آیدینآیدین، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 23 روز سن داره

آیدین عشق ما

یه مامان که دوست داره همیشه همسن پسرش بمونه!

آیدین و مهد

1394/3/27 17:00
نویسنده : مامان مریم
1,811 بازدید
اشتراک گذاری

اصلا باورم نمیشد یه روز همچین پستی بنویسم

برای پسر کوچولویی که دو سال تموم من رو خونه نشین کرد و من نمیدونستم نت چیه...گوشی موبایلم کجاست...قبلا ها دوستانی داشتم و بده بستون دوستانه ای...

دو سال اول زندگیت من بودم و تو و بازی های دو نفره و حتی ددر هم دوست نداشتی...ترجیح میدادی بشینیم خونه و با هم بازی کنیم...و من هم همبازی خوبی بودم...

از سال دوم عاشق بیرون رفتن و پارک رفتن شدی و هرروز بیرون و بازی ...استقلال تو کارهای شخصی ولی هنوز هردو وابسته هم

دروغ میگفتم تو به من وابسته ای....من بهت وابسته بودم...

خودم میدونستم این وابستگی داره بد میشه واسه هردومون....ولی حتی وقتی سپیده میبردت گردش یا با محمد میرفتی بیرون هم ضربان قلبم تند تر میزد....هی ساعت رو نگاه میکردم....دلم برات تنگ میشد...دلم برات تنگ میشه...

دوبار با فاصله شش ماه برده بودمت مهد...یک بار اردیبهشت پارسال و یک بار آذر ماه...هردو تایم روز اول برات جذاب بود و روز به روز جذابیت کمتر میشد ...و بعد چند روز تا میگفتم من برم دیگه کلا دوست نداشتی اصلا بری مهد...

این بار میخواستم حساب شده تر و با حوصله بیشتری وارد عمل بشم....از روز اول تو مهد گفتم تورو ثبت نام شده بدونن....ما فقط برای ساعتی بازی کردن نیومدیم و مربیت رو بهت معرفی کنن و سر کلاس ببرننت...

این صبر و حوصله به خرج دادن دو ماه طول کشید...دو ماهی که همه مامان هایی که بچه هاشون رو به مهد میاوردن من رو میدیدن و همه میگفتن بزار و برو....یکمی گریه میکنه و زود عادت میکنه...ولی من نمیخواستم اینجوری بشه...میخواستم بهت فرصت بدم که به مربی ها و محیط اعتماد کنی و برات مانوس بشن

دو ماه که باعث شد همه مامان ها رو بشناسم...تجربیاتشون رو بشنوم...و فکر میکنم بهترین تصمیم رو گرفتم

خوشحالم پسر کوچولوی من که هرروز بزرگتر میشهمحبت

 

               

 

 

روز اول مثل سری های قبل محیط برات خییییلی جالب بود....به کلاس ها سرک میکشیدی ولی واردشون نمیشدی...من هم گذاشتم راحت باشی...بیشتر با سرسره و اون ماهی های الاکلنگی و لگو ها و اسباب بازی ها سرگرم بودی....خوب محیط جذاب بود برات

چند روزی داستان همین جوری بود....من سعی میکردم زیاد جلو چشمت نباشم...یه روز زود سراغم رو میگیرفتی و یه روز یک ساعت ازم سراغی نمیگرفتی...من میدیدمت و سعی میکردم تو نبینی منو

متوجه شده بودم که هروقت میری تو استخر توپ بعدش نمیتونی بیای بیرون و یاد من میفتی...به مربیت سپردم و بعدها چیز جالبی دیدم...دنیای قشنگ بچه ها...بچه های همسن یا کوچیکتر از تو وقتی میدیدن تو منو صدا میکنی و من نیستم میومدن نزدیک و با دستهای کوچولوشون از بیرون بغلت میکردن و میکشیدنت بیرون....چقدر قشنگه دنیای شمامحبت

حالا نوبت سر کلاس رفتن بود که اصلا بهش راضی نمیشدی....پس من هم باهات اومدم!روزهای اول با تو سر کلاس بودم...تو تنها بچه یه فامیل بودی و همیشه همه چیز مال تو بود...سر کلاس گیر دادی که صندلی آبی که راس میز هست مال توست...بچه هارو بلند میکردی...من دخالتی نکردم و مربیت برای جذبت از بچه ها خواهش میکرد و اونا هم بلند میشدن...خییییلی دوست داشتم تو هم یه روز انقدر منعطف بشی و مثل اون بچه ها راحت با موضوع کنار بیای...چند روزی سر کلاس بودم تا مربیت گفت بهتره دیگه بیرون باشم...تو هم دنبالم بیرون میومدی...برای همین جلوی در کلاس جوری مینشستم که بتونی منو ببینی...و چند روزی هم این شکلی گذشتآرام

 

           

 

                

 

                

قبلا عکس های تو مهد نشستنت رو و روزهایی که تو کلاس بودم رو برات تو پست امید گذاشتم

خلاصه یواش یواش حس کردم دیگه همش بیرون در کلاس رو چک نمیکنی و کلاس رو قبول کردی...این شد که جامو عوض کردم تا منو نبینی...البته هنوز اگه از کلاس بیرون میومدی من رو میدیدی...ولی از تو کلاس نه

بعد رفتم پشت در مهد...اوایل وقتی نیم ساعت ازم بی خبر میموندی بهت میگفتم رفتم خونه و برگشتم...ولی زود میومدی در مهد رو باز میکردی و من هم پشت در بودم و فهمیده بودی اونجام و این شد که مدیر مهد یه صندلی گذاشت و گفت پشت در مهد بمونم....روز اول در باز میموند و من جلوی در بودم...از سری بعد صندلیم رو هی تو راه پله عقب تر بردم تا کنج دیوار.....تا اینجا برسم خودش یک ماه طول کشیدزبان

و البته سری بعد نزاشتی پشت در مهد بمونم...مجبور شدم برم تو و وقتی حواست پرت شد برگردم بیرون و از دفعات بعد همون جلوی در تو میرفتی تو و من میموندم بیرون....روز اولی که کفش هامو درنیاوردم حس پیروزی عمیقی داشتمخندونکمن تو یک ماه تونستم از توی کلاس به بیرون کلاس...و از بیرون کلاس به زمین بازی و از اونجا به بیرون مهد برسم...در هم دیگه بسته بود ولی تند تند چکم میکردی....مربی ها هم اصلا سخت نمیگرفتن و میگفتن مامان پشت دره هروقت دلت خواست برو و ببینش...

به جرأت میتونم بگم روزی رو یادمه که با گوشی موبایلم چکت میکردم و تو هر 5 دقیقه و چند باری 3 دقیقه یکبار در رو باز میکردی و یه چیزی بهم میگفتی و میبستی و میرفتی پیش بچه ها و باز 3 دقیقه بعد میومدی!!!

تو این مدت من دلم رو به شادی های کوچولوی دیگه ای خوش کردم....به اینکه صبح ها با بهانه گیری بیدار نمیشی و مشتاقی به مهد رفتن....به اینکه داری قانون مند میشی....روزهای اول ساعت 12 ظهر تازه تو مسیر برگشت گیر میدادی که بریم پارک و تا 2 تو گرما تو پارک میموندیم...و بعد ها قبول کردی که مهد رفتن و برگشتن با پارک رفتن فرق داره و اون وقتش عصر هاست

البته من هم هرگز بدقولی نکردم و هرروز عصر پارک میبردمت و تو قانون مند شدی

هربار بدون اعتراض از بغل پارک رد میشدی و میگفتی عصر میایم پارکبوس

ظهرهایی که تو گرما پارک میرفتیم بعد مهد...و بعد ها قبول کردی بریم خونه...خود خودتمحبت

                   

     و صبح هایی که پیاده مهد میرفتیم و تو خوش اخلاق تو مسیر هرجا گل میدیدی میگفتی اینجا عکس بگیرآرام           

                   

 

                    

 

                     

و این هم جایزه اولین روزی که من پشت در مهد موندم و تو رفتی تو ...درسته که هنوز بیرون میموندم و تو هی چکم میکردی...ولی خودش که یه موفقیت بودزبان

                    

و این هم روزهایی که تند تند میومدی و پشت در چکم میکردی...شده به بهونه نشون دادن خمیر بازی و نقاشی و کاردستی..

                    

 

یه ماجرای جالب هم داشتیم

یه روز که بیرون بودیم تو ویترین پیشخون یه اسباب بازی فروشی که داخل مغازه بود یه توماس دیدی و گفتی که میخوامش...از اونجایی که با تقاضای هروقت و بی وقت و اجابتش مخالفم گفتم نمیشه و اون میتونه جایزه یه کار خوب باشه...از دور به نظر من یه ریل قطار با قطارهای متعدد میومد و بهت گفتم بمون واسه جایزه یه کار خوب...البته انقدر برات اون توماس واقعی و جذاب بود که گریه هم کردی ولی دیگه با دیدن گریه اصلا قبول نکردم....پیش خودم گفتم هروقت مهد موندی اون قطار رو به عنوان جایزه برات میخرم...یه روز که پیش محمد بودی و من رفته بودم دندون پزشکی دویدم تا اون اسباب بازی فروشی تا یه جایزه کوچولو بخرم و بدم به مربیت که بهت بده....اون مغازه خیییلی لوکسه و اسباب بازی هاش همه بالای 100 تومن!!!

هیچ چیز کوچولویی نداشت و گفتم تا اینجا که اومدم اون قطار رو بخرم برای بعدها که مهد موندگار شدی و در کمال تعجبم اون توماس سبز محبوب یه سری قطار تک بودن که ردیف شده بودن پشت سر هم ...فشاری و بوقی بود و قیمتش هم 3000 تومنخنده

برات خریدم و دادم مربیت بهت داد...و خییییییییلی ذوق کردی براش....سری بعد محمد یه مدل دیگه اش رو خرید و باز جایزه خاله سمیه به آیدین شد...فکر میکردم گیر میدی که چرا چرخ نداره ولی انقدر جذاب شد برات که هرگز نپرسیدیزبان

 

                 

 

 

                 

این وسط همراه کردن کاردستی ها و نقاشی ها خیلی دلگرمم میکرد

 

                 

مبارزه با دخانیات و چراغ راهنمایی

                 

 

                 

 

                 

 

                   

گواش و آبرنگ

                   

و خواب بعد از مهد که نشون میداد چقدر بازی کردی و بهت خوش گذشته

                     

راستی واسه روز پدر هم کادو داشتی خودت این بار

                     

 

                     

 

یه جشن هم تو مهد برگزار شد برای پایان سال بچه های پیش دبستانی که خیییلی بهت خوش گذشت و نمایش عروسکیش رو خیلی دوست داشتی....البته شعر هم اجرا کردین که تو هنوز اون موقع خجالت میکشیدی و نرفتی بالای سن

 

                    

 

                    

جلوت بردیا دوستته که خیییلی ازش حرف میزنیمحبت

                    

این لباس قشنگ رو مهناز عیدی برات خریده بودبوس

                    

 

                    

این باران دوستتهمحبت

                     

 

                     

جایزه هم این تفنگ آبپاش رو گرفتی....راستش خوشم نیومد چون اصلا برات تفنگ نخریدیم و نمیخواستم هم بخریم و برای همین اسمش شد آبپاش نه تفنگ...

