آیدینآیدین، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 24 روز سن داره

آیدین عشق ما

یه مامان که دوست داره همیشه همسن پسرش بمونه!

پسرکم

1393/9/19 17:45
نویسنده : مامان مریم
1,366 بازدید
اشتراک گذاری

نمیدونم چمه!!!

بچه که بودم زیاد میشنیدم بزرگ ترها میگفتن انگار دارن تو دلم رخت میشورن!!!!!!!!!

الان که بزرگ شدم من یه جور دیگه حسش میکنم....انگار یه چیزی تو دلم میچرخه....میپیچه....آهاااااااان مثل همون ماشین لباسشویی!!!فکر کنم مدرن شده همون رخت شستنه!!!

این حس از دیشب که باز از خواب بیدار شدی و گفتی پام درد میکنه پیدا شده.....نگرانم....همش به خودم دلداری میدم که خوب دیشب باز تو شهربازی خیلی بدو بدو کردی....اصلا تا سر خیابون که برسم پرواز میکردی از بدو بدو....من هم به خیال اینکه با ماشین میریم و برمیگردیم و برای اینکه اونجا راحت باشی اون ساپورت مشکی همیشگی رو زیر شلوارت نپوشوندم و شلوارت نازک بود....اصلا شاید پاهات سردشون شده بود!!!

صبح رفتم نت و یه مطلب پیدا کردم درباره شایع بودن پادرد شبانه تو بچه ها....ولی باز دلم آشوبه....آره خودشه....آشوب....بهترین تفصیری که میشه کرد همینه....خلاصه اینکه دیشب تا صبح نخوابیدم و صبح هردو تونستیم 3 ساعت بخوابیم و الان هم کم خوابی شب رو داری جبران میکنی ولی من تازه با سکوت متوجه اون آشوب شدم که از صبح نمیدونستم چمه!!!

 

                 

این روزها باز بازار توماس داغ شده...من هم این ریل و قطار رو که جمعشون کرده بودم برات آوردم....بماند که روزی چند بار باید سرهمش کنم و روزی چند بار پامو میزارم رو تیکه های پخش و پلاش!!!حالا خوبه بقیه واگن هاشو نیاوردم برات و فقط همونه که دستته پیشته...

 

                

 

                

اونی که زیرته ساعتته.....باز پیداش کردی و همه جا پیشته...حتی تو دستشویی و میزاری رو روشویی و بعد برمیداری میاری بیرون و هرچی میگیم بمونه بیرون قبول نداری!!!

بیرون سرده....نمیشه مثل تابستون هرروز بریم بیرون...یعنی من مشکلی ندارم ولی انقدر میپوشونمت که نمیتونی مثل سابق با خیال راحت بدویی و راه بری و زود خسته میشی

محمد میگه بهترین گزینه همون شهربازی سرپوشیده ست و اصرار داره یه روز درمیون ببرمت ولی نمیخوام اشتباه اسباب بازی رو تکرار کنم و با زیاد رفتن این شوق قشنگ رو از بین ببرم

فکر میکنم یکی دو هفته یک بار معقول تر باشه.....دیشب تا بهت گفتم آیدین اسباب بازی هاتو جمع کن میخوایم بریم شهر بازی از ته دل و بلند گفتی آآآآخ جوووووووونبغل

کل هفته پیش سراغشو گرفته بودی و من گفته بودم فقط جمعه ها بازه....یه روز معنی جمعه رو میفهمی و سوال میکنی کی جمعه میشه ولی الان زود قانع میشی

خلاصه اینکه رفتیم شهربازی و به محمد گفتم کارش تموم شد بیاد دنبالمون اونجا

             

میبینی چقدر خوشحالی....باور کن برای من هرروز بردنت اونجا خیییلی آسون و شیرینه ولی دوست دارم هربار این شادی رو ببینم نه اینکه مثل اون اسباب بازی ها برات لوس بشه و تکراری

              

بدون توجه به صف رفتی و تو اولین واگن سوار شدی و انقدر هیجان داشتی کسی دلش نیومد پیادت کنه...

               

 

               

 

               

 

               

 

               

 

               

و برای اولین بار کل تایم استخر توپ رو توش موندی....بماند که بارها خواستی دربیای و من با بازی هلت میدادم اون تو....عکسای خنده هاتو ببین....من هلت میدادم و تو کمک میخواستی و ریسه میرفتیمحبت

               

 

               

 

               

 

               

 

               

 

               

 

               

میبینی خیس آب شدیزبان

               

و دوباره بدو بدو رفتی قطار شادی و این بار هیچ کس نبود و خودت تنهایی سوار شدی و بقیه واگن ها هم خالی بود

               

 

               

 

               

 

               

بالای چشمت رو ببین.....فکر کنم تو استخر توپ با پرش بچه ها رو هم اینجوری شدیخطا

               

 

               

 

               

 

               

این اخرین عکسیه که انداختم و خیلی هم دوسش داشتم

                

 

بعدش هم یه کتاب برات خریدم....تراکتور میرانم!!!

و باز طبق قولی که داده بودی تقاضای اسباب بازی نکردیبوس

و بعد هم محمد اومد دنبالمون و قلم دوشت کرد تا ماشین چون تو سربالایی تندی پارکش کرده بود

خیییییییلی گرسنه بودی و با اشتها شام خوردی ولی شب باز از پادرد بیدار شدی

روز قبل با مریم مهربونم درباره این موضوع حرف زده بودم و شب تا گفتی پام درد میکنه استرس گرفتم که نکنه واقعا کمبود ویتامین D داشته باشی....ولی تو که هرروز مولتی ویتامین میخوری و تو اون هم ویتامینD داره!!!

خلاصه ذهنم امروز درگیره.....زنگ زدم و دکترت و منشیش گفت اگه خیلی وقته ویزیت نشده بیار 

دلم نمیاد حالا که مریض نیستی ببرمت تو مطب که پراز بچه های مریضه و ویروس...من هم بچگی هام رشدم با پادرد توام بود....و تو هم مثل اون مطلبی که خوندم فقط شب اون هم تا حالا 3 بار گفتی پام درد میکنه و صبح اصلا یادت نبوده....بار اول هم تابستون بود که خیییییییلی تو آب یخ بودی تو باغ

نمیدونم چیکار کنم.....ببرمت اون مطب پراز مریض و یا صبر کنم ببینم باز تکرار میشه یا نه؟؟شاید فقط خیلی دویدی و پاهات سردش شده بوده

نمیخواستم اینارو تو وبت بنویسم ولی ذهنم درگیر بود

دوست دارم پسرکم.....پسرکوچولویی که دلم میخواد تا ابد بخنده....بلند و شاد بخند....

