آیدینآیدین، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 28 روز سن داره

آیدین عشق ما

یه مامان که دوست داره همیشه همسن پسرش بمونه!

طویر شهریور 94

1394/6/20 13:48
نویسنده : مامان مریم
1,816 بازدید
اشتراک گذاری

چه قشنگه از اول با تو بزرگ شدن....از اول الفبای پاکی و سادگی و مهربونی رو هجی کردن...چه قشنگه فاصله گرفتن از دنیای آدم بزرگ ها...دنیارو جور دیگه دیدن...از دریچه نگاه کودکانه تو...چه قشنگه هیجان های کودکی رو تجربه کردن...دیدن خنده های الکی و تمرین کردنشون...

چه قشنگه جزییات رو نگااه کردن...خم شدن تا اندازه دید کودکانه تو...وقتی خم میشی فکر میکنی دنیارو ازپایین نگاه میکنی و حقیری...ولی بعد میبینی دنیارو بزرگتر میبنی...از اول میبینی...کامل تر میبینی...شاید برای همین بچه ها همیشه میخندن...حس کوچیک بودن تو یه دنیای بزرگ یعنی خیلی راه دارم...فرصت خطا دارم....حس دنیارو از بالا دیدن یعنی خیلی راه رو اومدم...دیگه وقت ندارم....ترسناکه...

چه قشنگه شادمانه دویدن...شادمانه خندیدن..پیچیدن باد لای موهات...وقتی نسیم گونه هات رو نوازش میکنه...انگار دستهای خداست...

دست های خدارو گم کرده بودم...تو شدی رابط دوباره من با خدا...تو دستهای خدارو گرفتی و دوباره گذاشتی تو دست های من...وقتی یادم رفت بزرگ شدم...وقتی دنیارو رها کردم..دنیا و همه متعلقاتش...کی گفته خدا تو نماز های طولانی و سجده های طولانی ترشه....که گفته خدا تو کلمات عربی و معانی پیچیده شه...خدا تو خنده های کودکانه توست...خدا تو سادگی و پاکی نگاه توست...از وقتی تو به دنیا اومدی خدارو با همه عظمتش دیدم...خدا تو آفرینش بند بند وجود توست...خدایا شکرت

 

                  

به محمد گفته بودم اگه دهه اول شهریور شمال رفتیم که هیچ...در غیر این صورت دیگه رو شمال رفتن تا بعد چشن تولد تو حساب نکنه...از ترافیک وحشتناک جاده چالوس تو ماه شهریور متنفرم...و محمد درست 10 شهوریور برنامه چید واسه شمال...درست قبل از دکتر رفتن واسه اون گل مژه...

مثل همه سفرهای امسال شبونه راه افتادیم....و مثل همه سفرهای امسال تو راه همون اوایل خوابیدی تا خود ویلا

 

                  

با رسیدن به ویلا بغلت کردم و بردمت تو تخت...و هوا واقعا سرد شده بود و من که لرزم گرفته بود...تا گذاشتمت تو تخت با ذوق بیدار شدی و گفتی گرسنه ای...یه پیراشکی بهت دادم ولی انقدر ذوق زده بودی به خاطر حضور تو ویلا که با خنده خوردیشمحبت

                 

 

  صبح غرق خواب بودم که با صدای تو بیدار شدم...رفته بودی حیاط پیش محمد و با یه کرم سیاه تو مشتت بالای سرم بودی و تا چشم هام رو باز کردم اون کرم رو گرفتی جلوی دماغم...خدا میدونه چقدر خودم رو کنترل کردم که جیغ نزنمخندونک

                 

 

باغبونی که عمو امیر واسه ویلا گرفته بود سرخورد همه اون همه بوته های وحشی طبیعی که پست قبل عکس هاش رو گذاشتم و تو لابلاشون عکس گرفته بودی رو از ته زده بود!!!انقدر با محمد شوکه شده بودیم که ترجیح دادیم سریع صبحونه رو بخوریم و بزنیم بیروندلخور

                 

 

                 

 

                 

 

                  

 

                  

یه تیکه اتوبان افتتاح شده مرزن آباد تا چالوس رو که رد کردیم به محمد گفتم برای چی تا اناروز و 30 کیلومتر رو میخوای بری...الان دیگه شهریوره و معلوم نیست تا اونجا بریم به دنجی سابق باشه..بریم یه دریای نزدیک تر....محمد هم جای پیچیدن تو چالوس رفت سمت نمک آبرود و همون ابتدای راه یه کوچه به ساحل دیدیم و رفتیم تو...جمعیت زیاد بود و من و محمد نشستیم لب ساحل و تو زدی بتو آب...و جالب این بود که حتی بیشتر از همیشه بهت خوش گذشت و انقدر تو آب بدو بدو کردی و با هیجان روفتی و برگشتی که یه جناب سروان که اطراف گشت میزد اومد و با لبخند بهمون گفت خدا حفطش کنه...اولش میترسید و الان جسورتر شده...مواظب باشید زیاد جلو نرهزبان

