آیدینآیدین، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 26 روز سن داره

آیدین عشق ما

یه مامان که دوست داره همیشه همسن پسرش بمونه!

زمستان 94

1394/12/2 11:22
نویسنده : مامان مریم
1,513 بازدید
اشتراک گذاری

من یه مامانم....که هرروز با کفش های واکس زده و کتونی های تمیز و شلوار های مرتب از خونه میرم بیرون ولی هنوز به سرکوچه نرسیده کفش هام خاکیه و شلوارهای پر از اثر پاهای کوچولو....من یه مامانم...که با روسری ها و شال های مرتب سر کرده از خونه بیرون میرم و به سر خیابون نرسیده بر اثر بدو بدو کردن مجبورم بازش کنم و خیلی ساده بپیچونمش دور گردنم که بتونم پا به پاهای کوچولو و پر انرژی پسرکم بدوم...من یه مامانم ...که دیگه ناخن هام مرتب و بلند نیست چون باید دست تو هر سوراخی که پسرم میگه بکنم و تازه هیجان زده هم بشم...من یه مامانم که که تنها آرایشم شده یه رژلب که اونم به سر خیابون نرسده انقدر وقتی همقد پسرم شدم تو هیجان دست کشیده به صورتم که پاک شده و بهتره بقیه اش رو هم خودم پاک کنم!

من یه مامانم...که دیگه با وقار و قدم های بلند و پشت صاف تو خیابون راه نمیرم...دارم میدوم....دیگه با صدای اروم و نازدارحرف نمیزنم...دارم بلند بلند حرف میزنم...دیگه لبخند های ملیح نمیزنم....با قهقهه میخندم...چون پسرم باید شادی منو پررنگ تر ببینه که رضایت داشته باشه از کارهایی که به خاطرشون میخندم و تشویقش میکنم

من یه روزی یه زن بودم...با کفش های همیشه واکس زده و لباس های مرتب و ناخن هایی که گاااااهی شااااااید لاک هم به خودش میدید و ارایش ملیحی که براش وقت داشتم....الان وقتی میخوام از خونه بزنم بیرون همه وقتم واسه حاضر کردن پسرکم میگذره و وقتی ندارم برای ریمل زدن های وقت گیر که دونه دونه مژه جدا کنم از هم!

اما.....وقتی با تو ،توی پیاده رو مسابقه میدم...وقتی پشت سر تو پا میکنم تو چاله های اب و باهات قهقهه میزنم...وقتی بلند بلند باهات قرار میزارم برای عید و بوی بهار و خرید ماهی و تجسم میکنم حال و هوای بازارچه رو ....وقتی یهو یکی از پشت سرمون میاد بیرون و ازمون جلو میزنه ولی بارها برمیگرده و نگاهمون میکنه اونم با لبخند....میفهمم داشتنت حسرت خیلی هاست و حالا که خدا تورو بهم داده اصلاااا مهم نیست این کفش و شلوارهای همیشه خاکی و روسری های نامرتبمحبت

 

                

همش درخواست شهربازی ارم رو داری ولی الان زمستونه...خوب بار قبل حتی بردیمت ولی بسته بود...پس به همین سرپوشیده ها اکتفا میکنیم

 

                  

 

                  

 

                  

 

                  

 

                  

اینجا بعد از اون قطار کوچولو سوار ترن هوایی کردمت که باید خودم هم کنارت مینشستم...قبل حرکت ذوووق داشتی و بعدش کل مدت سرت رو کردی بودی تو پهلوی منخنده

تازه وقتی قطار ایستاد گفتی دوبااارهخندونک

                  

 

                  

 

                  

این استخر کل زمستون تو حموممون بود و ماه اول بدون اغراق وسط دی و بهمن ماه هرروز توش بودی و گاهی روزی دوبار

                  

 

                  

 

                  