پسندها (15)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (53)

مامانی
19 آذر 93 18:05
وااای مریم جوون پا درد...
مامانی
19 آذر 93 18:07
یادمه منم تو دوران رشد این پا دردو تجربه کردم خیلی بد بود بعضی شبها از شدت درد گریه میکردم البته واسه من ماله دوران بلوغ بود ولی این طفلیها.... یه جایی در مورد پا درد خوندم ولی زیاد بهش توجه نکردم الان استرسی شدم ببرش دکتر آخر وقت برو که کسی نباشه
مامان مریم
پاسخ
راستش من هم دوران بلوغمو خوب یادمه.....تو اون مطلب نوشته بود بین بچه های 3 تا 5 سال خیییلی شایعه ولی هروبار بعد بازی و بدو بدو بوده و من نمیتونم مطمئنا بگم بی ربط بوده به خستگی ناشی از دویدن دکترشو خیلی قبول دارم ولی میترسم آز بنویسه و اصــــــــــلا دل ندارم ببرم آیدینو خون بگیرن ازش....اصلا
مامان نوشین والناز
19 آذر 93 18:08
واییییییییییییییییییی عزیزم براش یه اسپند دود کنید
مامان مریم
پاسخ
ممنونم خانومی لطف دارین شما
مامان کیانا و صدرا
19 آذر 93 18:35
سلام بر مریم خوبم.خواهر جان تمام دوران رشد کیانا با پادرد شبانه توام بوده و حتی در حال حاضرم گاهی هست.مخصوصا بچه هایی که قد بلندتر هستن این درد رو بیشتر در دوران رشدشون حس میکنن.فکر میکنم آقا محمد شما قدشون بلنده ماشا...و آیدینی هم به باباشون میره.در مورد صدرا هم همینکه یه کم طولانی بشینه تو دستشویی آخ و وایش شروع میشه و تا به حال یه شب گفته پام درد میکنه.ولی کیانا همیشگی بود و بردمش پیش ارتوپد براش همین مولتی و ویتامین د و اینطور چیزها داد و فقط گفت طبیعیه.با فعالیت تشدید میشد و بیشتر اذیتش میکرد.خواهر هر شب ماساژ درمانی داشتیم.بزرگتر که شد با باند کشی خودش پاشو میبست.گاهی هم که دیگه درد کلافه اش میکرد یه کوچولو مسکن میخورد.اینا رو گفتم که بدونی آیدین جونی هم موردی نداره ولی اگه میخوای یکسره با خودت فکر و خیال کنی برو پیش دکتر و با حرفهای اون آروم شو.اما کاملا میفهمم چی میگی چون من اگه فکرمو ولش کنم رخت شستن که سهله تو دلم قطار و مترو و هواپیما میاد و میره.پس عزیزم فردا اگه بازن یه سر برو وگرنه فکر و خیال نکن تا یکشنبه و بعد پی گیری کن تا خیالت تخت بشه.فدات شم خودم.بای عزیزم.ضمنا اینو شنیدم که خوردن بادوم به شدت برای پادرد و تامین کلسیم مفیده البته تف ندین و خام بخورید.متاسفانه نمیتونستم به کیانا بدم چون به بادوم آلرژی داره و کهیر میزنه.ایشا....هیچی نیست مطمئن باش گلی جونم
مامان مریم
پاسخ
سلام دوست خوبم اگه بدونی چقدر آروم تر شدم....ممنونم عزیزم میدونی الان که دارم فکر میکنم گفتی کلسیم آیدین شیر که نمیخوره و یک هفته ای میشه شیر کاکائو هم هرروزه نخورده.....خوب بچه تو رشد باید هرروز شیر بخوره و شاید کمبودش باشه مرسی دوستم...بادوم رو سعیمو میکنم ببینم میتونم به خوردش بدم یا نه الهی کیانا گلم....حتما اذیت میشده که پیشاپیش میبسته تا آروم بشه الان ماشین لباس شویی تو دلم رفت تو دور کند تر....مرسی
مامان علی
19 آذر 93 18:40
مریم جون کامنت قبلی رو تایید نکن لطفا اشتباهی عمومیش کردم
مامان مریم
پاسخ
قربونت دوستم
مریم(مامان کیان)
19 آذر 93 18:43
وای مریم یعنی تقصیر من بوده؟؟!!!! اون فقط یه حدس بود و تجربه ای که من با کیان داشتم خودت میدونی اصلا نمیدونم چقدر درسته ببخشید که انقدر بهت دلشوره دادم .... هر چند خیلی خوب درکت میکنم و اگر خودم بودم حد اقل برای آرامش خودم تا به حال خودم و به دکتر رسونده بودم اما خوب به قول خودت آیدین فرق داره زیاد بدو بدو میکنه و شاید طبیعی باشه....
مامان مریم
پاسخ
نه مریمی مهربونم این چه حرفیه.....شاید اگه دیروز دراین باره با هم حرف نمیزدیم باز میزاشتم پای بدو بدو و بی خیالش میشدم ولی خیییلی هم ممنونم بهم گفتی ممکنه چیز دیگه ای هم باشه و پیگیرش باشم اتفاقا خوشحالم بهم گفتی چون الان یادم افتاده آیدین یک هفته بیشتره شیر هم درست نخورده.....لبنیات هم که اصلا نمیخوره....خوب باید اینارو کنترل کنم و اگه هشدارت نبود متوجه ش نمیشدم گلم خییییییییییییلی هم ممنونم
مریم(مامان کیان)
19 آذر 93 18:45
حالا این پا درد و تا دوباره تکرار نشده ولش کن..... چقدر این استخر توپ بهش خوش گذشته و کیف کرده با اینکه هر چقدر دیر به دیر تر برن مشتاق تر میشن و بیشتر خوش میگذرونن موافقم ما این و با کیان خیلی تجربه کردیم مخصوصا که کیان چند ماه یه بار میتونه بره شهر بازی
مامان مریم
پاسخ
راستش خودم هم همین فکرو کردم میخوام لبنیات و کلسیم رو جدی تر پیگیری کنم و ببینم فقط این درد با بدو بدو در ارتباطه یا نه؟؟؟خصوصا اینکه صبح هیچ دردی نیست بیشتر شبیه اون مطلبه که خوندم و شایعه آره ولم میکردی خودم هم تو استخر بودم منم همینو حس میکنم....تجربه قبلی بهم ثابت کرد شور یه چیزی رو درنیارم تا همیشه مشتاقش باشه
مامان علی
19 آذر 93 18:46
ایشالله نگرانیت بی مورده ایشالله همش توهمات وفکر وخیالهای الکیه مادرانه باشه فداش بشم خوب خیلی از علی بدتر پر انرزی بازی میکنه و خودش وزیر عرق کرده خوب یک باد کافیه تا یهو عرقش خشک بشه و... به نظرم اگه دوست داره یک دست لباس گرم کن راحتی با خودت بردار وبعد وقت بازی تنش کن تا را حت ترباشه وعرق نریزه تازه من چون موهای علی بلنده وخیلی زیر اب وعرق میشه ازشما چه پنهون یک سشوار کوچولو دارم وقبل ازترک محوطه ویا خونه کسی که خیلی بازی وعرق و...داشته سرش وخشک میکنم گاهی چند دست لباس عوض میکنه!!!!!!!!!!!!اخه عرق که بچاد فاجعست البته من خودم سرمایی ام وقتی میرفتم دانشگاه اون فاصله رو کلا پاهام توزمستون میلرزید باوجود اینکه شلوار جین وگرمکن وچکمه داشتم !
مامان مریم
پاسخ
