالبی بود...ک امام رضا بطلبه برین شمال الهی همیشه خوشبخت باشین و سه تایی با هم حال کنین قربونت دوستم...تا همینجا هم محبت داشتی عزیزم....فدای تو...تو هم ببوس شکر منو
الهام
19 فروردین 94 16:40
سلام مریم جون و سفر خوش و رسیدن به خیر هیچ می دونستی ما بر خلاف سابق که خیلی شمال می رفتیم، از اردیبهشت 91 که با مهدیه رفتیم شمال دیگه نتونستیم بریم در واقع ما همۀ سفرهامون و تعطیلاتمون رو میریم ولایت و دیگه وقتی به شمال رفتن نمی رسه در مورد عادت کردنِ بچه ها باهات موافقمیعنی کافیه یه بار شرایط طوری بشه که قوانین رفتاریشون رعایت نشه اونوقت دیگه برگشت به حالت رفتاری اولیه کار حضرت فیلهعلیرضا مدت ها بود روی تخت خودش می خوابید ولی درست از روزی که خانوادۀ همسرم چند روز مهمون مون بودند و تو اتاقش نخوابید تا آخر سال دیگه نرفت روی تختش ولی خداروشکر اول هفته که از تعطیلات برگشتیم، باز خودش رفت سر جاش البته علیرضا اصلا صندلی ماشین نداره ولی فکر نمی کنم اگر هم می داشت بچه ام می تونست سوارش بشه آخه ما هم همیشه ماشین مون پره
مامان مریم
پاسخ
سلام الهام جووووونم خوبی دوستم....ممنونم عزیزم خوب معلومه...دوست دارین همه فرصتتون رو با عزیزانتون باشین و این طبیعیه...ما همون سالی یک بار رو تبریز میریم هنوز...البته قبل ایدین سالی دوبار بود آره...من هم بارها این رفتار رو دیدم...ولی خداروشکر اون یه بار جلو اومدن آیدین تو ماشین چون 4 صبح بود و گیج خواب بود باعث ترک عادتش نشد و آیدین بعد مدتها تو تخت خودش خوابیدن و چند ماه پیش که یهو گیر داد بیاد بین ما هنوز بر تصمیمش پابرجاست...ولی خوابش که برد و رفت تخت خودش دیگه برنمیگرده...و البته این روزها که باز هرشب بیرون رفتن برقرار شده شب ها قبل ما میره تو تخت و غش میکنه صندلی ماشین آیدین هم هی میره و میاد...مثل اسباب بازی هاش با هر رفتی دلتنگی میاد سراغش و بعد بازگشتش شیرین میشه.... و البته بدون صندلی هم جاش همون عقبه دیگه
الهام
19 فروردین 94 16:47
حالا خوبه که ما با وجود سفر نرفتن مون باز هم شمال رو می بینیم! بله ما شمال رو از دریچۀ دوربین شما و چند تا از دوستان خوب مون می بینیم عکس ها واقعا عالی بود و مخصوصا اون مه که من عاشق شم حیوان دوستی در وجود علیرضا هم بیداد می کنهو البته این بار کار دستش داد و یک خروس بهش حمله کرد و پاش و نوک زد و نمی دونی چه فریادی می زد ولی دور و بر سگ ها نمیره و اونا رو با عنوان آقای هاپو میشناسه و نماد ترس به حساب میاد براش، و فقط از دور عرض ادب می کنه خدا رو شکر که سرماخوردگیش جزئی بودهقدیما می گفتند سرمای اول بهار آدم و مریض نمی کنه چون بدنش به سرما خو گرفته و بر عکس سرمای اول پاییز آدم و سریع مریض می کنه چون بدن به گرما خو گرفته ولی متاسفانه الان زمستون ها گرمه و دیگه این قاعده زیاد صادق نیست و منم عاشق سرسره بازی در پارک و تو ساعات خلوت روز هستم آیدین گلم رو می بوسمو سال خوبی رو براتون آرزو میکنم
مامان مریم
پاسخ
قربووونت برم دوستم...من خوشحال هم میشم بتونم یه قسمتی از اون حس خوب رو با دوستان شریک بشم عزیزم اون مه رو من فقط و فقط اونجا و بالای تله کابین نمک ابرود دیدم تا به حال...و واااقعا زیباست الهی...قربونش برم...الهام باور میکنی...من که انقدر با سگ و گربه و گاو و گوسفند حال میکنم....ولی از خروس واهمه دارم!چون یه بار تو بچگی من هم تو روستای پدری ایان تعطیلات تابستون بهم حمله کرد و ساق پامو کند تقریبا! الان هم از دور میبینم حتی سگ ارم باشه خودم با ایدین میریم جلو ولی خروس ببینم اصلا امتحان هم نمیکنم ببینم مهربونه یا نه؟ امیدوارم تجربه من رو علیرضا نداشته باشه که زخمی شده باشه چه تعبیر جالبی داشتی از سرماخوردگی بهار و پاییز....کاملا منطقی به نظر میاد...خیلی خوشم اومدو ممنونم از لطفت دوستم من هم علیرضای نازم رو میبوسم الهامی مهربونم....ممنونم برای همه مهربونی هات