همه جا میتونی گنبد و گلدسته بسازی...تازه من عاااشقتم که هر چیزی هم تو ذهنت به عنوان گنبد و گلدسته نمیگنجه و کلی وسایل اطرافت رو زیر و رو میکنی و بارها میزاری تو کامیونت و برمیداری تا قبولش کنیآرام

                  

 

                  

 

                  

 

                  

یه جمعه پارک قیطریه سه تایی

                  

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

 

                    

 

                    

 

                    

 

                    

یه شب که یهو خواستی نی نی باشیخندونک

                    

 

                    

از مهد با پوشه کار یک ماهه اومدی و با ذوق تک تکش رو معرفی میکنیبغل

                    

نی نی شدن چند روزی امتداد داشتخندونک

                    

کارتون فوتبالیست ها و پسرک من که اصلا با توپ میونه ای نداشت یهو شد قاتل همه تابلو ها و شاسی های روی دیواردلخور

البته بابای جوگیرت هم ابدا بی تقصیر نیستسکوت

                     

این عکس یه خاطره داره: با هم رفتیم میوه فروشی سر کوچه که سبزی بخریم.....یهویی توت فرنگی دیدی و بلللند داد میزنی: توت فرنگی توت فرنگی...اینم بخر من تا حالا نخوردمتعجب...خیییلی بدجنسی....یعنی حس کردم ابروووم رفت...خریدم و اومدیم خونه و گفتم عمرا بخوری ولی تا تهش رو خوردی!!!و تا مدتی توت فرنگی میوه محبوبت شد و هربار بیرون میرفتیم یه بسته میخریدی....الانم چند تا جوش رو دست و صورتت هست که احتما میدم الرژی همین جناب توت فرنگی باشهزبان

                     

مهد هرماه یه لیست میده برای میوه و اجیل و خوراکی و حتی ناهار هرروز....برای اینکه خوراکی های بچه ها مثل هم باشه....یه روزهایی هم هویج بود و میدونستم نمیخوری ولی میزاشتم که شاید ببینی بچه هارو بخوری...هربار هم هویج ها دست نخورده میومد خونه....تا یکبار دیدم جای چند تا گاز کوچولو روی هویج ها هستراضی...بعلهههه....بهت گفتم هویچ خوردی؟؟؟گفتی اره و شروع کردی جلوی من گاز زدنش...هووووراتشویق

                     

اینم خشکشویی نزدیک خونه عمه که هربار کلی قطار بازی میکنیم جلوشخندونک

                      

و آب پرتقال و لیمو ...دستاورد زمستونمون که هربار سه لیوان میگرفتیم من یا محمد و تو هم اوایل به اسم مسابقه و بعدش هم دیگه عادت باهامون میومدیآرام

                      

دیگه کاری نداری بهاره تابستونه زمستونه....اب بازی به دهنت مزه کرده و حتی خونه مامان جون هم مشغولی

                      

 

                      

 

                      

ایده.با چوب نبات و چای تی بک....الان چوب ماهی گیری ساختیخندهتشویق

                      

 

                      

یه شب که بعد خواب اهالی خواستم سبد اسباب بازی هات رو سر و سامون بدم و فهمیدم قطار و ماشین سنگین و ماشین امداد رو از همه بیشتر داری و هواپیما رو کمتر

                      

 

                      

 

                      

 

                      

محمد واسه پسر عشق آتش نشانش آورده و تو هم حاااال کردی باهاشآرام

                      

اصولا وقتی از مهد میای ...به ندرت خوراکی دستته...اصووولا تخم مرغ میاری برام و ماکارونی!!!