ممنونم عزیزم مرسی از پیشنهادت....فکر خوبیه دوستم واقعا مامان نمونه ای هستی هاااا....فکرت تا سشوار تو کیفت هم میره آیدین شدیدا گرماییه و برای همین من جز بیرون که خیلی میپوشونمش جاهای سرپوشیده بهش سخت نمیگیرم....مثل همین پهربازی که سوییشرتش رو درنیاور(از هیجان نمیومد)و خیس آب شد و بیرون رفتنی فقط کلاهشو گذاشتم که سرش باد نخوره معلومه خیییلی سرمایی بودی...گرچه من هم دست کمی ندارم
مریم(مامان کیان)
19 آذر 93 18:48
یه چیز دیگه ام بگم قهوه ای از اون رنگاییه که تو خرید چه برای خودم چه کیان و حتی عباس آخرین گزینه است اما تو برای آیدین زیاد بخر چون خییییییییییییللللللللللللییییییییییییییییییی بهش میادقربونش بشه مثل ماه شده راستی وقتایی که میخوای ساپورت پاش نکنی یه جوراب بلند بپوشون براش که ساق پاهاش یخ نکنه
مامان مریم
پاسخ
ممنوووووووووووونم مریمی جونم آهان خوب شد گفتی یاد اومد....فکر کنم اخرین باریه که این ست رو بپوشه....چون داره کوچیکش میشه و آیدین از مرداد ماه تقریبا 5 سانت قد کشیده...شلواری که مرداد براش بلند بود الان اندازش شده و به محمد گفتم خوب شد کوتاهش نکردم دارم هزار تا دلیل میارم بگم شاید این درد ها برای رشده قربون مهربونیت برم من...خدا نکنه دوستم...چشم حتما مریمی...ولی دیگه عمرا بی ساپورت ببرمش بیرون
مامان علی
19 آذر 93 18:51
چقدرم قهوهای بهش میاد جیگر شده شازده پسر --------------------------------- خوب بچم ذوق زده بوده گفته صف وبیخیال دیگه همه عکسهاش مثل همیشه خوشکل وخوش خنده ومهربون افتاده اما اون عکسش که یکم تاره وداره عین این مانکنا وسط استیج میاد وعشقه
مامان مریم
پاسخ
ممنونم عزیـــــــــــــزم با مریم تفاهم دارین هاااا بله کلا صف رو دور زد مرسی دوست جوووووووووون گلم...قربون مهربونیت من هم دوسش داشتم که با اینکه تار افتاده گذاشتم براش
مریم(مامان کیان)
19 آذر 93 18:58
مریم باز نمیخوام نگرانت کنم حالا دنبال این کلسیم باش چون مطمئنا بی تاثیر نیست اما من که به دکتر گفتم کیان هر روز شیر و ماست میخوره و کمبود کلسیم نداره پس چرا این جوریه .... حداقل دکتر کیان نظرش این بود که ربطی به مصرف کلسیم نداره....و علتش کمبود ویتامین دی میشه..... اصلا تو ماست و بزار تو برنامه آیدین و هر بار فبل بیرون رفتن بهش بگو اگر میخوای بریم بیرون این کاسه ماست و باید بخوری احتمالا بخوره ....
مامان مریم
پاسخ
مرسی عزیزم.....باشه حتما راستش قبلا با قول و قرار و بازی بهش میدادم ولی وقتی دیدم دوست نداره نخواستم کلا دل زدش کنم و گفتم یه مدت بی خیالش بشم الان ترجیح میدم دیگه صبحانه کامل یا سرلاک بدم یا همون شیر کاکائو و کیک حداقل کلسیم داره عصر هم یه شیرکاکائو دیگه امروز که رعایت کردیم....ماست رو باز با بازی شروع میکنم
مامان علی
19 آذر 93 18:58
واینکه منه پرچونه هنوز نطقم تموم نشده! خوب دنت موزی.خود موز.خرما ودوغ وسعی کن بهش بدی من موز وبا خودش رنده میکنم باپسته وبادوم وبهش میدم یعنی اولا به زور الان اینقدر گفتم قوی وقد بلند و...که خودش بچم میگه بده یک روز دوتا موز رنده شده بااون مخلفات ویک روز دیگه دنت ودوغ یک بطری رو حتما باید بخوره اولش سخته یکم که بگذره عادی میشه وجز برنامه غذایی کشک حالا به شکل کشکینه بانون ویا تیکه ای که عین شکلات بخوره! اینا تجربیات یک مادر تازه کاره منم پادردیم یعنی هرشب همسرم مشغولات داره تو دوران بارداری که یک سوزه بودم خواهر واز درد پا دقیقه ای رها یی نداشتم ایدین جونم وببوس ودعا میکنم که هیچ چیز خاصی نباشه وهمیشه سلامت باشین
مامان مریم
پاسخ
مممنونم گلم....مرسی از لطفت عزیزم راستش آیدین باز موز رو گرسنه باشه شاید بشه بهش کمی داد بخوره ولی کشک و دوغ و ....عمرا!!!! اصلا تست نمیکنه که ببینه دوست داره یا نه... ولی بستنی میخوره و دنت کوچولو بود ولی الان بیشتر بستنی تابستون هرروز دوتا بستنی و یکی یا دوتا شیرکاکائو میخورد و الان گاهی تو روز هیچ کدومشونو نمیخوره باید رو کلسیمش بیشتر کار کنم...هرروز بستنی و شیرکاکائو موز هم عصر بزارم گرسنه بشه و بعد حالا خوبه خدارو شکر اهل نوشابه و نوشیدنی گازدار نیست که پوکی استخون هم میاره
مامانی
19 آذر 93 19:07
یه چیزی الان یادم اومد چندوقت قبل که همش میرفتیم خونه باغ و اریا هم بپر بپر میکرد عموی اریا که مربی تریبت بدنیه میگفت اگه زیاد بپر بپر کنن باعث میشه که شب دچار پادرد بشن همسرش هم میگفت هر دوتا پسرش تو سن اریا خیلی از شبها رو پا درد داشتن به علت بپر بپر زیادی اونم میگفت وقتی خیلی شدید میشده بهشون دیفن هیدرامین میدادم که زیاد اذیت نشن جالب اینجاست که فرداشم هیچکدوم یادشون نمیومده که شب درد داشتن
مامان مریم
پاسخ
ممنونم گلم من خودم هم زیاد راه برم شب دقیقا ساق پام که ایدین هم اشاره میکرد درد میگیره اون بار اول تو تابستون هم پادرد آیدین از بدو بدو زیادی تو آب یخ و راه رفتن تو جوی آب باغ بود و خودم میدونستم ولی این دوبار یعنی جمعه شب و دیشب باز با اینکه جمعه هم باغ بودیم و بدو بدو کرده بود و دیشب هم شهر بازی و بارها میومد از استخر توپ بیرون و میپرید تو استخر نمیدونم چرا نگران شدم.....شاید چون پشت سر هم بوده آیدین هم فرداش اصلا یادش نمیاد درد داشته باز ممنون از دلگرمی...با گفته دوستان خیییلی آرومتر شدم
مامانی
19 آذر 93 19:10
در ضمن مامانی شجاع یعنی چه که دل ندارم یه ازمایش خون سادست بذار همراه باباش بره اگه خواست آز بنویسه بگو از کامل باشه که از لحاظ همه چی بچه رو چک کننن نذار از همین الان از امپول بترسه که بعدا واویلاست میشه مثل من حاضرم درد بکشم ولی امپول نزنم نمونش همین دیروز
مامان مریم
پاسخ
آیدین تا حالا امپول نزده....آز هم تو همون نوزادی برای زردی داده و دیگه نداده خیلی هم جاییش خراش بیفته و خون ببینه کولی بازی درمیاره که ما خندمون میگیره حالا بره و آز بده؟؟؟اون هم با باباش؟؟؟ اصلا.....اصلا .....اگه قرار هم بر این باشه حتما خودم میبرمش با قول و جایزه و شعر و قصه امیدوارم به اونجاها نکشه