مامان فهیمه
19 فروردین 94 17:49
سلام عزیزم.واااای چه خاطره ها که در من زنده نکردی تو دختر.(دوران قبل از عروسی)هیوقت دیگه اون حس تکرار نمیشه وااای که من عاشقه شمالم خیلی عالیه عکسا مخصوصا هوای مه آلود.البته بدون اون حیوانات اهلیمیدونی که... یعنی اگه بدونی،عصر سیزده بدر یکی از دوستان شوهر عمم اومدن باغ ،که دست بر اتفاق سگ داشتن البته نه از این مدلایی که آیدین جووووون شجاعم باهاش بازی میکنه هاااا از اون مدل کوچولو ها و پشمالوهااا فقط یه کم بزرگتر.نمیدونی علی تا این و دید فقط بغل بود یا من یا باباش و یه رییییز میگفت بریم خونه بریم ماشین آخرم زودتر از همه ما برگشتیم.حالا تصمیم گرفتم از جوجه پنبه ای شروع کنم .بخرم واسش تا یه کم به موجودات زنده جز انسان عادت کنه بچه.نخندی بهموناااا خب میترسیم دیگه یعنی من عاشقه این اخلاق خاصتم پسر شجااااااععشقه توماس. آفرین به دایی خوب که همکاری کرده با اخلاقیات آیدین. ما هم شاید بخوایم توی همین فصل بریم شمال ولی هنوز به توافق نرسیدیم با جناب آقای پدر.آخه بابام میگه با یه ماشین بریم که جمعا میشیم5نفر البته بدون علی .با علی میشیم 6تا .من میگم ما با ماشین خودمون شما هم ماشین خودتون اینجوری با علی راحت تره میخواد بخوابه نمیشه که روی پاهامون باشه .مسافتم که طولااااااااانیه.بچه اصلا جای جم خوردن نداره ولی بابا میگه با دو یه ملشین تو جاده باشیم بهترهحالا دیگه نمیدونم چی بشه شایدم اصلا سفر کنسل بشه
مامان مریم
پاسخ
سلام فهیمه جوووونم....وااااااااااااااای شما هم هرررگز مثل اون روزها نخواهد بود.....اون حال و هوا و استرس و شیرینی پیروزی ای جووووووووووونم.....قربون علی برم من....هاپو کوچولو که دیگه خیییلی نانازه....البته بعضی هاشون از این هاپو گرون های واکسینه خیلی با هیجانن...من یه بار از دور دیدم و با ذوق نزدیک شدم و اون از من بیشتر ذوق کرد و از سروکولم آویزون شد...چون اصلا انتظار این استقبال رو نداشتم واااقعا اولش ترسیدمولی بعد دیدم فقط بازی میخواد کار خوبی میکنین عزیزم...با جوجه طلایی شروع کنین و یادت باشه خودتون هم هیجان داشته باشین و هی بگین آخــــــــــــــــــــی...ناااااااااااااااااااازی...علـــــــــــــــــــــــی ببیــــــــــــــــــــــناین لحن حرف زدن منه دقیقا مرسی خاله جووووووون مهربوووووووووونم وای حتما با بابا صحبت کنین که دو ماشینه برین خیییلی بهتره....والا تازه من میگم بچه باید جای دو نفر رو هم داشته باشه...چون متوجه اینکه چقدر از راه مونده و باید تو یه فضای کوچولو تحمل کنه نمیشه....اگه عقب واسه خودش اسباب بازی و کتاب بریزه و تو گوشی و تبلت فیلم ببینه و هر وقت خواست بخوابه راحت باشه خیــــــــــــلی راحتتره....ما با سپیده اینا که میریم شمال با اینکه کلا چهار نفریم و با ایدین میشیم 5 باز دو ماشینه میریم...ایدین هم هی تو ماشین هامون تو رفت و امده و بهش خوش میگذره....بابا رو قانع کن
مامان فهیمه
19 فروردین 94 17:55