                     

کلی هم تو پشت بوم به محض رسیدن به خونه بازی کردی

                     

 

                     

 

                     

و این عکسها که هرروز بعد مهد مربیت تو وایبر و گروه میزاشت خییییلی خییییلی زیاد برام دلگرم کننده بود....انگار من هم اونجا بودم...دیگه دلم نمیگرفت....دیدن خنده هات و علاقه موقع بازی و کاردستی بهم عشق میداد واسه ادامه راه....من وااااقعا از سمیه جون مربیت ...ممنونممحبت

                     

 

                     

وقتی تو این عکس ها میدیدم تو هنوووز هم راس میز میشینی و سمیه هوات رو داره...

                     

 

                     

وقتی میدیدم قاطی بچه ها ردیف شدی واسه اینکه سمیه از نقاشی ها و کاردستی های اون روزتون عکس بگیره...

                     

 

                     

 

                      

وقتی میدیدم بازی های گروهی رو شرکت میکنی و یاد میگیری

                      

تو کتابخونه میشینی و با بچه ها قصه گوش میکنی

                      

با گواش و آبرنگ و خمیر بازی کاردستی و نقاشی انجام میدی و دستت رو میسپاری خاله سمیه برات بشوره

                      

 

                      

 

                      

 

                      

و این عکس که منو تا ابرها برد....این آیدین منه که مدتها سعی کردم قیچی دست گرفتن بهش یاد بدم و نتونستم و اینجا انقدر حرفه ای چسب و قیچی دستشهبوس

اگه این عکس رو نمیدیدم واقعا فکر میکردم اون کاردستی ها همش کار سمیه جون باشه...

                      

 

                      

همه اون لحظات سرشار از یه حس خیییلی شیرین بودم....من داشتم این وایستگی رو ترک میکردم و این عکس ها مسکنم بود....انگار من اونجا بودمچشمک

همه این عکس هارو سمیه جون برای ما مامان ها میزاره تا ببینیم امروز شماها تو مهد چیکارها کردین...و من عااااشق این کار و این ایده بودم که بهم اطمینان میداد...دیدن خنده رو لبت مطمئنم میکردآرام

و....یک ماه بعدی من پشت در بودم...از همون ابتدا تو میرفتی تو و من تو راه پله ها رو صندلی مینشستم...سه ساعت...

همه چیز خوب بود تا گفتن میخوان همه جارو نقاشی کنن....نقاشی مهد چندروزه تموم شد ولی کل چهار طبقه سرای محله خیییلی طول کشید و من مدتها با بوی رنگی تو راه پله ها مواجه بودم که هرکی فقط رد میشد بینی اش رو میگرفت و میدوید....خیییلی بهم گفتن برم تو ولی من نمیخواستم زحمت یک ماهه ام رو هدر بدم...یکبار بهت گفتم برم و قبول کردی ولی زود با سروصدا اومدی بیرون که نرو و من موندم....و هرروز به محض رسیدن اصرار که بشینی رو اون صندلی هاااا...

تو این یک ماه هربار مامان ها بهم میگفتن که برم و فوقش یه کم گریه میکنی و آرومت میکنن...ولی من نمیخواستم....میخواستم منتظر بمونم تا تو به اون محیط و آدم ها اعتماد کنی...تقریبا بعد چند هفته متوجه شدم کمتر و کمتر چکم میکنی...از هر پنج دقیقه یکبار رسیدی به یک ربع یک بار...بعد ها نیم ساعت یک بار...و بلاخره روزی شد که تو کل اون سه ساعت دوبار پیشم اومدی....حس کردم وقتشه...

مدیر مهد بهم گفت چند باری دیده که بازی هم نمیکنی و دورو بر در هستی ولی نیومدی منو ببینی...گفت خیلی بهتر شدی....دفعه بعد که کلا دو ساعت اول اصلا سراغم نیومدی تصمیمم رو گرفتم

و چطور شد که متوجه اشتباهم شدم..

دوبار تو مدت راه پله بودنم بهت پیشنهاد داده بودم که من برم و تو قبول نکرده بودی....یه بار با هم تو خونه با عروسک های انگشتی بازی میکردیم و من تصمیم به بازی درمانی گرفتم....نقش خانواده مون رو بازی کردیم...دو تا از عروسک ها دست من و مامان و بابا بودن و یکی دست تو که آیدین بود

صبح بیدار شدیم و رفتیم مهد....جلوی مهد مامان به آیدین همون دیالوگ دوباری که بهت گفته بودم برم و ناموفق بود رو گفت: آیدین جونم تو همینجا بازی کن من برم برات اون توماس زرد تلفنی رو که آز آرایشگاه اومدنی دیدی و مغازه بسته بود رو بخرم و بیارم...و تو حتی تو بازی هم همون عکس العمل رو نشون دادی....عصبی شدی که نمیخوامش!!!

تو بازی بهت گفتم باشه نمیخرم!....مثل همیشه منتظرت موندم و تو رفتی مهد و با هم برگشتیم خونه...وفردا باز با هم رفتیم مهد...باز همون دیالوگ اشتباه و عصبی شدن تو...این بار من هم قهر کردم که اصلا باهات بازی نمیکنم و تو جمله ای گفتی که من فهمیدم چقدر اشتباه میکردم!!!گفتی نهههه...نرو توماس بخر....برو خونه رو تمیز کن و ماکارونی بپز و بیا!!!

خداااااای من....چرا من نفهمیده بودم!!!تو همیشه وقتی با محمد میری بیرون و یا با سپیده و اصرار داری من هم بیام بهت میگفتم تو برو من خونه رو تمیز میکنم و غذا میزارم و میام دنبالت...و همیشه رفته بودم دنبالت....این یه دیالوگ مطمئن بود برای تو...خونه امنه!!!مامانم اگه بره خونه باز میاد دنبالم!

چراغ تو ذهنم روشن شد.....

شبها از بعد همون چند ماه پیش که برات نوشته بودم دیگه باید تو تخت ما و وسط ما میخوابیدی و خوابت برد میزاشتمت تخت خودت....گاهی نیمه شب ها هم بیدار میشدی و برمیگشتی و باز باید منتظر میشدم خوابت ببره که ببرمت و این خیلی بد بودسکوت

اول باهات صحبت کردم که نیمه شب حق نداری بیای تخت ما....صبح ها وقتی بابا رفته بود میتونی بیای...گرفتن یک حق و زود دادن یه امتیاز راه موفق تری بوده همیشه...یک هفته ای که عادت کردی و شبها نیومدی تخت ما رفتم مرحله بعدیآرام

خیلی دلم میخواست جدول ستاره رو باهات کار کنم ولی فکر میکردم متوجه نمیشی...یا صبوری نخواهی کرد....یه شب برای شروع بهت گفتم اگه شبها تخت خودت بخوابی من فردا صبحش بهت یه ستاره میدم....و وقتی ستاره هات 5 تا بشه میریم و اون قطار توماس تلفنی رو برات میخریم...همون قطاری که به عنوان جایزه تنها موندن تو مهد منفور بود و برای تو تخت خودت خوابیدن انقدر استقبال شد که همون لحظه رفتی تخت خودت!

باورم نمیشد.....بیشتر از شش ماه بود که با هیچ روشی نتونسته بودم بفرستمت از اول شب خودت بری تخت خودت و تو حالت خوابیده رفته بودی و اون شب خودت رفتی....

فردا صبح یادم افتاد دیشب برای امتحان باهات حرف زده بودم و ستاره ندارم...تو کشو یه بسته برچسب پاندا داشتم و همون رو بهت دادم...خیییلی خیییلی زیاد ذوق کردی...اول برچسب های زیاد تری میخواستی و با توضیح اینکه هر صبحی که تو تخت خودت بیدار بشی یه برچسب قبول کردی و عجیب تر اینکه از فردا صبحش تا بیدار میشدی پاندا میخواستی و برچسب رو میگرفتی دست خودت و یه دونه انتخاب میکردی و بقیه اش رو میدادی بزارم بالای کمدت...و از همه عجیب تر اینکه پانداهارو نمیکندی...برخلاف مک کویین ها که کل بسته رو میچسبوندی و کلش رو همون دقیقه میکندی!!!

خلاصه اینکه شب سوم تو تخت خوابیدنت از صبح قبل مهد رفتن که دیگه هوا گرم شده و پیاده نمیریم و با ماشین میبردمت بهت گفتم که من امروز کار دارم و باید برگردم خونه....البته چند روزی بود که موقع برگشت از مهد خودت میگفتی دفعه بعد تو برو خونه ولی باز صبح رفتنی اصرار که بشین رو صندلی پشت در!!

اون روز جلوی مهد بهت گفتم باید برم خونه رو تمیز کنم و غذا درست کنم و تو گریه کردی....خیییلی نا امید شدم....سری پیش تو دو ساعت اول اصلا سراغم هم نیومده بودی پس چه فرقی داشت پشت در باشم یا نباشم...من دو ماه باهات همراه بودم که گریه نکنی....هرچی باهات صحبت کردم فایده نداشت...باهات رفتم تو و توی کلاس...بهت گفتم باید برم و رفتم...کفش هام رو پوشیدم و باهات حداحافظی کردم....این بار جدی تر...گفتم من میرم خونه کارهام رو بکنم و ظهر میام دنبالت...مثل دوست هات...تو هم پسر خوبی باش...در رو بستم و رفتم تو پاگرد راه پله....اومدی بیرون به گریه و مربیت بغلت کرد و باهات حرف زد و بردت تو....دوبار قبلی نتونسته بودم خودم رو کنترل کنم و برگشته بودم ولی این بار به هر سختی بود برنگشتم و صبر کردم مربی بردت تو....بعد رفتم پشت در به گوش دادن...گریه نمیکردی!!!

و فهمیدم تو به محیط و مربی اعتماد کرده بودی...فقط میخواستی از موضعت کوتاه نیای...