                      

دیدن یه برف کوچووووولو

                       

که وقتی رفتیم بیرون هیچی نمونده بود....من رفتم کارگاه کودک و تو هم مهد

                       

و اولین باری که برای اردو خییییلی ذوق داشتی....بردنتون فرهنگسرای ملل تو پارک قیطریه....صبحش برخلاف همیشه بدون خواب آلودگی بیدار شدی

                       

 

                       

 

                       

یه نمایش بود که خییلی خوشت اومده بود

                       

 

                        

وقتی فهمیدم کانال پویا میخواد یه قسمت از توماس رو پخش کنه با اینکه همه توماس هارو داری ولی از روز قبل فلش خالی کردم تا برات ضبط کنم....چون وقتی تلوزیون پخش میکنه یعنی دوبله هم شده

توماس....داستان شحاعت...با دوبله فارسی

                       

 

                       

 

                       

گاهی دوست داری با عروسک هات بخوابی....ولی اخه ماااار؟؟؟!!!سکوت

                       

 

                       

هرچی نشانی از توماس باشه من و محمد با ذوقی بیشتر از تو برات میخریم....تو هم استفاده های دیگه ای ازش میکنیدلخور

                        

هنوز با کتلت درگیری...خدا این کتاب حواست رو جمع کن رو خیر بده الهی که مشکل گشای منه

                        

جلوی مهد

                        

 

                        

داری واسه نن جونمون چایی میریزیمحبت

                        

مادر بزرگ و نتیجهآرام

                        

و زمستون امسال عاشق دورا شدی و سی دی هاش

                        

 

                       

 

                       

 

                        

پارک های شبونه که چه عرض کنم...نصف شبونهخندونک

                        

 

                        

 

                        

 

                       

 

                       

 

                       

 

                       

وقتی احساساتی میشم و میام یه عکس عاشقونه بگیرم

                       

و بعضی ها با پا میان تو احساساتمخنده

                       

شب قبل از خواب رفتی تخت جای محمد، بهت میگم برو تخت خودت...تو : نه اینجا خوبه...من: نه...برو چراغ خوابت رو روشن کن و بعدش هم برو تخت خودت..تو: بزار بابا محمد هم بیاد، بعد میرم چراغ خواب رو روشن میکنم و میرم تخت خودم...باشه؟ فکر خوبیه؟! باشه؟؟؟خندونک

 

حالا رفتی....: بهم قصه بگو...من: قصه چی؟ تو : قصه شنگول و منگول!...(اصلا از این قصه اونم واسه بجه ها اونم موقع خواب خوشم نمیاد...تا حالا هم هرگز برات تعریف نکردم و از کارتون های کانال پویا شناختی اش!!)

من: بلد نیستمش...خوب نیست...تو: نههه...خییلی جالبهسکوتهمون که گرگه ببعی هارو میخوره!!!دلخورمنو نگاااه کن، گرگه از پشت درخت میگه اوووووو!!! و همه ببعی هارو میخوره!خطا

من: اه اه چه قصه بدی...من اصلا دوسش ندارم!تو: باشه یکی دیگه بگو...من: توماس خوبه؟تو آره...نه اون جالب نیست!

بعد از قصه هنوز داری با خودت حرف میزنی...من: شب بخیر دیگه بخواب....تو:من دارم با خودم حرف میزنم...دارم قصه میگمزیبا...دو ثانیه نجوا و یهو: تموم شد....شب بخیربغل

 

قطارت افتاده پشت مبل: هوووم هوووم بیا پرسی رو نجات بده...من: چرا انداختی اش اونجا...تو: خودش جلوی چرخش رو نگاه نکردخنده

 

یه مدت خیییلی تو کار کارتون دامبو فیل پرنده بودی...و از اونجا که هنوزم شدیدا دیالوگ حفظ میکنی تو ماشین بودیم که دیدم صدات از پشت میاد: خانوم جامبو، مقالاتی دارید(ملاقاتی)خنده

 

شب خوابت گرفته و داری میری تختت: گوش کن ببین بهت چی میگم، من دارم میرم بخوابم و تو هم زود بیادلخور

 

خیلی یهووووویی: مامان این خونه کم کم داره واسه ما کوچیک میشه و باید بریم یه خونه بزرگعینک

 

عدس پلو دوست داری ولی این بار بهونه میگرفتی، روز اول با بازی خوردی و فرداش که تا ظهر بیرون بودیم و سر ظهر رسیدیم خونه: مامانی ناهار چی داریم؟...من: عدس پلو...تو:من عدس پلو خیییلی دوست دارم...رفتم وبرات گرم کردم و دو دقیقه بعد : مامانی ناهار چی داریم...من: عدس پلو ...تو: من تصمیمم عوض شده...عدس پلو نمیخورم!