چه خوب که همگی به کودک درونشون جواب مثبت دادن سرسره بازی کردن گاهی وقتا لازمه. عزیزم همه کباباتونم آیدین جونم واستون باد زده هااااا. چه خوب که یه سرما خوردگی خفیف بوده و خیلی نه خودش نه شما اذیت شدین.انشالا همیشه به سفرهای خوش. ما از آباده (یکی از شهرهای استان فارس)که برگشتیم ماهی هامون مرده بودن برعکس تو که گفتی ماهیات عمرشون طولانی تره هفو سینتم خیلی حس خوبی بهم میده نمیدونم شاید به خاطره رنگشه اینم بوووووووووووووووس واسه آیدینم که از زمین تا آسمون با علیم فرق میکنه
مامان مریم
پاسخ
آره دیگه....به اسم آیدین میومدن که مثلا با اون بازی کنن و یهو تو کل زمین بازی و سرسره ها پراکنده شدن...انقدر خنده دار بود که بعضی ها که تپلتر بودن تو سرسره گیر میکردن و یا به خاطر مه خیس بود و سر نمیخوردن نه بابا اون منقل برای اماده کردن زغال بود و بعد زغال ها به منتقل بزرگتر انتقال پیدا کرد و آیدین هم برامون باد میزد آره خداروشکر...درباره ماهی ها...اولا آب ماهی باید یه روز مونده باشه تا کلرش بره...من چند تا بطری آب معدنی از اب شیر پر میکنم و میزارم یه گوشه ای بمونه و برای تعویض از اون اب استفاده میکنم....سفر رفتنی هم ماهی هارو تو یه تشت بزرگ با اب بی کلر ریختم که جاشون بازتر باشه و اکسیزن بیشترسبزه رو هم تا خرخره پر اب کردم که کم نیاره ممنونم دوست جوووونم....این بوس ها هم واسه علی نانازمه
مامان راحله
19 فروردین 94 18:42
نه ماه انتظار و یک عمر نگرانی ... حس آزاد دخترانه را به مهر مادری دادن بزرگترین ایثار یک زن است ...! پیشاپیش روزت مبارک
مامان مریم
پاسخ
قربونت برم راحله مهربووونم....روز شما هم مبارک
مهسا مامان نویان
19 فروردین 94 18:58
سلام مریم جونم خوشحالم که شمال بهتون خوش گذشته از قیافه آیدین جون معلومه حسابی بهش خوش گذشته قربون این پسر نترس برم که انقدر با حیوونا دوست وااای مریم جون مطلب اولت منم یاد نامزدی خودمون انداخت که یه شب دوتایی لب دریا تو ماشین خوابیدیم تا ثابت کنیم طاقت دوری هم نداریم مریم این قضیه توجه زیاد وشوخی با بچه هارو ما هم داریم تو این 15 روز دیگه آخراش داشتم دیوونه میشدم نویانم که هر کی شوخی میکنه کم نمیاره کامل جواب میده و داستان ادامه پیدا میکنه دیگه خانواده های کم جمعیت تک نوه بودن همین دیگه ببوس آیدین خوشگل
مامان مریم
پاسخ
سلام مهسای گلم..خوبین دوستم ممنونم عزیزم....شما که همیشه تو بطن زیبایی های شمال هستین الهی....دقیقا تو نامزدی ما هم همین حس رو داشتیم...بار اخر که از سفر برگشتیم انقدر هنوز محمد منو نرسونده خونه تلفنی ابراز دلتنگی کردیم که بدون خبر به خانواده ها رفتیم دنبال تالار برای عروسی خدا نکنه خاله جون مهربووون واااای....من انقدر خوشم میاد میام اینجا و یه دغدغه رو که بقیه فکر میکنن از رو حساسیتمه به شما دوستان میگم و شما میگین این حساسیت تو همتون هست....اصلا آرومتر میشم....دقیقا شوخی هایی که بچچه نمیفهمه شوخیه و یا شاکی میشه و یا پا به پاشون میره جلو و دقیقا محمد میگفت یه دونه نوه ست و 12 نفر و همه انرزیشونو رو ایدین میزارن و همه هم خیلی دوسش دارن ولی مثلا سر به سرش گذاشتن برای آیدین یه معنی دیگه میده....از همه هم بیشتر بابای خودم قربونت عزیزم...تو هم ببوس نویان خوشگلمو
مامان
20 فروردین 94 1:17
به به. همیشه به سفر مریم جون. عجب جای زیبایی. چه مه قشنگی. خیلی لذت میبرم از نوشته هات ما رو هم همسفر خودت میکنی. بووووسسسس برای مادر و پسر عزیز.