مامانی
19 آذر 93 19:20
یعنی اصلا تا حالا ایدین جونو چکاپ هم نبردین؟؟؟؟
مامان مریم
پاسخ
نه....چکاپش همیشه قد و وزن و ...بوده فقظ همون سونو گرافی ها که مربوط به چیز دیگه ای بوده از نظر دکترش تا وقتی قد و وزن خوبه و مشکلی هم نیست آزمایش لازم نیست البته باز هم میگم تو نوزادی که یک هفته بیمارستان بستری بود آز چند تایی داده ولی بعدش اصلا ننوشته براش
مامانی
19 آذر 93 19:27
اریا واسه دوسالگیش با اینکه همه چیش نرمال بود بازم دکترش براش از نوشت تا از لحاظ کم خونی هم بررسی بشه نمیدونم والا این دکترا هم هر کدوم یه چیزی میگن اینم بگم اریا با افتخار رفت خون داد و به همه هم پز میداد که من رفتم امپول زدمو نترسیدم الان هم هرکی از امپول میترسوندش کنف میشه اخه آریا میگه امپول که ترس نداره
مامان مریم
پاسخ
راستش آیدین از 7 یا 8 ماهگیش مکمل هاشو شروع کرده و از یک سالگی مولتی اهن دار پس امکان کم خونی رد میشه براش خصوصا دکتر فقط با علائم از مینویسه....راستش دکترشو شدیـــــــــــــــــــــد قبول دارم اصلا شاید خیال خودمو راحت کنم یه روز اخر وقت ببرمش پنج شنبه ها که نیست اگه دوباره تو این دوشب درد داشت که ایشالا نداشته باشه شنبه میبرمش قربون آریا نازم برم منداداش منم بچگیش اینجوری بود...آیدین تا حالا نزده...شاید هم نترسه..نمیدونم
مامان ریحانه
19 آذر 93 19:57
مریم جون از نگرانیت ناراحت شدم اما عزیزم فکر و خیال رو از سر خودت دور کن انشالله که هیچ چیز مهمی نیست آخه با این بد غذایی بچه ها بایدم خیلی از ویتامینها به بدنشون نرسه و همین خودش باعث کم خونی و پا درد میشه البته بچه ها چون بیشتر بدو بدو دارن و همین هم باعث پادردشون میشه نازنین هم یه موقع هایی که تو شهر بازی زیاد بدو بدو میکنه میگه پام درد اومده در کل عزیزم زیاد خودتو ناراحت نکن زیاد هم نگرانی با پزشکش مشورت کن حالا یه آز هم بده بدنیست بالاخره یه چکاپ خوبه برای آیدین جون عزیزم به امید روزهای شاد در پیش رو
مامان مریم
پاسخ
سلام ریحانه عزیزم....ممنونم خانومی ببخش ناراحتت کردم دوستم....کاملا درست میگی....میدونی من کلا این پاییز و زمستون رو به خاطر آیدین دوست ندارم تابستون هی پشت بوم آفتاب میگرفتیم و بیرون میرفتیم و گرسنه میشد و هرروز کلی شیر کاکائو و ...میخورد ولی هوا سرده هی تو خونه ان و غذا کمتر میخورن و آفتاب هم تعطیله کاملا حرفتو قبول دارم عزیزم...ممنونم دوستم
mahtab
19 آذر 93 22:40
خنده های آیدین جان پر از حس نشاط و زندگیه ان شاالله همیشه بخندی پسر نازم مریم جان نگران نباش منم این مشکل رو داشتم با پسرم تو تحقیقاتی که کردم اگر این درد ِ پا شبانه باشه و روز نباشه جای نگرانی نیست و به قول جاریم سه تا دلیل میتونه داشته باشه: یا اون روز زیاد بدو بدو کردن و خستگی باعثشه یا اون روز خوب غذا نخوردن و از ضعفه (بعد از انتی بیوتیک خوردن هم پیش میاد) یا اینکه مربوط به رشدشونه و گویا در پسرها شایعتره ان شاالله به زودی خوب خوب میشه و از نگرانی در میایی دوست عزیزم
مامان مریم
پاسخ
سلام مهتاب عزیزم....مرسی دوست خوبم راستش من هم تو تحقیقاتم به همین نتیجه رسیدم....دیشب مشکلی نبود ولی اون دو بار هم صبح اصلا یادش هم نمیومد دیشب پادرد داشته خییییییییلی ممنونم عزیزم.....خوشحالم که اینجا نوشتم و شما دوستان انقدر آرومم کردین گلم قربونت گلم
مامان کارن( رزیتا )
20 آذر 93 9:23
مریم جون نگران نباش دوستم اگه دیدی ادامه پیدا کرد اون وقت ببرش دکتر اصلا یه چکاپ کامل بده خیلی خوبه منم چند وقتیه که میخوام کارن رو ببرم چکاپ با اینکه مشکل خاصی نداره ولی هنوز موفق نشدم
مامان مریم
پاسخ
ممنونم رزیتا جون...خودم هم همین فکر رو دارم عزیزم آیدین یک بار تو مطب دکتر ترسیده و من اصلا دوست ندارم الکی ببرمش ....ولی چکاپ نگرانی رو از بین میبره...مرسی عزیزم
مامان کارن( رزیتا )
20 آذر 93 9:25
ای جااان قربون اون خنده های شیرینت آیدین جوونم چه کیفی کرده تو شهربازی دقیقا با حرفت موافقم نباید زود به زود بچه ها رو ببریم شهربازی بی مزه میشه براشون
مامان مریم
پاسخ
ممنووووووونم...خدا نکنه عزیزم آره.....دوست دارم هربار این ذوق و شوق رو ببینم و لذت ببرم از شاد شدنش
مهسا مامان نویان
20 آذر 93 10:22
سلام مریم جونم قربون آیدین برم که انقدر تو شهربازی بهش خوش گزشت ما هم هر جمعه میریم شهربازی مریم جون یعنی هنوز آیدین جونم آزمایش نداده؟نویان تا حالا سه بار داده پایان یکسالگی و دو سالگی و سه سالگی نمیخوان نگرانت کنم ولی نویانم وقتی دو سالش بود خیلی پادرد میگرفت وقتی تو روز خیلی بازی میکرد تو آزمایشش معلوم شد کمبود ویتامین د 3 داره دکترش تعجب کرده بود با اینکه همیشه از بچگی ویتامین قطع نکردم و قدشم تو دو سالگی 97 سانت بود ولی خوب پیش اومد دیگه دو تا آمپول د3 و دو دو دوره استعوکر دادم پادردداش خیلی خوب شد حالا واسه 4 سالگی دوباره ببرمش آزمایش تا ببینم دوباره مشکلی پیش نیومده باشه و خوردن شیر تاثیری نداره چون فکر نکنم بچه ای اندازه نویان شیر ماست دوغ و پنیر کلا لبنیات بخوره این بچه غزای اصلیش لبنیات ولی بازم بدنش کمبود داشت و یه نشونشم کوتاهی قد و بازم با اینکه نویانقد بلند الان 112 قدش ولی بازم این مشکل داره اصلا جای نگرانی نیست و با آمپول و دارو خوب میشه ولی به نظرم آیدین یه آزمایش کامل ببرم اصلا نگران نباش زیاد درد نداره فقط خودت به آرامش میرسی ببخشید زیاد حرف زدم خواستم کامل باشه بازم اگه سوالی داشتی در خدمتتم ببوس آیدین خوشگل
مامان مریم
پاسخ