                

 

               

 

               

 

               

 

               

 

               

 

               

 

               

 

                

 

                

 

                

 

                

 

                

 

                

فکر میکنم چون ما این بار تو آب نرفتیم تو هول نشدی که به ما برسی و با خیال راحت و قدم به قدم جلو رفتی و برگشتی و انقدر این دامنه جلوتر رفتن رو گسترش دادی که دیگه ما نگرانت شدیم و هر کاری فکرش رو یکنی تو آب کردی...سر و ته شنا کردن ...رو سینه خوابیده...به پهلو غلت زدن و در تمام مدت از خنده ریسه رفتنبوس

این هم یه تیکه از اتوبان افتتاح شده...ایشالا زود همش افتتاح بشه...امیدوارم تا تو گواهینامه بگیری تموم شده باشهخنده

                

ظهر از خستگی غش کردی و من همش نگران اون گل مژهخطا

                

شب قصد چالوس داشتیم...اول یه گشتی تو شهر زدیم و چند تا خرید کوچولو و تو هم صاحب این جرثقیل کوچولو شدیآرام

                

بعد بلوار رادیو دریا و شهربازی 

                

بعد اصرار که میخوام برم تو دریا و اونجا چون جلو چشممون فاضلاب تو دریا میره گفتم شبه و نمیشه و فقط پاهات رو به آب زدی

                

 

                

 

                

رستوران محبوب پارسال

                

و جالب بود که یادت بود کل پارسال بعد شام میرفتین سوپر روبروش و ویفر شکلاتی میخریدین و بازم رفتی...و اینم خرید تو که اونجا هم بی خیالش نبودیدلخور

                

یه خواب تووووپ

                

صبح فردا و زدن به چنگل های بالای ویلا

                

 

                

 

                

زمین بازی نزدیک ویلا

                 

 

                 

برای اولین بار جاده بغل زمین بازی رو رفتیم بالا و با جنگلی روبرو شدیم که یک کیلومتری ویلا بود و تا اون موقع ندیده بودیمش...خیـــــــــــــــــلی بکر و زیباآرام

                  

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

خیلی خیلی لذت بردیم از سکوت و تمیزی و صدای آب...

این هم جزئی از شیطنت هایی که با هرسال بزرگ شدن مدلشون عوض میشه....کلا رو اپن رفت و آمد میکردی و از اون نرده ها بالا و پایین میشدی

                   

 

                   

 

                   

 

                   

بلاخره عصر شد و وقت رفتن...و حضور این اسب های خوشگل جلوی ویلا که راه رو برامون بسته بودن و با بوق زدن هم کنار نمیرفتنمحبت

                   

 

                   

 

اینم یه سفر کوچولوی دیگه...وقتی تو دریا اونجور شاد میخندید با خودم فکر میکردم شاید آخرین آب بازی 94 ات باشه...گویا همین طور هم شد و دیگه هوا خنک تز از اینه که بتونی به آب بزنی....

ایشالا تا سال دیگه و آب بازی دیگه تنت سلامت و لبت خندون باشه پسرکمبوس

 

 

 

پسندها (6)

نظرات (10)