مامان مریم
پاسخ
ممنونم دوستم مرسی از محبتت و لطفی که داری عزیزم خوشحالم که خوشت اومده .....شما هم امیرحسین نازم رو ببوس
مامان کیانا و صدرا
20 فروردین 94 9:43
سلام صبح بخیرگفته باشم...من سیب زمینی تنوری خیلی دوست دارم...نوش جونتونضمنا ماهیهای ما با ماهیهای خواهرم که گذاشتنشون پیش ما و رفتن خونشون شد 5 تا...حالا سه تاشون زنده ن.یکی واس ما مرد یکی هم ماس خواهربه نظرت آمارمون خوبه؟؟فک کنم ماهی خواهرم واسه اینکه بهش غذا دادم مرد.بی جنبه بود خواهر!!!راستی عکاس شدیم واس خودمون ها....آفرین عکسها قشنگ بودند مخصوصا اون دریا رو که آیدین و عمه جونش بودن خیلی قشنگ شده سایه شونم افتاده روی آب و خوشگلهشاد باشی رفیق
مامان مریم
پاسخ
سلام صبح بخیر عزیــــــــــــزم من اولین باری بود که تو عمرم میخوردماون هم پیشنهاد بقیه بود و دیدین شومینه پر از زغال اماده شده و چند تا دونه بیشتر ننداختن ولی خیلی خوشمزه بود...جای شما خالی ایشالا که این سه تای باقی مونده زنده بمونن دوستم....یادت باشه...آب ماهی باید مونده باشه که کلرش بره...تو بطری آب همیشه آب شیر که یکی دوروز مونده نگه دار و با اون آبشونو عوض کن...کلر میکشتشون....غذاشون هم برنجه....دو تا دوه برنج پخته ریز شده خواهش میکنم عزیزم...تازه امکاناتم کم بود....این دوربین دیگه عمرش تمومه....خیلی لفتش میده آماده بشه واسه عکس بعدی و سوژه در رفته قربونت عزیزم
مامان کیانا و صدرا
20 فروردین 94 9:56
عشق یعنی:مادر...صبر یعنی:یک زن...مهر یعنی دختر...نور یعنی:خواهر...هر چه هستی!عشق یا صبر...مهر یا نور...روزت مبارک...
مامان مریم
پاسخ
ممنووووووونم......روز شما هم مبارک مامانی مهربوووووووووووون
مامان علی
20 فروردین 94 10:52
سلام عزیز دلم.چه پست خوشکل وچشم نوازی.قربون این پسری که همش جاش ودیگران تنگ وترش کردن واخرسرم دایی جان به دادش رسیده. مریمی شرمندتم یهویی !عروسی دختر خاله مامان بزرگه شده ومنم اه دربساط ندارم دوروزه واسه امشب دربه بدر مغازه ها پی لباسم اخرشم هیچی نگرفتم میخام عین کوکب خنوم یک کت وشلوار جین دارم بپوشم وسوزه خنده ملت بشم.میدونی پیرهن زیاده ها هم من کج سلیقم هم به عمرم نپوشیدم همیشه کت وشلوار...حالا هم نایاب شده ومنم میخام امشب مردم وکیفور کنم دیگه. القصه اینکه دیر سرزدم. خوب ازهرچه بگذریم بریم سراغ سفر خوب و.....شما چه مه و چه طبیعتی دلم حال اومد به قران.مریم جون من وقاسی سال اول عقد کردیم وروز زن دقیقا روز تولدم هم بود اون سال وعصر رفتیم استان گلستان وبعد هم ساری و....خیلی بهمون اون سفر خوش گذشت هرچند خیلی سفرسبک و کم خرجی بود ولی واقعا حال داد اساسی. ای جونم چقدر اون عکسش با اون هاپو که شبیه سگ اون فیلم پلیسیس ودوسش دارم..چه جذبه ای داره ناکس. اخی به هوای ایدینی همه حال کردینا.منم سرسره دوست دارم راستش دوستم..............