اومدم بیرون و نتونستم برم خونه....دوبار با سمیه جون تماس گرفتم و هربار کلاس آروم بود و گفت داری بازی میکنی و اصلا سراغم رو نگرفتی...انقدر گیج بودم که یادم رفته بود ماشین بردم و پیاده برگشتم خونه...سر ساعت هم رفتم دنبالت و خوووشحال و خندون اومدی بغلم....از خاله زینب هم یه کتاب جایزه گرفتیجشن

دوروز بعد و نوبت مهد بعدی هم پنجمین شب تو تخت خودت خوابیدن بود....اون قطار توماس رو که خیلی وقت بود خریده بود محمد و خونه بود رو با خودم برداشتم....بردمت مهد و خیلی خوب باهام خداحافظی کردی و صورتم رو بوسیدی و رفتی کلاست....باورم نمیشد....گلی تو راه پله منتظر بودم که با گریه برگردی دنبالم ولی نیومدی....باز با سمیه چند بار تماس گرفتم و گفت حالت خوبه و مشغول بازی و نقاشیآرام

توماس رو دادم به محمد و گفتم خودش بره دنبالت....

و پرونده مهد رفتنت بلاخره بعد دوماه بسته شدتشویق

امروز و این پست رو در سومین روز به تنهایی مهد رفتنت دارم مینویسم....باز با بوسه باهام خداحافظی کردی....قراره صبح ها من ببرمت و ظهرها محمد بیارتتمحبت

تجربه هام در این باره:

مهمترین کاری که هم مربیت و هم خودم بهش ایمان داشتیم صبوری من بود....اصلا عجله ای نداشتم....یک ماه پا به پات از توی کلاس و نشستن کنارت شروع کردم تا بیرون کلاس و جلوی در و بعد ها دورتر و بعد ها پشت در مهد با در باز و بعدها تو راه پله با در بسته و چک کردن های خیییلی نزدیک تا فاصله زیاد

قدم به قدم پیشرفتت رو میدیدم و نا امید نشدم

و اشتباهم....از روز اول مهد نباید وقتی آب میخواستی من میرفتم....وقتی خوراکی میخواستی...دستشویی میخواستی بری....اسباب بازی میخواستی....با بچه ای سر چیزی درگیر میشدی....در هیییچ مرحله ای نباید من دخالت میکردم....اونجا خونه ما نیست...من نمیتونم برم برات آب بیارم باید به مربیت بگی...مربیت باید دست هارو رو بعد کار با گواش و آبرنگ و خمیر بازی بشوره نه من....تو درگیری مربی ها باید دخالت کنن

و کار درستی که کردم از اول گفتم مراعات حضور من رو نکنین...هرجا لازمه باهاش برخورد کنین تا قانون اینجا از اول براش درست شکل بگیره....بماند که سمیه خیییلی باهات مدارا میکرد تا خودش رو جایگزین من کنه برات که موفق هم شد...و هنوز هم تو راس میزی میشینی که همه بچه ها دوست دارن بشینن ولی انقدر خاله سمیه گفته بزارین آیدین بشینه همه فکر میکنن جای تو اونجاستچشمک

و انقر به این همراهی کردن ادامه داد که امروز صبح بهم گفت سری قبل جیشت رو هم بهش گفته بودی....من حتی باورم نمیشد گذاشتی هرروز دستهات رو برات بشورهمحبت

و این هم امروز پسر من بعد بازگشت از مهد...محمد رسوندتت و خودت پله هارو دویدی بالا و همون جلوی در کیفت رو خالی کردی که نشونم بدی جایزه گرفتیبوس

 

                 

این کتاب رو هم سری قبل گرفتی و هزار بار برات خوندمشزبان

                  

و این هم توماس عزیزی که جایزه شب تو تخت خودت خوابیدن شد که به مددش بلاخره قانون جدول ستاره رو هم یاد گرفتی....و هنوز پانداها زیاد میشن انگار ذوق پاندای صبح از خود توماس بیشتر بودهمحبت

                  

 

                  

 

این پست خیلی طولانی شد

ولی از اون پستهایی بود که خیلی دوسش دارم و منتظرش بودم و دلم میخواست لحظه به لحظه اش رو بنویسم تا یادمون بمونهبغل

دوست دارم پسرک مستقل کوچولوی منبوس

خیییلی منتظر همچین روزی بودم....که هردو از این وابستگی عمیق که برای هیچ کدوممون خوب نبود بیایم بیرون

امیدوارم هرروزت قشنگ تر از دیروز باشهمحبت

 

پسندها (11)

نظرات (36)