الهام
24 مهر 94 18:48
سلام مریم جون از خوندن سفرنامه ت خیلی لذت بردم عزیزم اون عکس های جنگلی رو خیلی دوست داشتم آیدین و آب بازیش تو دریا خیلی جالب بود خوشحالم که لذت برده پسرکمون الهی که همیشه سلامت باشه و خوش
مامان مریم
پاسخ
سلام الهام گلم ممنونم دوست خوبم نظر لطفته دوست جووونم مرسی از آرزوی قشنگت الهام گلم...ببوس علیرضام رو
مامان خدیجه
24 مهر 94 21:22
سلام خوبین اگه میتونین به منم رمز بدین
مامان مریم
پاسخ
سلا خدیجه جون..حتما دوست گلم
الهام
25 مهر 94 15:29
سلام مریم جون خوبی؟ ممنونم بابت اطلاعاتت در مورد پتو، بعدش که گفتی پتوئه من یادم اومد که منم پتو خونده بودم ولی اینقد تو جو روتختی بودم که یادم رفت عجب تختیه این تختی که زهرا عکسش رو گذاشته منم خوشم اومد به امید رفتن به خونه های بزرگ تر
مامان مریم
پاسخ
سلام الهام گلم ممنونم عزیزم میفهممت...الان داری در و دیوار و مغازه ها و آدم هارو به شکل روتختی مک کویین میبینی چون بدجور تو فازش رفتی حق هم داری...منم خیلی دلم میخواد یه روز آیدین اتاقی داشته باشه و من برم تو فاز چیدمان محبوبش....نوش جونت این حس قشنگ وای آره...منی که واسه یه لباس نصف شهر رو گشتم میفهمم پیدا کردن تختش عجب حااالی داره الهی آمیـــــــــــــــن
مامان فهیمه
25 مهر 94 16:46
به به چه خوب یه آب تنی جدید رو تجربه کرده این آقا آیدین گل چه جنگلی چه رنگ سبزی.عالیه عالیهو چه مامان گل و مهربون و خوش خنده ای درست مثل پسرکشه یا شاید پسرک مثل خودشه مریم جون متنی که اول پستت نوشته بودی هم خیلی به دلم نشست
مامان مریم
پاسخ
ممنووونم دوست خوبم مرسی برای همه محبتت فهیمه مهربونم قربون مهربونی ات
مامان مهری
26 مهر 94 12:25
وای اشک تو چشمام جمع شد با این متن اول پست. خیلی خیی زیبا و ساده و دلنشین بود. چقدر خند ه های ایدین توی خواب و موقع خوردن پیراشکی شیرینه. نوش جونش باشه. امیدوارم سال بعد هم با عکس های زیبایی از اب تنی های آیدین جونم شاد و خوشحال ببینمتون و سفرنامه های شمال تون رو بخونم.
مامان مریم
پاسخ
قربون قلب مهربونت مهری گلم چشم های خاله مهربونش قشنگ و شیرین میبینه اگه خدا بخواد سفرنامه ها ادامه داره....ولی دیگه هوا اجازه اب تنی نمیده
مامان کیانا و صدرا
27 مهر 94 5:45
سلام و صبح عالی متعالیبسیار عالی بود و میبینم تند تند داری تاخیراتتو جبران میکنیآفرین عزیزم.همیشه شاد و موفق و سلامت باشیدروزتون خوش
مامان مریم
پاسخ
قربووونت مرضیه جوووونم آره دیگه این شهریور شلوغ و خونه تکونی و تولد کلا من رو از پشت سیستم نشستن انداخته بود.....الان وقتم باز شده دوباره ممنووونم عزیزم
مامانی
27 مهر 94 9:13
سلام مریم جان چ سفرنامه خوبی، کلی کیفور شدم چقدر خوب مینویسی مریم جون، به نوشتن کتاب فکر نکردی؟؟؟ جدا، ادم پستهای تو رو که میخونه انرژی میگیره، از بس خوب مینویسی و البته قبلش خوب میبینی الهی که همیشه چشمت قشنگی های زندگی رو ببینه، و قلبت پر از عشق باشه ایدین قندعسلمون رو ببووس
مامان مریم
پاسخ
سلام دوست گلم ممنون محبتت هستم همیشه خانومی مرسی از لطفت عزیزم...راستش من همیشه تا میام ارسال مطلب جدید رو میزنم تازه به این فکر میکنم که از عکس هایی که سایزش رو کم کردم چه حسی گرفتم و حالا چی بنویسم...حس مال همون لحظه ست و سریع منتقل میشه و لطف دوستان بهم زیاااد قربونت برم با دعای زیبات
عمه فروغ
30 مهر 94 13:12
سلام مریم جونم امیدوارم که خوب و خوش باشید به به بازم سفرهمیشه به شادی و گردش عزیزم ای جوووووونم فدای این پسرک عشق آّبچه شوق و ذوقی هم داره برای آب بازی به به پس در سفر هم دست از خرید منحصر به فردش(حشره کش)نکشیده به به چه طبیعت بکری و چه مناظر زیباییواقعا عالی هستند
مامان مریم
پاسخ
سلام فروغ عزیزم...ممنونم دوست خوووبم آره...این بار استرس رفتن ما و هول کردن که عقب بمونه هم نداشت و بیشتر بهش مزه کرد ای واااای میبینی...یعنی دیدم تو اون سوپر به اون بزرگی با اون همه خوراکی و حتی سی دی های کارتون باز رفته سراغ این خودم شاخ دراوردم جاتون خالی دوستم
مامان کارن( رزیتا )
4 آبان 94 9:19
سلام مریم جون خیلی قشنگ نوشتی عزیزززززززم چقد ذوق کرده تو دریا عاشق خنده های ته دل بچه هام
مامان مریم
پاسخ
سلام رزیتا جوووونمممنووونم از محبتت دوست خوبم زنده باشی...ببوس کارن جوووووونم رو
مامانی کوثــر و کهـرزاد
8 آبان 94 11:59
سلام مریم جون.خوبید؟؟؟!! نمی دونم چرا هی کهرزاد ما بهمونه میگیره و میگه الا و بلالله من "آیدین" رو میخام ببینم.... پی بهمون سربزنید تا کهرزاد منو نکشته
مامان مریم
پاسخ
سلام عزیزم...ممنونم چشم حتما خانومی...ببوسید کوچولوتون رو