مامان مریم
پاسخ
سلام زهرا جووووووووونم....ممنونم دوست گلم...نگران این وروجک نباش...جاشو عمرا بتونه کسی تنگ کنه...از خداش هم بود بغل من تا خود شمال لم داد چرا سوژه خنده عزیـــــــــــــزم.....از قدیم کفتن خوشگلا و خوش هیکل ها گونی هم بپوشن خوشگلن...دوست مانکن من هم زیباییش با خودشه نه لباسش ممنونم از لطفی که داشتی دوست گلم چه خوب...انقدر خوشم میاد از این خاطرات شیرین قبل بچه دار.....با فراااااغ بال و بدون هیچ نگرانی و استرس الهی همیشه خوش باشین من همه همه عکس هاشو که از یه چیزی خیلی ذوق میکنه رو دوست دارم...اصلا هیجانش از عکس بیرونه هوا که دیگه از خوب هم خوبتره....دیروز ما خیس آب شدیم و الان میتونی با علی برین پارک و هی سرسره سوار بشین....تازه ما ساعت 2 ظهر رفتیم و هیچ کس هم نبود...پس استفاده کن از این ایام خلوتی
مامان علی
20 فروردین 94 11:00
عزیزم اینقدر دلم میخاد مپل خودت ریسک پذیر باشم اما نمیتونم.من خیلی اسون گیرم در هر زمینه ای اما بعد علی سفر وتصورش ورستوران وفست فود و....برام خیلی سخت شده همش ترس سرما گرما وغذا و...دارم.اینقدر خوشم میاد ایدین بدون کلاه تو اون هوا ساق دوشش کردین میبرینش پیاده روی من هنوز کلاه بافت میزارم میدونم ضایعه ها همش میترسم سرما بخوره.طفلی کلش زیر عرقه با خودم میگم دفعه بعد اما بازم...مریم درگوشی بگمت پارسال تا وسط اردیبهشت کلاهش زمستونی بود به زور بهاره گذاشتم واسش.... خیلی هم در تلاشم ادم بشم اما دست ودلم میلرزه. میبینم که همه جا دایی ها مورد استقبالن وخاله ... عید واسه ما هم همینطور بود تا تونستیم با داداشی بودیم وعلیم عاشقش الان اون عکس دایی محسن وایدین خیلی برام صحنه تکرار شدنیه.علیم همش دست وبال داییش بود بازبچمون رفت تا 6 ماه دیگه..هی روزگارایشالله تنشون سلامت. خوب صاحب ویلا شدن که خوبه خواهر چرا دسش وگرفتی اوردیش خونه... خوشحالم ماهی ها سالم بودن وقبلا هم که گفتمت هفت سین فوق العاده چشمگیر بود. امیدوارم روزهای پیش رو همش درسفر وخوشی وخوشگذرونی بگذره عزیزم.تنتون سلامت دلتون شاد.
مامان مریم
پاسخ
زهرا جونم هرچی بیشتر به اتفاقات بد فکر کنی بیشتر بهت نزدیک میشه....ول کن و از این سن شیرین علی استفاده کن...بزار ذوق کنه و هیجان زده بشه و تو مسرور بشی از این بچگی ها....حالا که زمستون هم رفت و هوا خیییلی گرمه...مطمئن باش این هوا کسی رو مریض نمیکنه...منو میبینی روزی یه قاشق مولتی ویتامین به آیدین میدم...و هربار داریم میریم بیرون یه آیةالکرسی و هفت تا ماشاالله براش میخونم و بهش فوت میکنم و میسپرمش به صاحبش...باور کن تو شمال همه از نزدیکی اون سگ ها ترسیده بودن و هی میگفتن آیدین رو نزار بره جلو ولی من اعتقاد دارم...از ته دلم اعتقاد دارم سپردمش به کسی که از همه بیشتر مواطبشه و دوسش داره....اگه به اون آیاتی که خوندم اعتقاد ندارم پس چرا میخونمش!!! یا اون روزی که آیدین خیییس آب شد...از ته دلم اعتقاد داشتم خدا باهاشه...نمیزاره اون لذت براش خراب بشه و نشد....خدارو از ته دلت باور کن و اینکه از تو بیشتر علی رو دوست داره...اونوقت خیییلی آروم میشی....ما هرگز نمیتونیم مواظب بچه ها باشیم و یکی دیگه مواظبشونه....پس نگرانی بی مورده اتفاق....