مامانی
27 خرداد 94 17:30
سلام بانو مریم چه عجب بلاخره پیداتون شد موفقیتتو تبریک میگم سر فرصت میام میخونمت
مامان مریم
پاسخ
مرسی دوستم....ببخش تو ویرایش بودم انقدر زیاد تایپ کرده بودم که اول تایید کردم ثبت بشه بعد برم تو ویرایش ممنووون
مامانی
27 خرداد 94 17:34
فکر میکردم فقط اونور غلط املایی داری صفحه اولو خوندم اوضات خررابه ...میفهمی خررراب البته میدونم از بس ذوق نوشتن داشتی اینجوری شده
مامان مریم
پاسخ
سلام داشتم ویرایش میکردم باور کن از ساعت 10 صبح شروع کردم و تا الان ساعت شش ادامه داشته
سما مامان مرسانا
27 خرداد 94 18:05
سلام عزيزم اميدوارم آيدين خان هميشه موفق باشه بوووووووووس واسه آيدين جونم و مامان گلش
مامان مریم
پاسخ
سلام خانومی ممنونم عزیزم
kosar
27 خرداد 94 19:04
سلام و درود بر خاله مریم.چه خبر خوبید? ماشالله واقعا جای افتخار داره,که اپ کردیید. امروز خونمون رو عوض کردیم رفتم یک جا کنار خانواده مادرم. بعد سریعا وسایل اینترنتو وصل کرد هم اومدم نی نی وبلاگ. بعد از اون رفتم توی لیست مطالب دوستان و دیدم که اپ کردیید...خیلی خوشحال شدم. سریع به مادرم گفتم تا بیاد وب ایدین رو ببینه. خاله مریم بببخشید که من هی میگم بعد . خلاصه منم وبتون را نشون مادرم دادم. همون موقعه بود که مادرم تصمیم گیری کرد وگفت منم بچه میارم حالا... منم گفتم مامان خودتی?? بعدشم با اجازه شما البته عکس ایدین رودگذاشتیم عکس دستکاپ. موفق باشید.
مامان مریم
پاسخ
سلام کوثر عزیزم ممنونم از همه محبتت گلم ایشالا که خونه جدید براتون خوش یمن و پر برکت باشه خانومی...تبریک مرسی از لطفی که بهمون داری دوستم...به مامان گل هم سلام برسون..ایشالا یه نی نی ناز و خوشگل اضافه میشه بهتون
مینا
27 خرداد 94 21:17
سلااااااااااممممممممممممممممم خيلي خيلي دلم واستون تنگ شده بودا مريم جووووووونم. امان از دست ني ني وبلاگ ناقلا!!!! آخه از كامنتاي پست قبلي متوجه شدم يكم ناخوشي دوستم واست كامنت گذاشتم كه هم بدوني ب فكرتم زيااااااااد هم رفع دلتنگي و هم اينكه واسم دعاكني امتحانارو خوب بدم (اخه تو خيلي قلب مهربوني داري عزيزم مطمينم دعاي دوستم درحقم فوري ميگيره.) ولي از يه هفته پيش كه كامنت گذاشتم هرروز سر زدم ولي دريغ از تاييد كامنت نگو ك اصا كامنتم ارسال نشده بوده عزيزم. چون ديدم همه كامنتارو تاييد كردي. خلاصه هنوزم نمره هام نيومده ديرنشده. البته اخرين امتحانمو امروز دادم و رسما تالبستونم شروع شده! حتما واسم دعاكن دوست مهربونم ايشالا الان ك داري كامنتمو ميخوني حالت خوب باشه و همون ي كوچولو ناخوشيم نداشته باشي واي عززززززيزززززممممممممم چقد دلم واسه ايدين نازم تنگ شده بود اي جونم واقا صبرو حوصلت ايول داره عزيزم. واقا نميدونم چ كلمه اي لايق اين همه زحمتته دوستم. اتفاقا منم از زبون چند نفر شنيدم ك بچمونو برديم واسه اجتماعي شدن و مستقل شدن گذاشتيم مهد، خب تا اينجاش خيليم عالي. ولي دفه هاي اول پشت سرمون گريه كردن ماهم اصلا لوسشون نكرديم اومدين ديگه خودشون اروم شدن!‌!! اين قسمت ماجرا خيييييلي عجيب و غيرقابل هضم بود واسم! يعني مستقل شدن ارزششو داشته ك بچشونو تو همچين موقعيت بغرنجي قرار بدن؟! با خودشون فك نميكنن ممكنه چقد تو روحيه كودك دلبندشون تاثير بذاره.... من خودم با اين سنم وقتي وارد يه محيط نااشنا با ادماي غريبه ميشم حسابي دلشوره ميگيرم چ برسه به بچه ها... چقد خوشحالم ك دوستي مث تو دارم و اين همه از تجاربش استفاده ميكنم. من بهت افتخار ميكنم مامان مريم نمونه اي جانم چقد ايده اينكه در طول روز مربي مهد از بچه عكس ميگيره و ميفرسته جالبه عزيزم همچنين روش جدول و ستاره ن پاندا واقا باحال بود اي جاي من ي ماچ گنده از چال گونه جيگر خاله بكن دوست دارم مريم مهربونم
مامان مریم
پاسخ
سلاااام مینای عزیــــــــــــزم من هم دلم برای اینجا و تو و همه دوستام تنگ شده بود خانومی الهی قربووونت برمممنوووونم از این همه لطفی که بهم داری دوستم....اگه قابل باشم حتما دعا میکنم چون این تنها و کوچکترین کاریه که یه دوست میتونه واسه دوستش بکنه ایشالا تعطیلات خووووبی داشته باشی دووووستم نه مینای گلم...هرچی بهم کامنت رسیده بود تایید کردم خانومی....برای من هم زیاد پیش میاد کامنتهام نابود میشه ممنوووونم خاله مهربوووون مرسی برای همه محبتی که بهم داشتی عزیزم....من کاری نکردم...حداقل برای آیدین نه...واسه هردومون بود....و اینکه جز این نمیتونستم و دلم طاقت نداشت راستش مامان های شاغل وضعشون فرق داره....من یه مامان هستم و میدونم هیچ کس نمیتونه بعدش بی خیال باشه....ولی یه مامان خونه دار مثل من که وقتش بیشتره میتونه بیشتر صبوری کنه.....دقیقا مهم ترین چیز اینه که اعتماد کنه...بعد اعتماد کردن حتی اگه گریه هم بکنه فقط برای نگه داشتن شرایط تو حالت ایده آلشونه....مهم اینه که دیگه تنهایی اونجا مضطرب نمیشن...خوب باید زمان داد برای رسیدن به اون نقطه و باز هم ازت خیییلی خیییلی سپاسگذارم برای محبتی که همیشه بهم داری عزیزم من هم عاااشق این ایده بودم و خیییلی خیییلی خیالم راحتتر میشد...اصلا اون دوماهی که اونجا یا پشت در بودم برخوردهاشون برام روشن بود و مطمئن شده بودم.....ولی اون لبخند تو کلاس و عکس های ارسالی برام دلگرمی بود ممنونم عزیزم و من هم خیلی دوست دارم مینای خوبم
مامان راحله
27 خرداد 94 22:49
سلام مریم جون ماشالله چه پروژه ی طولانی .. خیلی خوبه که انقدر با حوصله ای عزیزم ... کاش ما هم یاد بگیریم به هر حال مبارکه عزیزم ... از خوشحالیتون ما هم خوشحال میشیم
مامان مریم
پاسخ
سلام راحله جون ممنونم از محبتت دوستم...ما درس پس میدیم مرسی برای محبتت
الهام
28 خرداد 94 0:18
سلام مریم جان خوبی؟ آیدین جون خوبه؟ خب می بینم که عاقبت شما هم پست مهدی گذاشته ای و ماشاله به آیدین خان که دیگه مستقل شده خوبه که لااقل وقتش رو داشتی که این همه مدت بذاری برای کنار اومدن آیدین با مهد من از نه ماهگی علیرضا رو سپردم به یک پرستار آشنا و از هجده ماهگی به مهد! وقتی پیش پرستار بود با این که آشنا بود ولی هزار بار زنگ می زدم ببینم چیکار می کنه! ولی روزی که گذاشتمش مهد با این که دو سه ساعته برگشتم ولی تا رسیدم دانشگاه و تلویزیون اتاق مون برنامه رنگین کمون و نشون میداد، اشکم دراومد آخه موقع رفتن از بغلم که رفت کلی گریه کرد! بگو همون موقع هم آروم شده و من این قدر خودم و عذاب داده بودم! مثل این که مدلشون اینه و خودشون بعد از چند دقیقه با شرایط کنار میانمن فکر می کنم بچه ها خیلی زودتر از ما بزرگ ترها خودشون رو با شرایط وفق میدن و این ما مامان ها هستیم که باید روی خودمون کار کنیم! برای من که این طور بود و شاید اگه ناچار نبودم نمی تونستم با خودم کنار بیام و علیرضا رو بذارم مهد و چه خوب که ناچار بودم کادوهای خوبی هم که گرفته نوش جونش پس طفلک پسر من چه بی چشمداشت میره مهد! یه کیک و یه آبمیوه و نهایتش یه بستنی راستی این مهد در نوع خودش بی نظیر بوده که این قدر با شما راه اومدن! مدیر مهد علیرضا اصلا اجازه نمیده کسی خودش بچه اش رو تو مهد ببره دستشویی و چندین بار دیدم که با مامان هایی که میان تو مهد و خودشون و به بچه نشون میدن برخورد کرده این که عکس بچه ها رو هم میذاره تو وایبر خیلی جالبه و کار خوبیه! هم یادگاریه و هم اطلاع رسانی روزهای خوبی رو با هم داشته باشید مریم جون مطمئن باش این یکی از بهترین کارهایی هست که انجام دادیبچه ها تو مهد کمک کردن به هم رو یاد می گیرن و به میزان زیادی از خودخواهی هاشون کم میشه و یاد می گیرند که از هر وسیله ای نوبتی استفاده کنند و همه چیز مال همه ست. آیدین جون تو مهد به زودی تبدیل به یک مرد میشه
مامان مریم
پاسخ
سلام الهام مهربوووونم ممنووونم خانومی.....بله بلاخره موفق شدم فکر میکنم تو خیییلی خوب بفهمی چه تصمیم سختی برد برای من و فکر میکنم وابستگی مارو تو بیشتر از همه درک کرده بودی....از همه دلگرمی هایی که بهم میدادی حس میکردم که حسم رو گرفتی دقیقا تو همه اون مدت به این فکر میکردم که من که وقتش رو دارم باید با بقیه مامان های شاغلی که واااقعا شرایطش رو ندارن فرق داشته باشم...با مربیش خیلی صحبت میکردم و میگفت روشت خیلی خوبه که حوصله و تحملش رو داری و من هم بهش میگفتم اصلا فکر وقت من نباش...ولی تجربه ندارم...هرجا لازمه کمی عقب نشینی کنم بهم بگو و کمکم هم کرد چقدر سخت بوده برات الهام جونم...الان حست رو خوب میفهمم....میدونم وقتی میگی گریه ات گرفته یعنی چی...من حتی بعد دوماه....حتی با اینکه مطمئن بودم آیدین دیگه به همه اونها اعتماد کرده...حتی بعد یه گریه تقریبا الکی و کوتاه ...پشت در مهد که گوشم رو چسبونده بودم و دنبال تشخیص صدای آیدین بودم و صدای گریه ای در کار نبود گریه ام گرفت خوب سن علیرضا کمتر بود و من خواستم آیدین با جایزه و هیجانش بیشتر ترغیب بشه که موفق هم بودم....البته تعدادیش رو واقعا مهد میداد بهشون عوضش آیدین با خوراکی میونه ای نداره....بدون صبحونه میره و فقط شیرکاکائو تو کیفش رو میخوره و به کیک و میوه و بیسکوییت دست نمیزنه راستش من آیدین رو به دستشویی نبردم که اگه میبردم هم ندیدم چیزی بگن....چون تایم زیادی اونجا نیستیم...ولی میرفتم سر یخچال و خوراکی و آب میاوردم براش و از تو استخر توپ درش میاوردم و اگه سر اسباب بازی درگیر میشدن دخالت میکردم که کاش میگفتن نکن...چون من واااقعا نمیدونستم نباید بکنم و خودم به مرور یاد میگرفتم اینارو... بعدها میگفتم آب میخوای به خاله بگو....و بعد ها که رفتم بیرون فهمیدم اجازه میده خاله دستهای رنگیش رو بشوره یا قبل تغذیه دست هاش رو بشوره و دوروز پیش بهم گفت اونجا دستشویی هم رفته که عاالی بود واسم من هم خیییلی از عکس های ارسالی هرروز خوشم میاد دقیقا این چیزهاییه که دیدم یاد گرفته....صبر کردن برای نوبتش شدن و خیلی برام شیرینه ممنونم برای همه محبتت الهام عزیـــــــــــــزم...ببوس علیرضای نازم رو