سلام مهسای گلم....خدا نکنه دوستم...خیلی ممنونم عزیزم مهسا جونم این پادرد تو کل روز بود یا فقط شبانه بود؟؟؟ اگه باز اومدی اینو برام میگی دوستم...راستش من خییلی مطلب از دیروز خوندم و همشون نوشته بود اگه فقط شبانه باشه و بچه روز یادش نباشه تو بچه های 3 تا 5 سال شایعه و برای رشده آره تو وب نویان جونی دیده بودم ماشالا شیر رو با بطری میخوره ولی تو این تحقیقی که من کردم متوجه شدم ویتامین d3 سطح کلسیم خون رو متعادل نگه میداره....یعنی وقتی کلسیم زیاد دریافت میشه تو بدن رسوب میکنه و این ویتامین اونو کنترل میکنه آیدین دریافت کلسیمش زیاد نیست....فقط شیرکاکائو و سرلاک و بستنی ولی تو شربت مولتی ویتامینش d3 هم هست و برای همین وقتی مریمی جون هم اولش بهم گفت تعجب کردم و بعد با خوندن این مطلب فهمیدم دریافت کلسیم چه زیاد و چه کم خوب نیست حالا نویان احتیاج به d3 بیشتری داشته که کلسم دریافتی زیادش رو کنترل کنه و آیدین برعکسه....درست میگی ممکنه احتیاج آیدین به این ویتامین بیشتر از شربت مولتیش باشه تا کمبود کلسیمش رو کنترل کنه.... قربون پسرک قد بلندم برم منپس علت این قد بلندی این همه کلسیمه که تو رشد استخون هم تاثیر داره و آزمایش هم نه....تا حالا دکترش چیزی دراین باره نگفته....با اینکه اصلا دوست ندارم ببرمش محیط مریض ولی درست میگی با یه آزمایش خیالم خیییلی راحتتر میشه...ممنونم عزیزم....برای صبح اول وقت میریم که کسی اونجا نباشه خیییییییییییلی ممنونم ازت مهسای گلم برای اینکه تجربت رو بهم گفتی....ببوس نویان خوش تیپ و آقارو
الهام مامان علیرضا
20 آذر 93 14:12
سلام مریم جون خوبی؟ آیدین جون بهتره؟ ایشالا که همون یک بار بوده و الان دیگه مسأله ای نیست منم مثل مامان های دیگه شنیده بودم که مربوط به رشده ولی فکر میکنم اون تو دوران بلوغ اتفاق می افته ولی بازم از کسی بپرس. گرم پوش کردنش هم تاثیر داره. اگر می بینی این مسأله باعث نگرانیت میشه با دکترش مشورت کن چون منم گاهی اوقات برای چیزی نگران میشم و بعدها که ریشه یابی می کنم می بینم چیزی نبوده و با خودم میگم کاش همون اول می پرسیدم تا یه مدت در نگرانی بی دلیل سپری نمی شد ببوسش از طرف من مریم جون
مامان مریم
پاسخ
سلام الهام جونم خدارو شکر...خوبیم و پسرک دیشب راحت خوابید بعید نیست باز به خاطر بدو بدو زیاد تو شهربازی بوده راستش اگه یه سرچ کنی پادرد شبانه در کودکان اینجور که من خوندم گویا شایعه بین بچه ها...ممنونم عزیزم...مثل همیشه درست میگی شما هم علیرضا جونم رو ببوس دوستم
مامان ریحانه
20 آذر 93 21:21
_______(¯`:´¯) _____ (¯ `•?.•´¯) _____ (_.•´/|\`•._) _______ (_.:._)__(¯`:´¯) __(¯`:´¯)__¶__(¯ `•.?.•´¯) (¯ `•?.•´¯)¶__(_.•´/|\`•._) (_.•´/|\`•._)¶____(_.:._)_¶ __(_.:._)__ ¶_______¶__¶¶ ____¶_____¶______¶__¶¶ ¶¶ _____¶__(¯`:´¯)__¶_¶¶¶¶ ¶¶¶¶ ______(¯ `.?.•´¯)_¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶ ______(_.•´/|\`•._)¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶ _______¶(_.:._)_¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶ ¶_______¶__¶__¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶______¶_¶_¶¶¶¶(¯`:´¯)¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶(¯`:´¯)¶ _¶(¯ `•?.•´¯)¶¶¶ ¶¶¶(¯ `.?.•´¯ )¶ (_.•´/|\`•._)¶ ¶¶¶(_.•´/|\`•._) ¶¶ (_.:._)¶¶ ¶¶¶¶¶¶(_.:._)¶¶¶_ ¶¶¶¶ ¶¶¶ __¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶(¯`:´¯) ¶¶ ¶¶¶ ______¶¶¶¶¶(¯ `•.?.•´¯)¶¶ ¶¶¶ ____¶¶¶¶ ¶¶ (_.•´/|\`•._)¶¶¶ ¶¶¶ ___¶¶¶¶ ¶¶¶¶ ¶ (_.:._)¶__¶¶¶ ¶¶ ___¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶_¶¶¶ ¶¶¶___¶¶ ¶¶ _¶¶¶¶ ¶¶¶¶___¶¶¶ ¶¶¶¶____¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶¶____ ¶¶¶ ¶¶¶¶_____¶ -_____--------_¶¶¶¶¶¶¶¶¶ -----_____---_¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ----____-----_¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ___|___|___|_____|___|___|___|___ __|___|___|____|___|___|____|__|__ ___|___|___|____|___|___|_|__|___|_ __|___|___|____|___|___|___|___|__ گل برای گل
مامان مریم
پاسخ
ممنوووووووووووووونم ریحانه عزیزم
مامان کیانا و صدرا
21 آذر 93 9:46
سلام و صباح الخیرخصوصیتان را بچکید لطفا
مامان مریم
پاسخ
السلام و علیکیه دنیا ممنونم دوستم....خیییییییییییییلی گلی
مامانی
21 آذر 93 11:44
مریم جوون ممنون از لطفت زحمت کشیدی توی این خونه جدید روی دیوار حالت گچ بری قاب عکسهای بزرگ داره (1.5*2)متر که برای تابلوهای بزرگه ولی من دوست ندارم تابلو بذارم میخوام توی این قاب عکسو با عکسای خودمون پر کنم ولی نمیدونم چطوری به فکرم رسید عکسای اریا رو از تولد تا سه سالگی تو این قاب جا بدم فقط اینکه همه عکسها رو خودم گرفتم با پس زمینه خونه نمیدونم خوب در میاد یا نه دنبال یه فکر بکرم
مامان مریم
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم راستش میشه این قاب های سه تایی رو چند تا و هرکدوم برای یک سن سفارش بدی و اریب زیر هم بزنی اینجوری(خظط ها جای عکس باشن و به علاه ها خالی) ___________ +++++++++____________ ++++++++++++++++++____________ ++++++++++++++++++++++++++++____________ من یه عکس خانوادگی دیروز از اتلیه گرفتم و نمیخوام رو شاسی بزنمش و همون قاب اون رنگی کنم و زیر اون سه تایی ها بزنم باز هرجور نظرته گلم
شيوا
21 آذر 93 13:28
چقدر به آیدین جونم خوش گذشته,تو همه ی عکساش ماشا... همش ذوق کرده و میخنده مریم جون ایشا... مسیله ی پادردش مهم نباشه و برا همین بدو بدوها باشه ایشا... که همیشه سلامت باشن بچه های گلمون
مامان مریم
پاسخ
سلام مشیوا جون....آره دوستم...عااااشق اونجاست ممنونم گلم...ایشالا الهی آمین عزیزم
مینا
21 آذر 93 19:28