من عمه هارو از خاله بیشتر قبول دارمعمه های آیدین خیییییییییییلی دوسش دارن...خالش هم دوسش داره ها ولی مثلا مهناز حسابی مواطبشه....اونقدر که وقتی باهاش تا لب دریا جلو میرفت هرگز نگران نبودم...چون از مهناز حساس تر تا حالا ندیدم....و سپیده....زبون ایدین رو خوووووووووووووب میفهمه....مهین آیدین رو خیلی دوست داره ولی گاهی نمیدونه چی براش خوب نیست و لوسش میکنه خداروشکر که علی و دایی حسابی خوش بودن....ممنونم برای هفت سینم و لطفت دوسنم
مامان علی
20 فروردین 94 11:07
شد جهان پرشور و غوغا صفحه ی گیتی مصفا بیت احمد طور سینا پانهد زهرا-س به دنیا مریم عزیم به جرات یکی از بهترین مادرهایی که من میشناسم این روز وبهت تبریک میگم عزیز دلم ومیبوسمتون
مامان مریم
پاسخ
ممنووووووووووونم زهرا جون گلم...قربوووووووووونت برم مهربوووونم و اتفاقا تو هم جزو بهترین مامان هایی هستی که من قبولش دارم....عااااااااااااشق علی و این خیییییییییییلی زیباست....روز تو هم مبارک دوست گلم
مامان ِ یسنا
20 فروردین 94 19:22
دنیای کودکی ام سرشار از طنین دل انگیز توست ، تمام خاطرات کودکی ام را خط به خط با نام تو نوشته ام وهمیشه تورا می ستایم. روزت مبارک دوست من
مامان مریم
پاسخ
ممنونم عزیزم روز شما هم مبارک مامانی مهربووون
مامان ریحانه
20 فروردین 94 22:20
مادر واژه ایست سرشار از امید و عشق. واژه ای شیرین و مهربان که از ژرفای جان بر می آید. روزت مبارک عزیزم
مامان مریم
پاسخ
قربونت برم ریحانه جونم روز شما هم مبارک دوستم
مینا
20 فروردین 94 23:45
سلاااااااااااااممممممممم مريم جونم خوبي عزيزدلم؟ اول از همه روز مادرو به تو مادر مهربوووووون و دوست داشتني تبريك ميگم ايشالا هزارسال سايت بالاسر آيدين جوني باشه عززززززززززيييييززززززززمممممممم دلم واستون خييييييييلي تنگ شده بود خداروشكر ك ميبينم توسفر اينقد بهتون خوش گذشته و آيدين جونمم ازسفر لذت برده. وااااااااي خيلي هواي شمال كردم مريم جون هميشه باعكساي سفرات كلي دلم پرميكشه ايشالا هميشه خوش باشين دوست مهربونم وووووووووي ايديني ايول داره ها من عمرا اگه بتونم حتي ازكنار همچين هاپوهاي غول تشني ردشم راستي يادم رفت تو كامنت پست قبلي بگم هفت سينت خيييييييلي خوجل موجله عزيزم
مامان مریم
پاسخ
سلام مینای گلــــــــــــــم...ممنونم عزیـــــــــــــــزم مرسی برای محبتت دوست مهربووووووونم ایشالا این درسها یه کمی سبک تر میشه و تعطیلات تابستون با خیال راحت یه شمال حسااابی میرین عزیزم...ممنونم از همه محبتت....دل به دل راه داره خانومی آیدین من رو دست کم گرفتی خاله جووون...مررردیه واسه خودش....خیلی هم هاپوهارو دوست داره ...بزرگ و کوچیک ممنونم دوستم...چشمات خوشگل میبینه خانومی
مامان فهیمه
22 فروردین 94 1:25
مرسی مریم جون بابت تجربه ها ی سفر و راهنمایی واسه نگهداری ماهی و سبزه آفرین به تو دختر.تو از همون اول یهنی از همون بچگی فک کنم عشقه موجودات زنده ای حالا چه از نوع گیاه چه حیوان
مامان مریم
پاسخ
سلام فهیمه جونم...ممنونم عزیزم...قربونت دوستم قابلی نداشت کاملا درست فهمیدی....من کلا موجودات زنده رو دوست دارم...تازه بچگیم در خونه مورچه ها غذا میریختم براشون...دیشب هم با آیدین همین بازی رو میکردیم