 

رفتی دستشوویی و دری دست هات رو بعدش میشوری: مامانی به کمک احتیاج داره...من : اومدم...تو: نه نه ، به کمک نیاز ندارهبغل

 

محمد از مهد آودرتت و از پنجره میبینم که باهاش خداحافظی کردی و محمد هم رفته ولی هنوز بالا نیومدی...با تاخیر اومدی بالا...: مامانی در اون انباری رو باز گذاشتم با دوچرخه ام بریم پارک...من : مامانی کاش وقتی دیدیدش دوباره میبستی اش...تو : آخه بلد نبودم اون قفل رو بندازم و تصمیم گرفتم در باز بمونهبوس

 

شاد باشی شادی خونه مامحبت

 

 

پسندها (4)

نظرات (2)

الهام
22 اسفند 94 10:01
سلام مریم جون خیلی خوشحالم که دوباره به روز شدید چه زمستون پرماجرایی و االبته که زمستون امسال هم خیلی زود گذشت خدا مادربزرگتون رو حفظ کنه مریم جون من که تو زمستون به جز جمعه هایی که با علیرضا می رفتیم بیرون اصلا فرصتی برای پارک رفتن و بازی کردن پیدا نکردم بس که درگیر کارهای خودم و مهمونداری بودم ولی با گرم شدن هوا چند وقته می برمش پارک و گاهی هم باباش می برش هویج اتفاقا علیرضا هم دوست داره آب بازی علیرضا هم خیلی علاقه داره به حموم رفتن ولی چند بار که رفته سرمای بدی خورده و فعلا تا گرم شدن هوا تعطیله. خیلی خوبه که حموم شما گرمه و اما تصمیمات آیدین جون واقعا عالی بود مخصوصا که تصمیمش هم عوض میشه
مامان مریم
پاسخ
سلام الهام جووونم ممنونم دوستم....از وقتی آیدین بزرگ شده زمان داره زودتر از سابق میگذره...داستان زمستون و بهار نیست....عمرمونه...انگار سختی های دوران نوزادی که میره دیگه زمان عجله داره ممنووونم دوست مهربووونم با اون همه مهمون که واااقعا حق داشتی...راستش آیدین هم با اینکه یک روز درمیون مهد میره ولی انگار مهد ارضاش میکنه و تمایلش به پارک کمتر و کمتر میشه...پارسال هرشب بیرون بودیم و امسال خیلی کمتر وای الهام حموممون اصصصلا گرم نیست...تازه به پاسیو هم پنجره داره و واقعا سرد هم هست...ولی حریفش نمیشدیم که...تند تند میرفتم آب رو گرم میکردم و اصرار که از وان بیرون نیا ممنووونم عزیزم...ببوس علیرضای ماهم رو
عمه فروغ
22 اسفند 94 15:17
ای جان به آیدین عشق شهربازی ..چه کیفی هم میکنه برای خودشان شاا...که همیشه غرق در شادی باشه عزیزم همه بچه ها همین هستند مریم جون وقتی چیزی میخواند این جوری آبروی آدم رو میبرند[کلافـه]یک نفر هم نفهمه باور میکنه ایدهات کلا جالبه آیدین هم ایده گنبد و گلدسته ها و هم ایده چوب نبات ای جوووووووونم به آیدین شیرین زبون با حرف های شیرینش
مامان مریم
پاسخ
ممنووونم دوست گلم...فروغ عزیـــــــزم وای بدجور هم آبرو میبره....خوب بگو بخریم دیگه چرا اون جوری مرسی از محبتت و اینکه انقدر مهربونی ببوس آرشیدا گلی منو