اي جونم قربون گل پسري بشم كه اينقد نازه خنده هاش مريم جونم اصلا نميخوام نگرانت كنما ولي بنظرم حتما ايدين نازمو ببر دكتر كار ازمحكم كاري عيب نميكنه. پسرخاله منم چندسال پيش پادرد داشت كه خالم گذاشت روحساب رشد و پادرداي اون زمان بچه ها كه طبيعيه. البته اينم بگم كه دكترم برده بودش و دكترم متوجه نشده بود. ولي خب بعد از چند وقت پسرخاله عزيزم دردش خيلي شديد شده بود خالم پيش متخصص بردش كه تشخيص آرتريت روماتوئيد داده شد! يه بيماري مزمن كه تو بچه ها خيليم شايع هس. درمرحله پيشرفته هم تشخيص داده شد و شانس خيلي بزرگي كه اورديم اين بود كه عفونت به قلبش نزده بود و دچار روماتيسم قلبي نشده بود. ولي خب طفلكي مجبور شد يه دوره طولاني انتي بيوتيك مصرف كنه و واسه يه بچه تو اون سن خيلي سخت بود. يكي ازنشانه هاي اين بيماري تورم مفصلاس عزيزم. خودت مچ پاي آيدين جونمو زانوهاش نگاه كن از نظر ورم. ايشالا كه مشكل خاصي ني و پادردش فقط واسه رشده دوست خوبم
مامان مریم
پاسخ
سلام مینا جان خدا نکنه دوستم خیییییییلی ممنونم برای راهنماییت و وقتی که گذاشتی عزیزم رفتم و این بیماری رو یه سرچ کامل زدم این بیماری تو مفصله و خدارو شکر ایدین نه شکل و ظاهر مفاصلش مشکلی داره و نه اصلا درد پاهاش همون دوبار تو این ناحیه بوده آیدین ساق پاش درد میکرده البته نه اونقدر که حتی بیدار بشه فقط تو عالم خواب ابراز میکرده و تا ما ماساز میدادیم میخوابید خدارو شکر که دیگه پیش نیومده و با کمک دوستان علتشو هم تقریبا فهمیدم...ممنوووووووووووونم عزیزم
مامان سوده
22 آذر 93 2:30
سلام گلم خصوصی لطفا
مامان مریم
پاسخ
سلام عزیزم
مامان سوده
22 آذر 93 12:20
سلام ...خیلی گلی عزیزم...خیلی دوستت دارم.ارزو دارم همیشه شاد و سالم در کنار خانواده گلت باشین...بی نهایت از لطفت ممنونم عزیز دلم.
مامان مریم
پاسخ
شرمنده ام میکنی سوده جان خیییییییییییلی ممنونم از این همه لطف و محبتت شما و خانواده گل هم همنطور عزیزم
مامان کیانا و صدرا
22 آذر 93 17:51
خواهر ببخشید فک کنم نظرم نصفه پرید خودش اومدآخراشو درست کن شرمنده
مامان مریم
پاسخ
سلااااااااااام دوست جون چیزی نیومده که آخرشو هم بدرستم
مامان کیانا و صدرا
22 آذر 93 17:52
شایدم اصلا نیومد و پاک شد؟؟؟حالا میبینم بعد
مامان مریم
پاسخ
گزینه دوم درسته چیزی اصلا نیوووومد
مامان علی
22 آذر 93 17:55
سلام مریم جون ایدین جون که ایشالله دیگه پادرد نداشته وسرحال وشادابه ببوسش عسلی رو
مامان مریم
پاسخ
سلام عزیزم بله خداروشکر دیگه تکرار نشد قربوووووووووووونت گلم...ممنوووونم
مامان مینا
22 آذر 93 18:12
سلام مریم جان بازم مشخصه که اخر از همه رسیدم مریم جون الینای من که تا به امروز خداروشکر پادرد نداشت براهمینم تجربه ای نداشتم که بتونم باهاتون درمیان بزارم.فک کنم پادرد بیشتر تو پسرها باشه اخه میدونی که پسرها نسبت به دخترها بیشتر بدو بدو میکنن و شلوغ ترن. خداهمه بچه هارو برا خانواده هاشون حفظ کنه. روزگار همیشه به کامتون شیرین و گوارا.
مامان مریم
پاسخ
سلام عزیزم قربونت گلم دنیای دوستی که اول و آخر نداره دقیقا عزیزم....اون هم یه پسرک پار از انرزی مثل آیدین من الهی آمین خانومی ممنووووووووووونم. شما هم همینطور
مینا
22 آذر 93 18:59
خداروشكر عزيزدلم خيلي خوشحال شدم ميدوني من يكم بيش ازحد دردارو بزرگ ميكنم كه فك كنم حق داشته باشم چون واقعا چشمم ترسيده خودمم چندوقته بخاطر پادرد شبا خوابم نميبره و كلي عكسو ازمايش دادمولي خب فهميدم كه بخاطر سرپا واستادن بيش ازحده
مامان مریم
پاسخ
مرسی مینای گلم حق داری خانومی پرستاری از اون شغل هاست که پادرد اصلا نباید توش عجیب باشه خانوم پرستار ایشالا موفق باشی دوستم
سولماز
22 آذر 93 21:35
سلا مدوستم باور کن با تشدید بازی وفعالیت بچه ها پادرد می گیزند خودت نگران نکن ما شا الله به این مرد
مامان مریم
پاسخ
سلام سولماز جون....ممنونم از لطفت و محبتی که داشتی و بهمون سر زدی ممنونم از دلگرمیت....ببوس فرشته هارو
مامان کیانا و صدرا
23 آذر 93 7:22
ای وای منکلی نوشته بودم ها!!!!نمیدونم یهویی پریدسلام.... عزیزم در مورد کرم نوشته بودم.کرم ها نه کرمبرای خشکی پوست خودم و بچه ها انواع کرمهای ساختنی و خارجی و ایرانی و....رو امتحان کردیم.یک گزینه که میشه گفت بد نیست و جواب میده تا حدی(البته برای خشکی پوست نه اگزما که روی خشکی زخم هم شده باشه)خلاصه کرم اوره 5 درصد ثمینه.این واسه خشکی تا زمانی که مرتب استفاده کنیم حداقل یکی دو بار در روز خوبه.واسه خودم 10 درصدشو میزنم ولی برای بچه ها 5.که اینم یه دکتر متخصص کودکان بهمون داد و خدایی خوب بود.اما گفتم دکتر پوست هم رک و راست بهم گفت:دشمن این جور پوستها آبه!!!ما هم که ماشا....اگه روزی 5 بار پاهامونو نشوریم انگار که اون روز شب نمیشه....البته زمستون تلاش کردم شده سه باراونم نه که هر روز بعضی روزها باز میشه 6 بار.خلاصه خواهر سرتو درد نیارم ایشا....همیشه با نشاط و شاد و سلامت باشید
مامان مریم
پاسخ
کاااااااااااااااااااااملا میفهممت اگه بدونی من چند بار اندازه یه کتاب نوشتم و پریده نه میتونی قیدشو بزنی و نه اصلا حس داری دوباره بنویسی ممنووووووووووونم دوستم دقیقا با آب بازی در ارتباطه این خشکی پوست....آیدین فقط ساق پاهاش اون هم روزایی که زیاد میره دستشویی و من هم کلا آب میگیرمش یا از حموم داغ با همسری برمیگرده خشک میشه و من هم مرطوب کننده میزدم براش مرسی عزیزم راستش اگزما هم در اون حد زخم نداشتیم تا حالا.....زیر یک سالگی گاهی لپش که هی بوسش میکردن یه لکه قرمز خشک میشد و دو بار هم رو بدنش زد....دکترش یه کرم دست ساز داد که با اینکه چند ماه دیگه سه سال میشه دارمش تا دوباره یه لکه خشک رو بدنش میبینم و میزنم تو سه روز از بین میره....البته از 18 ماهگی یک بار فقط پیش اومد و رفت از راهنمایی هات ممنووووووووونم گلم شما هم همینطور دوستم
مامان محمد مهدي (مرضيه)
23 آذر 93 13:15