مامان آروین(مهناز )
22 فروردین 94 10:58
سلام مریم جون امیدوارم سالی پر از خوشی و سلامتی داشته باشید عزیزم وای شمال من عاشق شمالم خوش به حالت هر هفته شمال چقدر لذت بخشه .. خیلی عکساتون زیبا بود مخصوصا اون مه عالی بود خدا رو شکر آیدین مریض نشد اونم تو ایام عید همیشه به سفر و شادی عزیزم
مامان مریم
پاسخ
سلام مهناز عزیزم ممنونم دوستم...شما هم همینطور خانومی اون موقع ها و بدون بچه اره...الان که باید یه عالمه بار ببرم که شاید نصفیش هم لازم نباشه و استرس راه و بچه گاهی زیادش اذیتم هم میکنه ممنونم دوستم از همه محبتت....ببوس آروین نازم رو
مونا
22 فروردین 94 16:57
سلام مریم جون. چندباری اومدم و نگاشتم و ووقتی خواستم ارسال کنم کد امنیتی پریده بود و نبود! باز صفحه رو بستم و باز کردم و نوشتم و رو بحث کد امنیتی ارر میداد. امیدوارم این بار برسه....چه تعطیلات خوبی. خداروشکرخوش گذشته و آیدین هم باهاتون همکاری کرده. چه تاب و سرسره بازی دسته جمعی حال میده....منم مثل اکثر دوستان از سگ و ... تاحدامکان دوری میکنم و میترسم و علی هم طبیعتا ترس داره اما در معیت پدرش گاهی به سگها نزدیک میشه.... فقط در مواجهه باسگها حواست به بیماریهای قابل انتقال باشه تاخدای ناکرده مشکلی پیش نیاد.... طبیعتی هم بودین خیلییییی زیباست .. ماهم از دریچه دوربین شما ، شمال گردی میکنیم.... درمورد ترانه ماشین مامدتیه خانوادگی رفتیم توخط علیزاده و ... جز تو ..... کی میتونه عزیز من باشه و .. علی هم باهاش میخونه... اینکه آیدین عقب ماشین میشینه خووووبه. من چون تو ماشین با باران سرگرمم ، گاهی علی جلو میشینه و حالا کی باید مارونق بگیریم تو این مورد خدا عالمه! درمورد غذا خوردن در سفر، کلا امورات علی با باباش هست و کلا در چندروز سفر خوردن و نخوردن بچه ها رو باحساسیت کمتری دنبال میکنم. چون باید انرژی ذخیره کنم برای روزای برگشت! ولی در عوض به پوشش و شال و کلاهشون دقت مضااااعف میکنم تا خدای ناکرده مریض نشن چون مریضی بچه ، سختی اش با مادره!!.... و چه کنار دریای زیبایی.... سیب زمینی تنوری نوش جووووونتووووون..... و همچنین احسنت به دایی محسن بخاطر همسفری و همراهی خوبش با آیدین و البته احساسات خاله خانم هم قابل تحسینه... ..روز و روزگارتون خوش و پر از سفرهای خاطره انگیز
مامان مریم
پاسخ
سلام مونای عزیزم...ممنونم از این همه محبتت دوستم چرا انقدر اذیت شدی و زحمت کشیدی...واقعا راضی به این کار نیستم عزیزم ممنونم از همه محبتی که داشتی دوستم....خوب حق دارین...منم نمیدونم چم شده....میترسم این همه اعتماد به مهربونی ذاتی حیوونات کار دستم بده راستش درست میگی و بیماری واقعا قابل انتقاله از حیوونات...اون هم اینا که خونگی هم نبودن....ولی همیشه با دست شستن کااامل خداروشکر اتفاقی نیفتاده....و ممنونم از محبتت و تذکر به حا دوستم ممنونم عزیزم....ایشالا این بار از دریچه دوربین شما و توصیف زیبای شما برامون سفرنامه بزارین....ای قربون علی گلم با اون خوندنش خوب شما قضیه تون فرق داره و دو تا فرشته هستن و معلومه که کار سختتره...ایشالا با بزرگ شدن باران خانوم و تو تا خواهر و برادر عقب ماشین این استراحت واست پیش میاد عزیزم کاملا درست میگی عزیزم...من هم تو سفر بدغذایی هارو به حساب هیجان میزارم و چند روز اشکالی نداره....ایشالا تن همه کوچولوها سلامت باشه ممنونم برای همه محبت و مهربونیت دوستم...ببوس دسته کلهارو از طرف من