مامان ِ یسنا
28 خرداد 94 10:51
سلام مریمی جونم ... کجا بودی تا حالا دلمون برات تنگ شده بود چقد ما شبیه همیم ... یعنی این داستان رو ماهم زمستون 93 داشتیم ... خدا روشکر پسرمون تونسته خودشو وفق بده ببوس روی ماهشو ببخشید عزیزم بعدا سر فرصت میام پیشت حتما
مامان مریم
پاسخ
سلام دوســـــــــتم....ممنونم...من هم خیییلی دلتنگ شده بودم ای جوووونم....با یسنا؟؟چه عالی....اتفاقا همش یادم بود که یسنا هم چقدر شبیه آیدینه و اون هم بعد مدتها کلاس قرانش رو قبول کرده بلاخره ممنون عزیزم...ببوس یسنای خوشگلم رو
مامان مهراد
28 خرداد 94 11:49
سلام. تبریک ، تبریک به شما، تبریک به آیدین، تبریک به خودم و تبریک به همه امیدوارم که همیشه و توی تمامی مراحل موفق بشین. آفرین مریم جون به این پشت کارت.... خیلی خوشم اومد. بشدت هوس کردم که منم مهراد رو ببرم مهد.... ولی نمیدونم چرا هنوز جراتش رو پیدا نکردم. انگاری یه کار خیلی سخته ، مثل یه کوه میمونه. همش میترسم برای دستشویی رفتنش و بقیه کارهاش. واقعا چقدر پیشرفت داشته توی این مدت و چه نقاشی های قشنگی کشیده. اصلا باورم نمیشه توی دو ماه اینقدر راه افتاده باشه. جایزه ها هم خیلی قشنگ هستن. مبارکش باشه. من که دیگه تا یه مدت نمیخوام اسباب بازی بخرم و احتمالا یه سری ماشین هم به همون روشی که یه بار گفته بودی بزارم توی انباری. دارم کلافه میشم از انواع ماشین و کامیون.. چقدر خوبه که مربی هر روز عکس های بچه ها رو میزاره. بنظرم توی اعتماد به مهد خیلی موثره. امیدوارم که توی تمام مراحل موفق باشین.
مامان مریم
پاسخ
سلام مهری جووووونم...ممنوووووووونم دوستم مرسی از محبتت دوستم...کار خوبی میکنی ولی صبر کن تایمی که اولا خودت هم وقت داشته باشی برای همراهی کردن دقیقا گل گفتی...تصمیمش از عملی کردنش خیییلی سختتره....انگار یه کوه به نظرم مربی خیلی کمکش میکنه و از اول هم گفته بودم بهشون برام آموزش اصلا مطرح نیست...همین همراهی با گروه کافیه مرسی خاله مهربون... خیییلی کار خوبی میکنی...اون ایده جمع کردن عالیه...ببین کدوم هارو کمتر باهاش بازی میکنه اونارو انتخاب کن...چند ماه بعد عوضشون کن ممنونم برای همه لطفت مهری خوبم
مامان مهراد
28 خرداد 94 11:51
این پست رو دو بار از اول خوندم. خیلی خیلی نکات مفیدی داشت. ممنون از وقتی که گذاشتی و تجربه شیرینت رو با تموم جزئیات برامون نوشتی. بعد از دیگه زود به زود بیا . باشه.
مامان مریم
پاسخ
ممنونم از توجه ات مهری جووونم این پست رو کامل نوشتم چون اگه این هارو روز اول یکی بهم میگفت من زودتر حداقل با خودم کنار میومدم و زودتر هم به مرحله بعدی میرسیدم ولی همش رو با تجربه به دست آوردم...یعنی عکسش رو انجام دادم و جواب نگرفتم و راه بعدی تا به بهترین رسیدم برای همین خواستم بنویسم که شاید یکی تو شرایط سابق من استفاده کنه حتما عزیزم....مرسی گلم
مامان مهراد
28 خرداد 94 11:54
در ضمن مریم جون حواست باشه این باران خانوم مخ پسرمون رو نزنه.! این جوری که معلومه بد جوری دلبری میکنه.... ما رو یپسرمون بشدت حساسیم... به کس کسونش نمیدیم.
مامان مریم
پاسخ
قربوووون محبت خاله مهری مهربوووووووون آره واقعا...دختره و هزار تا ناز عزیــــــــــــزمی ...ببوس مهراد قشنگ منو
مامان ریحانه
28 خرداد 94 12:56
سلام مریم عزیزم دلمون بعد جوری گرفته بود از نبودنت خوشحالم که اومدی اونم با یه پست پر و پیمون اولین چیزی که میتونم بگم اینه که خیلی خوب به تصویر کشیدی رابطه ی زیبای مادر و فرزندی رو و اینکه چه اراده ای داشتی تو دراین راه که خودش قابل تحسینه عزیزم تو وابستگی آیدین به خودت رو مرحله به مرحله کم کردی و این یعنی عشق مادرانه خیلی ایده یی قشنگی بود ایده ای که باعث شده به یکباره آیدین نازم از آغوش پر مهرت دور نشه و دلگرم باشه به مهر تو چه بسا مادرانی که به قول خودت بچه رو به یکباره رها میکنن و به قول خودشان بچه یه کم گریه میکنه و بعد آروم میشه نمیدونن چه آسیبی به روح و روان بچه وارد می کنن چرا که امن ترین پناهگاه برای فرزندان مادر است و اگه بخواهی بیکباره این امنیت را ازش بگیری واقعا برای بچه زجر آور است پس یکبار دیگر تبریک به شما مادر نمونه که آنگونه رفتار کردی که آیدین عزیزم هیچگاه فکر نکرد که پناهگاه امنش را از دست داده و این بهترین راه است و جای تشکر هم دارد از کادر و پرسنل مهد کودک که همکاری لازم رو با شما کردن تا به هدف زیبایتان برسید
مامان مریم
پاسخ
سلام ریحانه گلم...ممنووونم خانومی...من هم دلتنگ بودم خیییلی براتون ممنونم از محبتت دوستم...همیشه بهم لطف داشتی و من هم همیشه سپاسگذارم راستش بارها اینجا هم گفتم...سلامتی روح آیدین از سلامتی جسمش هم برام مهمتره....و البته باعث این وابستگی خود من بودم و باید بهش کمک میکردم تو کم کردن این وابستگی...و عاقلانه ترین راه مرحله به مرحله بود نه ناگهانی... راستش نمیتونم اون مامان هارو هم قضاوت بکنم...خصوصا قشر شاغل رو...من چیزی که زیاد داشتم وقت بود و همسرم که خیلی زیاد درکمون میکرد و برای این همراهی خیلی هم ازم تشکر میکرد و هربار از الرژی ناشی از اون بوی شدید رنگ سرفه های وحشتناک میکردم ممنون بود و اینا خیلی دلگرمی بود برام...با این شرایط ایده آل اگه غیر از این عمل میکردم درست نبود....ولی خیلی ها شاغل بودن...یا همسری که درک نمیکرد و غذای گرم و خونه تمیز به موقع میخواست و نمیتونستن اونجا معطل کنن....بماند که چند تایی هم دیدم که بچه های کوچولو رو میزاشتن که مثلا برن باشگاه! مرسی از محبتت خانومی
مامان ریحانه
28 خرداد 94 13:00
و اینکه چه روش خوب و مناسبی مربی مهد برای اطلاع شما از فعالیتهای بچه هایتان به کار برده واقعا تلاشش جای تقدیر داره و هدایایی که آیدین جون به مناسبتهای مختلف گرفته واقعا زیباست و عشق یه بچه ی سه سال و نیمه که دنیایی دارن با این هدایا و اینکه عاشقانه آیدین رو دوست دارم به خاطر آن لبخند زیبایش لبخندی که حتی در خواب هم از لبان قشنگش محو نمیشه می بوسمت آیدین مهربانم
مامان مریم
پاسخ
واقعا این ایده بهترین و موثرترین قسمت دلگرمی بهم بود....اصلا حس میکردم خودم هم اونجا بودم...خصوصا که دو هفته ای تو کلاس هم بودم و میشد تجسمش کنم ممنونم خاله ریحانه مهربوووون مرسی برای این همه محبتی که داری دوستم...خیلی خیلی ممنونم برای لطفت...ببوس نازنین قشنگ منو
مامان علی
28 خرداد 94 15:59
سلام مریمی خانومی هروقت میخام اینجا سلام کنم میخام یک چیز بگم اما میترسم. خوشت نیاد! بگم؟ دوست دارم بگم سلام مری طلا!یک دوستی داشتم تو خوابگاه اسمش مریم مهربان بود،دختر صبور واروم ومهربون،بهش لقب مری طلا داده بودم،اتفاقا خیلی زود به همون اسم مشهور شد! مریمی چقدر دقایق پر استرس اما شیرین،پر اضطراب اما زیبایی تجربه کردی خیلی خوشم اومد منم مثل مهری دوبار خوندم وهی به فعالیتها نگاه کردم،از سطر سطر نوشتت میشه درک کرد چه حسی داشتی،خوب وابستگی علی هم به من زیاده!البته پیش مامانم بی صدا میمونه ومیگن از من یادش نمد!به بقیه هم اطمینان ندارم که بخوام بزارمش!ولی وقتی برمیگردم دنبالش هی من ومیبوسه تن تند ومیگه مامی دلم برات میسوزه!منظورش تنگ شده!خیلی خوبه اینارو نوشتی چون ماهم باید به زودی تحربش کنیم. ومن چقدر ازهمکاری مدیر وسمیه جان خوشم اومد،مهد فوق العاده‌ای هست،گزارش های تصویریم خوب خیلی روحیه بخشه.مریم جان ناهار هم میمونه با بچه ها بخوره؟فکر میکنم برای تغذیه وخوراکی بچه بد غذای من مهد عالی باشه! میگم مریم جان الان که آیدین مهد میره به نظرت آموزشهای اونا با آنچه ما توخانه یادشون میدیم فرق داره؟اصولی تره؟وپیشرفت فوق العاده یا اثر خاصی روی پسر خوشکلم داشته؟مثلا نقاشیش بهتربشه؟رنگ شناسی یا......روابط دوستانش؟ تایادم نرفته بگم مریم خانوم از وقتی گوشی اندروید گرفتی دیگه وبت وبه روز اپ نمیکنی!تو گروه تلگرام مادرام که شنیدم فعالی،گفته باشم مآرو فر اموش نکنی ها! یک سوال دیگه"" الانم اوقات فراغتت بیشتر شده بارفتن ایدین به مهد نه؟مثلا از دلت میاد تنهایی بری بازار یا قدم بزنی یا بستنی بخوری؟؟؟به نظرت ماهم ممستقل میشیم دوباره یا تو تک تک دقایقش دلمون پیش بچمونه؟دوست دارم منم تجربش کنم اما راستش میترسم به قول شما من ووابسته تر باشم! ودرحالیکه به اون خوش میگذره من حرص بخورم! نی نی ولاگ به تجارب مادرانت خیلی نیاز داره. جایزه وهدایای عسل پسلم مبارکش باشه. ایام رمضان هم بهتون تبریک میگم والتماس دعا دارم عزیزم.