سلام مريم جون من خيلي براي نظر دادن دير رسيدم و خوشحالم كه آيدين جون خوب شده به نظرم زيادي نگرانش شده بودين و دليلش فقط همون بپر بپر هاست ماشاالله به اين همه نشاط و انرژي كه تو چشماش و تو خنده هاي نازش موج ميزنه خدا حفظش كنه
مامان مریم
پاسخ
سلام مرضیه گلم این چه حرفیه دوستم...ممنونم خانومی مامان بودن همینه دیگه.....الان به نگرانیم خندم میگیره مرسی دوست گلم....قربونت
مامان آروین(مهناز )
23 آذر 93 13:28
سلام مریم جون خیلی ناراحت شدم از اینکه آیدین نازم پا درد شده خدا رو شکر چیز مهمی نبود منم زیاد شنیدم که پسر بچه دچار پا درد میشن فقط بخاطر اینه که زیاد بدو بدو میکنن منم مثل شما اصلا حاضر نیستم الکی آروین رو ببرم دکتر و آزمایش انجام بدم خیلی میترسم اصلا دلشو ندارم یکبار که بیمارستان بستری شد تجربه اش رو دارم خیلی سخت بود ببوس آیدین خوشگلم رو براش حتما اشپند دود کن مریم جون
مامان مریم
پاسخ
سلام مهناز جون مرسی گلم....قربون مهربونیت من هم دقیقا همینجورم...همه کاری میکنم که آیدین مریض هم نشه چه برسه برای آزمایش و ... من هم یکبار تجربه سونو گرافی دارم که با اینکه مخصوص کودک بود ولی باز آیدینم اذیت شد و برای همین تا اونجا که میشه از هرچی دکتر بردن الکیه متنفرم ممنونم عزیزم...شما هم اروین ناز رو ببوس
مامان ِ یسنا
23 آذر 93 16:42
الهی عزیزم. من که فک نمیکنم پادردش غیر طبیعی باشه. اما برای اینکه خیالت راحت بشه یه آزمایش بده. یه چکاب کامل.یسنا مشکلی نداشت اما از دکترش خواستم یه چکاب کامل بنویسه و بالاخره امروز موفق شدم بردمش آزمایشگاه. یه آزمایش خون و سه بار مدفوع. اینطوری نگرانیت از بین میره.. واسه شیر خوردنشم میتونی موقعی که سرگرم بازیه و حواسش نیست با قاشق بهش بدی. من در مورد یسنا اوایل با قاشق میدادم و همزمان واسش کتاب میخوندم یا شمع پوفندون راه مینداختیم ..من شمع روشن میکردم و اون فوت میکردو خلاصه یه جوری حواسشو پرت میکردم تا شیرشو میخورد. الان هم عادت کرده و شیر میخوره البته با نی.. اینا روشهای من بود . شمام انجام بده امیدوارم جواب بده. ببوس کوچولوی نازتو
مامان مریم
پاسخ
سلام عزیزم خدارو شکر مشکل حل شد یعنی الان دوروزه میبرمش بیرون و بدو بدو که ببینم باز پیش میاد و دیگه پیش نیومده راستش آیدین شیر کاکائو رو با علاقه میخوره ولی چون از پاییز اصرارم رو میوه بیشتر شدن رو میان وعده ها بیشتر با میوه زوم کرده بودم که اون هم حل شد خدارو شکر ممنونم از توجه و مهربونیت عزیزم شما هم یسنای نازمون رو ببوس گلم
مامان یسنا
23 آذر 93 17:06
قربونش برم آیدین جون تو شهر بازی چه ذوقی میکرده و ماشالا خندون بوده. ایشالا همیشه شاد باشه و سالم .
مامان مریم
پاسخ
خدا نکنه عزیزم...ممنونم خانومی
مامان راحله
23 آذر 93 19:49
سلام عزیزم .. ازین عکس ها معلومه خیلی بدو بدو کرده .. حتما به خاطر همونه نگران نباش .. از طرف من حسابی ببوسشششششش
مامان مریم
پاسخ
سلام راحله جون ممنونم عزیزم برای دلگرمی....شما هم بهار جونو ببوس دوستم
مامان راحله
23 آذر 93 20:05
________________________¶¶¶¶¶¶ ________________________¶¶¶___¶¶ ______________________¶¶¶______¶___¶¶ ___________________¶¶¶¶¶¶_¶____¶¶¶¶¶¶¶ __________________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__¶¶ __________________¶___¶¶¶¶¶¶¶________¶¶ _________________¶¶_____¶¶______¶____¶¶ ________________¶¶________¶¶¶¶¶¶¶____¶¶¶ _______________¶¶__________¶¶¶¶¶_____¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__¶___________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__¶ _¶¶__¶¶¶¶_¶¶¶¶¶¶___________¶¶¶¶¶¶¶¶¶____¶¶ __¶¶___¶¶¶____¶¶_________¶¶¶¶___________¶¶ ___¶¶_¶__¶¶__¶¶¶____¶¶__¶¶______________¶¶ ____¶¶¶¶__¶¶_¶¶¶__¶_¶¶_¶¶_______________¶ _____¶¶¶¶¶_¶¶_¶¶¶¶_¶¶¶¶¶_¶_____________¶¶ ______¶¶¶¶__¶¶_¶¶¶¶¶¶¶¶__¶____¶_______¶¶ _________¶¶¶_¶¶__¶¶¶¶¶¶¶___¶¶¶¶_¶¶___¶¶ __________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶_¶¶¶¶¶¶¶ _____________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ _________________¶¶¶¶__¶¶____¶¶____¶¶¶¶ ________________¶¶¶¶____¶¶____________¶¶¶ _______________¶¶¶¶______¶¶¶¶___________¶¶ ______________¶¶¶¶_________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__¶ ______________¶¶¶______________¶¶¶____¶¶¶¶¶ _____________¶¶¶¶_______________________¶¶¶ _____________¶¶¶_________________________¶¶ _____________¶¶¶ _____________¶¶¶ ______________¶¶¶ ____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ____¶¶_________¶¶¶__¶_¶_¶_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ____¶¶_________¶¶¶¶__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ____¶¶__________¶¶¶¶¶_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ____¶¶___________¶¶¶_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ___¶¶¶__________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ___¶¶____________¶¶¶¶¶_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ __¶¶¶_____________¶¶¶_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ __¶¶_______________¶_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ __¶¶______________¶_¶_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ _¶¶¶_____________¶___¶_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ _¶¶___________________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ _¶¶________________¶_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶_______________¶_¶_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶_________________¶_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶__________________¶_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶_________________¶_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶________________¶_¶_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ _¶¶__________________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ _¶¶_________________¶_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ _¶¶______________¶___¶_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ __¶¶________________¶_¶_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ __¶¶¶______________¶_¶_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ___¶¶¶______________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ____¶¶¶________¶_¶_¶_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ______¶¶¶___________¶_¶_¶¶¶¶¶¶¶_¶¶¶¶¶ _______¶¶¶¶___________________¶¶¶¶¶ _________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ____________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ _______________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ _________________¶¶¶¶¶¶¶¶¶ __________________¶¶¶¶¶¶ ___________________¶¶_¶¶ ___________________¶¶_¶¶ ___________________¶¶_¶¶ ___________________¶¶_¶ ___________________¶¶_¶ ___________________¶¶¶¶ ___________________¶¶¶¶ ____________________¶¶¶ ____________________¶¶¶ ____________________¶¶¶ ____________________¶¶¶ ____________________¶¶¶ ___________________¶¶¶¶ ___________________¶¶_¶ ___________________¶¶_¶¶ ___________________¶¶_¶¶ ___________________¶¶¶¶¶ __________________¶¶¶¶¶¶¶ ________________¶¶¶¶___¶¶¶¶ ______________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ _________¶¶¶¶¶¶¶¶___¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
مامان عليرضا
23 آذر 93 23:52
سلام مریم جونم و پسرخوشتیپ و خوشگل و خوش خنده و عزیز دلم. خیلی از پا دردای آیدینی ناراحت شدم.ولی منم فکر میکنم به خاطر رشدش هست. پسر دختر خاله ی منم بعضی اوقات از پا درد تو شبها مینالید.دختر خالم که برده بودش دکتر گفته بوده به خاطر رشد قدی و استخوانی بچه هاست و مشکلی نیست که بخواد نگرانش بشه و برای اینکه خیال دختر خالم رو راحت کنه قد پسرش رو میگیره و یه ماه دیگه مجدد بهش وقت میده.وقتی دختر خلام میبرتش قدش 4 سانت بلند شده بوده و پسرش الان 4 سانت از استاندارد قدی بچه ها بلند تره.اینارو گفتم که خیال تو هم راحت باشه و غصه نخوری.هرچند که میدونم مادری و تا با چشمای خودت نبینی خیالت راحت نمیشه. برات مجدد پرسیدم دکترش چیز خاصی تجویز نکرده بوده جز خوردن مولتی ویتامین سندروس که قبلا میداده و خواسته که ادامه بدن و مغز بادوم.که چون پسرش نمیخورد آسیاب میکرد و وقتی به شدت پودر میشد تو ماست و یا با بستنی که خودش درست میکرد میداد به خوردش.پسر دختر خالم یه سال و دو سه ماه با آیدین فرقشه و این قضیه برای 8 ماه پیشه تقریبا.انگاری یکی از دوستانت هم مغز بادوم رو بهت پیشنهاد داده بود. خیلی پر حرفی کردم دوستم.ببخشید. ببوس آیدین طلایی رو.
مامان مریم
پاسخ
سلام الهام عزیزم قربونت برم دوستم...ممنونم از این همه لطفت خانومی مرسی برای همدردیت و این راهنمایی های خوب اتفاقا الان مریم جونم هم بهم فرنی دادن رو پیشنهاد داده و میشه توش بادوم هم بدم....بله مامان صدرا گلی هم بهم گفته بود خیلی ممنونم ازت الهام خوبم شما هم علیرضای نازمو ببوس
مامان سوده
24 آذر 93 0:45
سلام عزیزم...ممنون از حضورت و ممنون از صحبتهای دلنشین و مفیدت...
مامان مریم
پاسخ
قربانت سوده جان
مامان فهیمه
24 آذر 93 0:53
عزیزم ایشالا که چیزه مهمی نیست و همونجوری که همه گفتن واسه رشد باشه.من در این زمینه اصلا تجربه ای ندارم چون علی تا حالا اینجوری نشده و نمیدونم ولی دعا میکنم واسه آیدین جونه خوشکلم که پا دردش طبیعی باشه
مامان مریم
پاسخ
ممنونم گلم مرسی از هم دردیت...خدارو شکر مشکلی نبود ببوس علی نانازمونو
سعيد
24 آذر 93 10:05
جالبه
مامان مرمر
24 آذر 93 12:10
سلام آقا آیدین خوش خنده بلا به دور ایشالا زود زود خوب بشی مریم جون اغلب این پادردها به علت رشده استخونهاست آیدین جون میخاد قدبکشه یه کوچولو پادرد طبیعیه من با آیدا همین مشکل رو داشتم ایشالا روز به روز بزرگتربشه و شما شاهد پیشرفت و موفقیت گل پسری باشید
مامان مریم
پاسخ
سلام مر مر جون عزیزم ممنونم گلم...خیییلی لطف کردی عزیزم برای شما و کوچولوها هم همینطور خانومی
✿ارمیتا✿
24 آذر 93 16:47
چقدر این آقا آیدین نازن وبتون خیلللی عالیه . من لینکتون کردم . شما هم خواستین بکنید
مامان مریم
پاسخ
ممنونم عزیزم شما محبت دارین
الهام
25 آذر 93 16:30
راستی ندیدم ویرایشی که گفتی انجام دادی! تو این پست که چیزی نبود! تو پست بعدی هم نگاه کردم همه اش همون مطالب قبلی بود شاید منظورت تو بخش نطرات بوده آره؟
مامان مریم
پاسخ
مهم نیست دوستم....فقط چون با از مهربونیت گفته بودی دنبالش باشم که خیالم راحت بشه خواستم بگم الان خوبه قربوووووووووونت
مامان سوده
27 آذر 93 4:23
سلام خصوصی عزیزم
مامان مریم
پاسخ
سلام سوده جونم
مامان سوده
28 آذر 93 20:31
کلی پر حرفی کردم نمیدونم رسید یا نه
مامان مریم
پاسخ
فقط کامنت قبلی و این کامنت رسیده سوده جونم
بانو
29 آذر 93 10:00
عزیزم اصلا نگران نباش دختر منم روزایی که خیلی بدو بدو میکنه شبش محاله پا درد نگیره
مامان مریم
پاسخ
بانوی عزیزم....ممنونم از همراهیت دوستم