مامان راحله
22 فروردین 94 18:57
هرگز برای عاشق شدن، به دنبال باران و بهار و بابونه نباش. گاهی در انتهای خارهای یک کاکتوس به غنچه ای می رسی که ماه را بر لبانت می نشاند
مامان مریم
پاسخ
مثل همیشه زیبا بود راحله جوووونم
مامان کیانا و صدرا
23 فروردین 94 17:42
سلام مریمیهیچی فقط اومدم بگم سلام
مامان مریم
پاسخ
سلااام دوست جووووونم هر چه از دوست رسد نیکووووست
مامانی
26 فروردین 94 13:38
دختر غقد اشتباهه عقد .....!!!برو درستش کن پسفردا این بچه میخونه میگه مامانم بلد نیست زشته بخدا آی ی ی ی ... سفر دونفره اونم تو دوران عقد... به به خوش به حالتون... ما که نتونستیم کسی رو راضی کنیم ولی این ترانه ها عجیب تو ذهن ادم میمونه ها و هر بارم گوش میدیم همون حس بهمون دست میده البته این قضیه فقط برا ترانه نیست چیزای دیگه هم همینجوره یکیش ادکلن...
مامان مریم
پاسخ
راستش از بعد ایدین عینکی که فقط برای مطالعه و تی وی میزدم رو کلا جمع کردم و بعد هم آیدین نابودش کرد...برای همین گاهی اشتباهات تایپی رو نمیبینم وااااااااااااااااااااای...عطر...آی گفتی...من هنووووووووز هم یه افتر شیو محمد رو اصرار دارم همیشه همون مارک سابق بخره...همون شمال اولین بار برام زنده میشه
مامانی
26 فروردین 94 13:41
به به چه عکسایی دلم شمال خواست به نظر میاد اون بالا بالاها خیلی به آیدین جون خوش میگذره ها... دنبال فرصتی که سوار سر سره شی هاااااا کاش دایی اریا هم یه خورده از دایی محسن شما یاد بگیره همش در حال سربه سر گذاشتن و شیطون بازیه همیشه به سفر و شادی دوستم خوشحالم که بهتون خوش گذشته
مامان مریم
پاسخ
ممنونم دوستم آره گویا اونجا هواش بهتره اتفاقا من سوار نشدم...دورادور مواظب آیدین بودم چون سرسره هاش بعضی هاشون فلزی بود و میترسیدم دایی آریا با خواهر من گویا تله پاتی داره ممنونم عزیزم
مامان علی
30 فروردین 94 15:54
با بزرگتر شدن بچه ها رفتارشون هم تغییر میکنه حالا این دفعه به علت جا نبودن ایدین جونی تو بغلت موند و شد بهترین خاطره رفتنت اما من بعد از این هم مستقل میشه و عقب میشینه چه جای بکری..چه مه زیبایی.. چه فضای سبزی.... لذت هوای پاک خوشحالم که سفر چهار روزه اتون بهتون خوش گذشته عکسها عالی بودند
مامان مریم
پاسخ
درسته دوستم البته آیدین از مهر ماه و سه سالگیش دیگه عادت کرده به عقب ماشین نشستن...ولی تو این سفر نبودن جا باعث جلو اومدنش شد که خداروشکر خاطره خوبی هم شد ممنونم عزیزم برای همه لطفت... ببوس فرشته هارو خانومی
مامان کارن( رزیتا )
31 فروردین 94 10:15
چه عکسای قشنگی و چه سفر خوبی ...عزیززززم همیشه به سفر و خوشی ایشالا
مامان مریم
پاسخ
ممنونم رزیتای عزیزم ایشالا جمع خانوادگی شما هم همیشه شاد و سلامت باشه
مامان مرمر
4 اردیبهشت 94 1:55
خاطرات شمال محاله یادم بره... این همه شور وحال و عشق وصفا نوش جونتون دمتون گرم ایشالا همیشه ایام خوش باشید وشمالی
مامان مریم
پاسخ
مــــــــــــــــــــــرســـــــــــــــــــــی برای همه محبتت عزیـــــــــــــــــــــزم