مامان مریم
پاسخ
سلام زهرا جوووونم قربونت دوستم....لقب به این قشنگی چرا باید ناراحت بشم من از بچگی زیاد ملقب میشم....بابام بهم میگفت گوی بلورینیادمه مهین چند روز بعد شاکی شد که پس من چی...بابام بهش گفت تو هم کیشمیش بابالقب ها بر اساس رنگ پوستمون بود پسوند فامیلیم گلی هست...تو مدرسه شدم مریم گلی محمد هزار تا لقب بهم داد...یکیش رو مهناز شنید و هنوز هم اونجوری صدام میکنی....مریم گل بانو حالا هم مریم طلا...خیلی هم قشنگ ممنونم از حوصله ات که دوبار هم خوندیش...راستش وسط هاش هی منصرف میشدم که حوصله خواننده سر میره ولی واقعا دوماه برای این موضوع زحمت کشیده بودم و میخواستم همش رو بنویسم که یادم بمونه...گرچه عمرا یام بره همین که پیش مامانت میمونه خیییلی خوبه دوستم....آیدین یا محمد باید میموند خونه که من میرفتم سالی ماهی مطب دکتر...یا سپیده میبردش ددر که من مثلا یه خونه تکونی بکنم...خونه کسی نمیموند...مگه سپیده هم باشه و براش قصه بخونه و باهاش بازی کنه و ... این مهد مال سرای محله ست زهرا جون...گفتم که یعنی مهد خاص و گرونی نبود...و دلایل انتخابم یکی پرسنلش بود که چند باری قبلا برده بودم و خوشم اومده بود از برخوردشون...و دیده بودم هر روز یه مامانی با بچه کوچیک اونجاست ...چون بچه های کوچیک باید ساعتی با مامان ها بیان...و هرروز انگار یه ناظری بر کارشون بود که برخوردها ظاهری نبود... و علت دوم اینکه درست روبروی محل کار محمد بود و میتونستم رو محمد هم حساب کنم که کردم... من آیدین رو یک روز درمیون...روزهای زوج از ساعت 9 تا 12 میبرم....میتونم از 8 ببرم ولی نخواستم دیگه خیلی زود بیدارش کنم ناهار میتونه ببره اونجا براش گرم میکنن ولی من نمیدم ببره...میاد خونه میخوره صبحانه هم میتونه ببره اونجا بهش میدن ولی آیدین یک ساعت بعد بیداری صبحانه نمیخوره که دیگه میخوره به ساعت تغذیه و همون شیرکاکائو میخوره... و اما آموزش ها....ببین اولا بیشتر از آموزش گروهی بودنش مهمه....مثلا یادمه من پارسال آیدین رو بردم مهد طی چند ماه تلاش قبلش نتونسته بودم درست مداد دست گرفتن رو یادش بدم ولی اونجا از یه دختر کوچولو یاد گرفت....امسال هم همون قیچی دست گرفتن من فکر میکنم دیدین اینکه این بچه ها همسن من هستن و میتونن پس من هم میتونم خیلی موثرتره تا سبک آموزش و بعدیش بازتر بودن دستشونه مثلا تو خونه به آیدین خمیر بازی بدم هی خودم هم شروع میکنم به درست کردن و اون هی میگه تو درست کن!!!اونجا خودشون درست میکنن حتی شده اشکال بی مفهوم و یواش یواش یاد میگیرن تو خونه رنگ انگشتی رو تو حموم بهش میدادم اونجا راااحت سر میز تو خونه آبرنگ و گواش و ...برای ریخت و پاشش کمتر میارم و اونجا هربار یکیش هست و ادامه دادنش خودش یادگیری در پی داره و تو خونه همش تلقین منه و اونجا خلاقیت خودش و مربی که با بچه ها زیاد سر و کله زده قلقشون رو بهتر میدونه...مثلا امروز آیدین گفته من رنگ انگشتی دوست ندارم بهش پاستل داده... من تو همون مدت مهد بردن و حضور خودم هم تغییرات رو تو آیدین میدیدم...برعکس عید این بار به همه بلند سلام و خداحافظی میکنه...تو پارک ها زودتر دوست پیدا میکنه....مفهموم مال من و مال تو براش قابل درک شده...نوبت رو میتونه رعایت کنه...روابط دوستانه قوی تره شده....خیییلی.. رنگ شناسی خیلی بهتر شده...قبلا گاهی اسم رنگ هارو اشتباه میگفت الان کاملا درست میگه راستش علت آپ نکردنم این بود که قول داده بودم پست بعدی مهد باشه و واااقعا هم این یک روز درمیون تا ظهر نبودن ها وقتم رو میگرفت...میرسیدم خونه آشپزی و کارای خونه میموند... چشم دوستم...حتما حتما راستش اوقات فراغتم تازه سه جلسه ست که ایجاد شده...تا حالا که خودم هم مهدی شده بودم میخواستم آیدین بره مهد برم طبقه پایین مهد باشگاه ولی خورد به ماه رمضون...ایشالا بعدش راستش روز اول حالم سرجاش نبود...گفتم که یادم رفت با ماشین رفتم و پیاده برگشتم خونه...اصلا نمیتونستم برم خونه...چند بار زنگ زدم بار دوم باز هم چند بار زنگ زدم ولی بهتر بودم...رفتم خونه عمه چیدمان و تغییر دکور داشت کمکش بار سوم جلوی خودم رو گرفتم و برگشتم خونه و به مهد هم زنگ نزدم....برعکس تصورم خیلی خوب بود دقیقا این وابستگی برای ما بیشتره...من منهای آیدین برام وجود نداشت...اگه هم جایی بود اون هم به ندرت کلافه بودم و نگران ولی این دوماه و خصوصا یک ماهی که پشت در بودم باعث شد باور کنم داره به آیدین خوش میگذره....مثل همون بازی تو کوچه با دوستان ثابت تو دوره بچگی ما چقدر لذت میبردیم...مهد اون هم یه روز درمیون سه ساعت واسه بچه ها همون حکم بازی به دوستان ثابت رو داره میخوام مریم منهای آیدین رو باور کنم...به خاطر هردومون....به خاطر اینکه همه دنیام نشه پسرکی که وقتی پیر شدم هرروز بهش غر بزنم همه چیم تو بودی و منت سرش بزارم...در صورتی که تقصیر اون نبود و خواسته خودم بود...میتونم ساعات کمی مریم تنها باشم که با انرژی بیشتری مادری کنم ممنونم از همه محبتت دوستم...ببووووس علی گل منو
مامان فهیمه
28 خرداد 94 17:21
سلام مریم جونم اول از همه تبرییییییک چقدر خوشحالم که آیدین دیگه عادت کرده به مهد و اونجا واسش شده یه محیط امن. وای مریم خیلی پشتکارت خوب بوده یادم باشه حتما وقتی خواستم شروع کنم پشککار و امید یادم نره منم باید همینجور یدم به قدم پیش برم.فقط یه سوال؟همون مهدی که پارسال باهاش امتحان کرده بودی دوباره بردیش؟یادش نبود به پارسال که نمیومده ؟میخوام بدونم خاطره بد از اون مهد تو ذهنش نبوده؟که اگه خواستم شروع کنم باز علی رو ببرم همونجا. ولی خداییش مهد خوبی هم بوده که همه جوره راه اومد آخه اینجایی که علی رو بردم بعد از یه مدت که گذشت دیدن علی هی میاد پیشم و میره اتاق بازی به من میگفتن شما برو منم میگفتم نه آخه انتظارشو نداره که بیاد من نباشم باید از قبل بهش بگم ولی اونا این نظرو نداشتن میگفتن نه اگه گریه کنه ما ارومش میکنیم ما کارمونو خوب بلدیم منم دقیقا مثل خودت اصلا آموزش واسم مهم نبود فقط همین که تو جمع بچه ها باشه و با مسائل اجتماعی آشنا بشه و وابستگی کمتر شه کافی بود. امیدوارم یه روزم من بیام و یه پست اینجوری بزارم
مامان مریم
پاسخ
سلام فهیمه جووونم...ممنووونم عزیزم مرسی برای لطفت خانومی....بله همون مهد پارسال و شش ماه قبلی بود که هر دوبار اونجا برده بودم نه هربار عکس العملش یه جور بود...روز اول خیییلی استقبال و علاقه و به مروز جذابیت کمتر میشد براش ولی من حس کردم دوبار قبلی خیلی زود بوده که از روز سوم بهش گففتم تو میمونی من برم؟؟؟و اون ترسیده و دیگه مهد هم نخواسته... برای همین این بار اصلا تا آخر ماه اول بهش نگفتم بمون و من برم...شد و پیش اومد که یک ساعت ازم بی خبر موند و با هیجان اومدم پیشش و گفتم رفتم خونه و برگشتم...ولی بهش پبشنهاد بدم که دارم میرم نه... به زهرا جون هم گفتم...مهد سرای محله هست اینجا ولی از مهد های خصوصی که دیدم یا دوستان گفتن برای ما که بهتر بود سرای محله چون بچه های زیر سه سال رو مادر ها میتونن با حضور خودشون ساعتی بیارنشون بنابراین با حضور مادرها تو مهد مشکلی نداره البته حضور من زیادی طول کشید ولی همه مامان ها میگفتن که چند تاییشون یک ماه توی مهد بودن... همکاری شون خوب بود ولی اصلا کاری به اینکه من چیکار میکنم و چه تصمیمی گرفتم نداشتن و این باعث میشد وقتی من اشتباه مبکردم و مثلا تو مهد آب میخواست براش میبردم نفهمم کارم اشتباهه و باید بهم میگفتن... به نظرم به سرای محله ها هم سر بزن....و یا تو همون مهد هم شرایطت رو بگو...بگو که شاغل نیستی و هییچ عجله ای برای جدا شدن علی از خودت نداری و ترجیح میدی تا وقتی به اونجا اعتماد کنه منتظرش بمونی ایشالا فهیمه جونم...ایشالا به وقتش نوبت پست مهد علی نازم
مامانی
30 خرداد 94 9:11
سلام مریم جون واقعا بهت تبریک میگمچ تصمیم بزرگ و البته سختی گرفتی من فکر میکردم چون من کارمندم، اینقدر به بچه وابسته ام، و به قول شما، من انگار سخت ترمه ازش جدا بشم ولی انگار این حس مشترک همه مامان هاست (البته باید بگم همه نه، اطراف من مادرهای خانه داری هم هستن، که اینطوری نیستن) من که اگه جای شما بودم، چنین اراده ای نداشتم من دنبال مهد نبودم، ولی اگه واقعا مربی های به این خوبی و با حوصله ای داشته باشن، خیلی از استرس ها و نگرانی های ما کم میشه، و چقدر خوبه که شما همچین مهدی رو پیدا کردی واقعا که پست پر و پیمونی بود، و این نشون از ذوق و لذت بالات داره ادم وقتی حس میکنه یه کار خیلی بزرگ کرده، این همه ذوق داره، خسته نباشی قهرمـــــــــــــــــان و این از نوع محکمش هم برای آقا آیدینمون که دیگه حسابی مرد شده
مامان مریم
پاسخ
سلام دوست گلم...ممنونم خانومی....راستش برای همین به دوستام گفتم نمیتونم قضاوت کنم...چون شاغل و غیر شاغل نداره...یه حس درونیه واقعا اراده نیست...بعد یه سنی متوجه تفاوتش با بچه های دیگه میشی....متوجه تک محور بودنش...سرحرف خودش موندن و منعطف نبودن و میفهمی باید قبل از شکل گرفتن شخصیت بهش کمک کنی ...و چی بهتر از یه محیط اجتماعی با شرایط برابر برای همه تا بتونه خودش رو وقف بده و در عین حال لذت ببره و چیزای خوبی یاد بگیره مهد برای من یه جاییه که آیدین بتونه با چند تا بچه ثابت دوست باشه و بازی کنه و مامانی هم در کار نباشه که بهش تکیه کنه....مثل همون بازی تو کوچه ما تو دهه شصت...اگه بچه های فامیل زیاد باشن و مامان ها ناظر نباشن اون هم میشه... ممنونم عزیزم....واقعا بعد دوماه و از اون وابستگی به این استقلال رسیدن حس موفقیت شیرینی داره برام...ببخش اگه سنگین بود ممنونم خاله گل و مهربون....ببوس کوثر قشنگ منو
مامان ِ یسنا
30 خرداد 94 9:31
سلام مجدد به مریم عزیزم قربونش برم که محیط جدید رو قبول کرده ... بهت تبریک میگم این موفقیت... امیدوارم تداوم داشته باشه ... من که با شکست مواجه شدم ... اوایل خیلی با یسنا راه اومدم .هر چی اون میگفت انجام میدادم .تو کلاس کنارش مینشستم . برای هر موفقیت کوچولو براش جایزه میگرفتم .و کم کم حضور من کم رنگ و کمرنگتر شد .خیلی صبوری کردم و موفق هم شدم ... بعدها که مستقل شد با پدرش میرفت و چقدعاشق کلاسش بود و ذوق میکرد برای رفتن به کلاس .. و عاشق مربیش بود . ترم اول به خوبی و خوشی گذشت ... ترم دوم هم اسم نوشتیم ... اوایل همه چی خیلی خوب بود و به عشق دوستش پرنیا لحظه شماری میکرد که بره کلاس ... اما بعدش نمیدونم چی شد که همه تلاشم نقش براب شد . با بچه های پسر بازی نمیکرد و کلا در بازیهای گروهی که پسرها هم بودن شرکت نمیکرد این اواخر هم همش میگفت من کلاس قرآنو دوست ندارم ، من کلاس قرآن نمیرم ... میدونم مربیش عاشقشه و تو کلاس هواشو خیلی داره بچه ها هم خیلی دوسش دارن . با مربیش که صحبت کردم براش عجیب بود که چرا اینطوری شده. الان دو جلسه ست که نمیریم کلاس ... تازه میخواستم برای ترم بعد هم ثبت نامش کنم که پشیمون شدم .
مامان مریم
پاسخ
سلام دوست گلـــــــــم خدا نکنه عزیزم...مممنونم از محبتت و ممنونم از آرزوی خوبت خانومی راستش اتفاقا یکی از دوستانم هم همین اتفاق براش افتاد....و اون هم دخترش رو حسینیه و قرآن میبرد من فکر میکنم شاید علت نرفتنش کم بودن جذابیت اونجا بوده براش کاش این همه تلاشی که کردی و پا به پاش رفتی رو تو مهد یا همون خانه بازی براش میکردی تا به اونجا عادت کنه....واقعیت اینکه که مهد خیلی متنوع و جذابه....نیم ساعت کلاس و یک ربع بازی و باز ساعت تغذیه دسته جمعی و باز کلاس کلاس ها با نقاشی و مداد رنگی و پاستل و گواش و آبرنگ و خمیر بازی و سفال و پازل و دومینو و قیچی دست گرفتن و چسب زدن و ... دادئما بازی ها و کاردستی ها عوض میشه و ساعت بازی هم که انواع اسباب بازی و لگو و سرسره و عروسک به نظرم فعلا که ژیمناستیک میره و خوشحاله بزار خوش بگذرونه...ولی بعد ها رو مهد بزار انرزیت رو دوستم
مامان ِ یسنا
30 خرداد 94 10:12
جایزه های خوبش مبارکش باشه ... آفرین به مربیشخیلی کارش جالب بود آفرین به دوست خوبم با همه صبوریش ... و آفرین به آیدینی فوق العاده ام منم این پست خیلی دوست دارم الان دوباره دارم میخونمش و دارم از لابه لاش درسهایی میگیرم که بدردم بخوره .
مامان مریم
پاسخ
ممنونم خانومی مرسی برای همه محبت و همه لطفی که بهمون داری خوشحالم اگه قابل باشم و این پست فایده ای برات داشته باشه عزیزم
مامان علی
31 خرداد 94 11:53
سلام علیکم بانوی روزه دار طاعات قبووووول مریم عزیزم ممنون برای اینهمه حوصله ووقتی که گذاشتی تک تک سوالاتم وخیلی مفصل جواب دادی. مریم جان اپن جمله مریم منهای ایدین خیلی جمله فکورانه ایه ها نخندی بهم من از وقتی ازدواج کردم تو خوابها رویاهایی که میبینم قاسی هم بود!فکر کنم خواب دوران ابتدایی ونیمکت ودوستام .......میدیدم -قاسی هم بود!بعد علی هم که دنیا اومد ایشون اضافه شده!!!! اینقدر باحاله خواب ایام عید کودکیم ومیبینم این دوتا هم هستن!میخام بگم ما اینقدر ذهن وروحمون درگیره که نگوووو من خویشتن خویش و گم کردم.مادری که واسه خودش وقت گذاشته وبه خودشم وعلایقش پرداخته!تعاملش با بچه وهمسرم خیلی بهتره،چون نق ونوق داره که من از این گذشتم از اون گذشتم و.... دررابطه با ارزیابی اموزشی هم خیلی خوب ملتفت شدم مرسی عزیزم ایشالله ماهم بتونیم علی فندق وبفرستیم مهد درماه های اینده علی خیلی اموزش پذیره اما مامان تنبلی داره!خخخخخ بازم ممنون دوست خوبم
مامان مریم
پاسخ
سلام زهرا جون گلم طاعات و عبادات شما هم قبول عزیزم...خواهش میکنم خانومی...کاری نکردم... من کاملا میفهمم چی میگی زهرا جونم....و چون خوووب حست رو درک میکردم اونهارو برات نوشتم...چون این وابستگی تو خونه ماست و حتی برامون لذت بخش نیست....میدونیم نباید اینجوری باشه ولی نمیتونیم کاری هم بکنیم اصلا اون پله پله جلو رفتن واسه خاطر خود من هم بود دقیقا درسته این حرفت....مادری که اول خودش باشه بعد مادر و همسر بهترین میشه تو قالب خودش تا اینکه همیشه تو یه قالب بمونه و بعد ها فکر کنه اشتباه کرده ایشالا دوستم...قربون محبتت
مامان آروین(مهناز )
31 خرداد 94 13:06
سلام مریم جان خیلی دلم براتون تنگ شده بود واقعا بهتون تبریک میگم صبر و تلاشتون ستودنی است عزیزم من هم همراه شما تصمیم گرفته بودم آروین رو ببیرم مهد ولی هنوز موفق نشدم البته فکر کردم هنوز زوده صبر کنم سه ساله بشه بعد حتما میبرم و از تجربیات شما هم حتما استفاده میکنم پست واقعا زیبایی بود از خوندش سیر نمیشم نمیدونم چند بار دیگه بخونمش آروین هم به من خیلی وابسته است حتی با وجود اینکه دو ساله اونجا میذارمش و میرم سرکار ولی به گفته مامانم هر بار که از خواب بیدار میشه تا پشت در خونه میره و منو صدا میکنه و با گریه میگه مامانم رفت من مامان مهنازم رو میخوام ولی به لطف گربه ها و جوجه هایی که تو خونه مامانم اینا هست آروم میشه و تا ظهر دیگه ازم سراغی نمیگیره ولی به محض دیدنم از بغلم پایین نمیاد و همش منو بوس میکنه این هم خوبه هم نگران کننده برام دعا کن که بتونم بذارمش مهد آیدین نازم رو ببوس عزیزم که اینقدر آقا و اجتماعی شده
مامان مریم
پاسخ
سلام مهناز گلم...مممنونم از محبتت دوستم...من هم دلتنگ بودم خانومی مهناز جونم همین که آروین گلم پیش مامان میمونه خیلی عالیه...خداروشکر که اونجارو دوست داره و بازی با حیوون ها که خیلی هم خوووبه درسته...واقعا بعد سه سالگی بهترین سن مهد گذاشتنه...من هم اولین باری که جز بازی و قصد گذاشتن آیدین رو داشتم همون بعد تولد سه سالگی بود ممنونم از محبتی که داشتی دوست مهربوووونم ایشالا حتما موفق میشی مهناز عزیزم...ببوس آروین گل منو
مامان زهره
1 تیر 94 1:06
مریم جون هر بار که به وبلاگت سر میزنم دو دل میشم که واقعا من مامان خوبی هستم ؟آیا میتونم یه انسان نرمال به جامعه تحویل بدم ؟میتونم دخترم رو با یه عالمه احساس خوب بزرگ کنم،مامان بودن چقدررر سخته
مامان مریم
پاسخ
سلام زهره گلم آره دوستم...مامان بودن خیییلی سخته...ولی خدا وقتی همچین مقامی بهت میده...همراهش خیلی ارزش هارو باهاش هدیه میکنه شما مامان نمونه ای هستی واسه دخترت....بهترین مامانی که میتونست داشته باشه...و همونی میشه فرشته کوچولوت که تو ذهنت میگذره...چون بهش فکر میکنی...چون براش تلاش میکنی خدا برات حفظش کنه
مامان کارن( رزیتا )
1 تیر 94 11:22
سلام مریم جون واقعا بهتون تبریک میگم خیلی خیلی خوشحال شدم دوستم .... این مساله دغدغه ی هر روز منم هست ولی شما شجاعت و صبوری به خرج دادین و موفق شدین ولی من هنوز نتونستم هیچ اقدامی بکنم آخه مشکلی که من دارم اینه که من صبحا اداره ام و نمیتونم مثه شما دو ماه وقت بذارم برا این قضیه .... فقط یه راه برای من میمونه اونم اینکه یه مهد پیدا کنم که شیفت عصر باشه که باز اونم فکر کنم بی فایده باشه چون تا کارن بخواد کنار بیاد و عادت کنه به اون مهد و اون مربی باز باید باید ورش دارم ببرمش یه مهد دیگه که شیفت صبح باشه فکرکنم آخر سری باید با همون قضیه ولش کن دو سه روزی گریه می کنه بعد عادت میکنه کنار بیام ولی اصلا دلم نمیخواد که اینجوری بشه ......
مامان مریم
پاسخ
سلام رزیتای عزیزم ممنونم از محبتت دوست خوبم...حق داری و من هم گفتم که واقعا برای مامان های شاغل داستان فرق داره...من چیزی که زیاد داشتم وقت بود و واسه همین انقدر آروم جلو رفتم راستش شاید بهتر باشه همون مهدی که میخوای ببریش...از عصر بردن شروع کنی براش و هروقت عادت کرد بدون خودت بمونه دیگه از صبح ببریش....البته به شرطی که مربی عوض نشه...چون مهد ها از صبح تا عصر هستن...اگه مربیش دو شیفت تو همون مهد باشه خیلی عالیه و یا از هفته ای دوروز شروع کنی و مرخصی ساعتی بگیری و هربار یک ساعت ببریش صبح ها...و بعد که عادت کرد ساعات رو بیشتر کنی و کس دیگه ای هم ببرتش.... ایشالا که کارن هم راحت با مهد کنار بیاد عزیزم
مامان کارن( رزیتا )
1 تیر 94 11:24
عزیز منی آیدین جون با این عکسای خوشگلت قربون پسر باهوش و ذکاوتم برم من ایشالا مدرسه رفتن و دانشگاه رفتنت آیدین خان
مامان مریم
پاسخ
ممنونم از محبتت خاله مهربوووون برای شما هم همینطور دوست گلم
مهربوون(محیا)
1 تیر 94 17:32
سلام عزیزم خوبید ؟آیدینی چطوره ؟بالاخره اومدید ... تو پست قبل خوندم ک مریض شدید امیدوارم ک الان خوب خوب باشید ... وااااای ماشالله ب صبرت عزیزم ...واقعا ب شما میگن مادر ... خوشبحال آیدینی برا داشتن همچین مامان نمونه ای ... و چه خوبه که مربی مهد هم باهاتون همکاری داشتن ..اینم خیلی تاثیر داره و شما هم ک با همتتون گل کاشتید و جوابشم گرفتید ...کار مربی هم خیلی جالبه ک عکسهارو تو وایبر میفرسته ..خیلی خوبه ... پسر گلموووونم حسابی بزرگ شده و صدر نشین میزه ... نازززززززی.... چه جایزههههه هایییییی...مبارک گل پسری وای مریم جوون واقعااین نکات ریزی ک تو تربیت آیدین ب کار میبری احسنت داره ... یعنی واقعا من عاشق این جور تربیت هام ... وازتون خیلی چیزها یاد میگیرم ..امیدوارم ک در آینده بتونم مثل شما رفتار کنم .... عکس ها ک همه عالیییییییی...عاشق اون عکستم ک از سرسره داری میای پایین...
مامان مریم
پاسخ
سلام محیا جون...مممنونم دوست گلم...بله بهار سختی داشتیم و خداروشکر الان خوبم ممنونم از اینکه جویای حالم بودی خانومی مرسی برای همه محبتی که داشتی دوست خوبم...من که کاری نکردم...وقت داشتم و گذاشتم...پس کار بزرگی نبود ...مربیش هم واقعا بهمون لطف داشته و گرچه همیشه میگفته وظیفشه ولی از نظر من خیلی بیشتر از وظیفه بود و همیشه ممنونشم مرسی محیای عزیزم....امیدوارم لایق این همه تعاریفت باشم دوست مهربووونم و مطمئنم مامان خیییلی خوبی خواهی بود که از حالا این جزییات رو میبینی دوستم متشکرم از همه محبتت خانومی
مهربوون(محیا)
1 تیر 94 17:34
مریم جوووونی نماز و روزتووووون قبول مامان دوست داشتنی سلامت و شاد باشید عزیزم
مامان مریم
پاسخ
سلام محیای عزیزم مال شما هم همینطور دوست گلم
اریا و مامانش
2 تیر 94 13:10
سیلوم کی میشه من یه همچین پستی بنویسم البته فک کنم من کارم راحتتره وااای مریمی باورت میشه الان اریا ددر دوست نداره هر وقت میخوایم بریم بیرون میگه نه من میخوام بمونم خونه با اسباب بازیام بازی کنم فک کنم از بس هر روز عصر بیرون بودیم اینجوری شده آره به خدا ما مادرها بدتریم
مامان مریم
پاسخ
علیک سیلوم به زودی...و البته قبول دارم کارت راحتتره...همین که یه کلاسی بدون تو میمونه خودش نصف راهه واقعا ما شورش رو درمیاریم....ما هم تو پارک چند تا مامان با هم دوست شدیم...گاهی مامان ها میگن بچه عصر میگه من پارک نمیرم ...مامانه میگه تو دوست داری نیا من دارم میرم!!!
مامانی
2 تیر 94 14:09
خیلی کارت سخت بوده ها باز اریا همون جلسه اول رفت سر کلاس و من فقط باید بیرون مینشستم دوتا پروژه با هم داشتی ها هم خواب و هم مهد و خوشحالم که تو هر دوتا موفق شدی دوستم روزهای تقریبا سختی داشتی ولی میدونم چند وقت دیگه دلت براشون تنگ میشه یه چیزی... منم با این تفنگ و شمشیر مخالفم از نوع شدید ولی اریا چندتایی کادو گرفته و من هیچ کاری از دستم برنمیاد
مامان مریم
پاسخ
آره سخت بود ولی این حس پیروزی الان واسه همینه که از اونجا به الان رسیدم خوابش که خوب هنوز هم تو یه اطاقیم...فقط از اول شب میره تخت خودش...ولی باور کن خیلی برام مهم بود...یه وقتایی از خواب میمردم ولی باید صبر میکردم خوابش ببره..خوابش سنگین بشه که منتقلش کنم آره...همین الان هم دلتنگم...میزارمش مهد برمیگردم خونه میگم برگردم هون پشت در وای نگو....من انقدر این نظرم رو از بچگی به همه اقوارم اغلام کردم همه میدونن و اصلا هم براش نخریدن
مامان کیانا و صدرا
2 تیر 94 17:25
سلام مریمی جون.ببخش دوستم دیر اومدم.خیلی وقته خوندمت ولی درگیریهای تابستونی من با مدرسه تمومی نداره و بالاخره این شد که امروز تونستم بیام پیشتو اما آفرین به حوصله و وقتی که برای آیدین جون گذاشتی و تبریک به آیدین عزیز واسه داشتن چنین مامان مهربون و با حوصله ایمن واقعا وقت این قدر کنار صدرا موندنو نداشتم و عملا از شیش ماهگیش کنار مامانم یا باباش تنهاش گذاشتم و در مورد کیانا که چهار ماهگیواسه مهدشونم که فرصتی نداشتم از تابستونم که به خاطر گرمای شدیدش و درگیری خودم چیزی نگم بهتره...به هر حال دوستم خوشحالم از موفقیتت در پروژه ی مهد کودک و به امید استقلالهای بیشتر و بیشتر آیدین عزیز
مامان مریم
پاسخ
سلام دوست جووووووووووووونم...خواهش میکنم خانومی این چه حرفیه هنوز مدرسه....بابا دانشگاه هم داره تعطیل میشه هااااا ممنوووووووونم دوستم برای همه محبت و لطفت الهی....میدونم واسه خودت چقدر سخت تر بوده...تو اون سن بچه چیزی حس نکرده که تو حسش کردی قربوووونت گلم.....ببوس دسته گل هارو
مامان کیانا و صدرا
2 تیر 94 17:27
اینکه مربی مهد آیدین جون از شبکه های مجازی استفاده میکنه واقعا خیلی خوب و جالبه.آدم بچه شو در شرایط مهد کودک میبینه و در حقیقت هزینه ی چندانی هم برای مهد ایجاد نمیکنه و وقت زیادی هم نمیگیرهما که خواهر نفهمیدیم صدرامون این یه سالی که رفت مهد دقیقا چیکار کرد؟؟؟؟راستی مریمی پروژه ی مهد رفتن پسری تابستونم ادامه داره؟
مامان مریم
پاسخ
آره....من و همه دوست هام که بهشون گفتم از این ایده خیییلی خوشمون اومد....واقعا هزینه ای نداره....بچه ها دارن نقاشی میکنن و کاردستی درست میکنن فقط چند تا عکس میگیره و برامون میفرسته...ولی واسه ما دلگرمی خیلی خوبیه آره دوستم....این ساعاتی که من میزارم مهد رفتن محسوب نمیشه که هفته ای سه روز و هربار سه ساعت....تازه با این همه زحمت عادت دادمش ...دستی دستی خراب نمیکنم
مامان کیانا و صدرا
2 تیر 94 17:29
و اما مریم جون و آیدین عزیز مثل همیشه آرزو میکنم خدای مهربون بهترین ها رو نصیبتون کنه و شادی و آرامش و سلامتی بر زندگیتون حکمفرما باشه
مامان مریم
پاسخ
قربوووووووووون مرضیه جووووووووووون مهربووووووووووووونم من هم برای شما زیباترین ها و بهترین هارو آرزو میکنم توام با آرامش و شادی
عمه فروغ
2 تیر 94 23:11
سلام مریم جووووووووونم خوب هستید؟آیدین گلم خوبه؟ اول از همه تبریک میگم به آیدین گلم به خاطر داشتن همچنین مامانی ان شاا.. که خدا همیشه سایتون رو بالا سرش نگه داره واقعا صبور و حوصلتون قابل تحسینه موفقیت جدید و مستتقل شدنت مبارک آیدین عزیزم ان شاا.. که همیشه در تمام مراحل زندگیت موفق باشی خوشحالم که این روزها با شوق به مهد میری و روزهای خوبی رو در مهد سپری میکنی.روی ماه خودت و مامان مریم گلت رو هم میبوسم
مامان مریم
پاسخ
سلام فروغ عزیــــــــــــزم....ممنوووووونم خانومی مرسی برای لطفت دوست خوبم...و ممنونم برای آرزوی زیبات....همیشه بهمون لطف داری عزیزم من هم روی ماه آرشیدای قشنگم و دوست گلم رو میبوسم
مونا
5 تیر 94 1:24
سلام گل بانو . رسیدن به خیر . چه پست شیرینی . و چه مادر با حوصله ای . امروز یکی از دوستان تعریف میکرد گفت اونقدر نشستم تو مهد پسرم اخرش مدیرشون بیرونم کرد ! یاد حوصله تو افتادم .و تحسینت کردم . البته خدا روشکر وقتت آزاده و همه وقتت به آیدین تعلق داره. فعلا با این تک فرزندی حالشو ببر. و تبریک بابت موفقیت آمیز بودن پروژه مهد رفتن آیدین. منم با مهد علی مشغول بوده و هستم و ما هم هر روز در این زمینه یه داستان داریم ! خوش باشین . تند تند بنویس. نشی مثل من ها ! !
مامان مریم
پاسخ
سلام مونا جون...ممنونم عزیزم مرسی از محبتب که همیشه بهم داشتی و داری دوست گلم خودت هم جوابش رو گفتی...من فقط وقت دارم..همین...کار زیادی نکردم که لایق تحسین باشه ببوس علی ماهم و باران قشنگم رو تو هم بنویس مونا جون...دلم برای فرشته هات تنگ شده دوستم...چشم خانومی
مونا
6 تیر 94 3:56
سلام . هی نشستم نوشتم و فرستادم ولی انگار نیستش !!
مامان مریم
پاسخ
یکی اومده برام مونا جونم
مامان فدیا
7 تیر 94 10:31
چه جالب چه پروسه ای بود مهد رفتن این اقا پسر ادرین چون کوچیک بود خیلی راحت مهد و قبول کرد فقط واسش مهم که کی دم در میاد دنبالش اگه مربیش باشه راحت از بغل من میره نا مهدشم از دور میبینه میخنده و با انگشت نشونش میده که بریم
مامان مریم
پاسخ
بله از کوچیکی مهد رفتن قبول کردنش رو راحت تر میکنه و دیرتر رفتن باعث وابستگی بیشتر میشه الهی...خوشحالم پسر گلتون عاشق مهد و مربیش هست...ایشالا همیشه سلامت و شاد باشه
mahtab
12 تیر 94 15:01
خداروشکر خيلي خوشحال شدم افرين به همت شما و همکاري آيدين.جان ان شاالله.روز به روز پله هاي موفقيت رو بالا و بالاتربره گل پسر خوش خنده و نازمون
مامان مریم
پاسخ
مرسی مهتاب عزیزم و ممنون برای آرزوی زیبات...من هم براتون موفقیت و شادکامی آرزو میکنم دوستم
ĸoѕαr
17 تیر 94 14:09
سلام خاله جان. کجایید? دلمون واسه شما تنگ شده بود.
مامان مریم
پاسخ
سلام عزیزم ممنونم از لطقت