آیدینآیدین، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 18 روز سن داره

آیدین عشق ما

یه مامان که دوست داره همیشه همسن پسرش بمونه!

نیاوران آذر 94

1394/9/10 18:58
نویسنده : مامان مریم
1,312 بازدید
اشتراک گذاری

گفته بودم همه رویای کودکانه مایی؟...گفته بودم دل ندارم بزرگ شدنت رو ببینم؟گفته بودم هرچی بزرگتر میشی و کمتر دوبله لازم و همه میفهمنت بیشتر دلم میگیره؟...گفته بودم وقتی یه نفس یه داستان رو برامون تعریف میکنی من حواسم میره به روزهایی که با دو تا کلمه کوتاه یه دنیا حرف میزدی؟...گفته بودم وقتی تو بازی هات یه کلمه انگلیسی میگی...وقتی یه سوره کوتاه رو قاطی پاتی میخونی...همون لحظه که ذوق میکنم و بغلت میکنم و قربونت میرم...درســــــــت توی همون لحظه دلم یه دنیاااا میگیره که یه مرحله کودکی دیگه هم ورق خورد و رفت و دیگه برنمیگیرده؟...گفته بودم هر کلمه ای که قبلا اشتباه و شیرین میگفتی وقتی میشنوم دیگه درست تلفظش میکنی....یهو خنده از لبم میپره و غصه میخورم؟...که یادم میفته که قراره چقـــــــدر دلم تنگ بشه برای اون تلفظ شیرین سابق؟...میدونی الان که اینارو تایپ میکنم اشکام دست خودم نیست؟...تو داری ارسطو میبنی ...یک ماهه هرروز ساعتها پایتخت میبینی و با کامیونت گنبد و گلدسته میبری و من نگرانم...نگرانم که سال بعد هم مثل پارسال و امسال قراره باهات ارسطو ببینم یا نه؟...آیدین بزرگ شدنت برام خیلی سخته...هرروز فاصله گرفتنت با دنیای قشنگ کودکی برام خیـــــــلی سخته....ولی بدون که خییلی قشنگ بود برام...قشنگ ترین روزهای عمرم بود...

 

                   

وقتی از مهد با پوشه کارهای یک ماهت میای خونه و با ذوق نشونم میدی و من میبینم چقدر پیشرفت کردی....با همون حس شیرین خوشحالی...یه غم کوچولو هم مهمون خونه دلم میشه...غم دلتنگی اون خط خطی های بی هدف...که اصلا نمیفهمیدی از خط بیرون نزدن یعنی چی و کل صفحه رو رنگی میکردی

 

                   

                     

                    

وقتی با ریل توماس محبوبت هزار تا مدل داری که بدی و به شکل های مختلف طبق هر کارتون و ماجراش شبیه سازی اش میکنی

                     

یه شب که دوتایی با متروی محبوبت زدیم تجریش واسه خرید و وقتی تو بازارچه از جلوی ورودی امام زاده رد میشدیم با دیدن خلوتی عجیب حیاط وسوسه شدم شده یه زیارت کوچولو هم شده بکنیم و صفایی داشت اون زیارت وصف نشدنیمحبت

                     

 

                     

میبینی چه خلوته؟

                     

و عااااااشقتمخنده

اینجا تو گوشت یواشکی گفتم ایدین دعا کن بگو خدایا ایشالا ما یه خونه خوب بخریم...چون توی راه گفته بودی برات سوت چتر بخرم و من گفته بودم پیدا کنم حتما....جای دعای درخواستی من سرت رو چسبوندی به ضریح و گفتی خدایا ایشالا یه سوت پیدا کنیم بخریمخندونک

                     

 

                     

تا تونستی بدو بدو کردی و منم جرات نکردم بیشتر از نماز شب چیزی بخونم چون هی از دیدم محو میشدی

                     

 

                     

اون راه اب هنوز ریل هست واسه تو...

                     

 

                     

سوت که پیدا نکردیم ولی چون پسر خوبی بودی یه کامبون خریدیآرام

                      

تو و رزا و چادر آیدین من ....تازه با هم دوست شدید و رزا اینا دارن میرن...

                     

 

                     

یه شب که حدس میزدم شام نخوری و مشارکتت دادم تو شام پختن که ترغیب بشی و تا حدووودی موفق هم شدم

                     

 

                       

یه اسهال و استفراغ خفیف که سریع رفتیم دکتر و دکتر رفتن همانا و خوب شدن همانا...خداروشکر

                       

و همیشه دکتر ها جایزه میدنآرام

                       

این رو نزدیک تولدت برات خریده بودم و چون نمیخواستم توماس از رونق بیفته نداده بودم و قسمتش اینجوری شد

                       

عشق دایناسور باعث شده این عروسک رو از مهناز بگیری و البته یادت بود پسش بدیبوس

                       

رزا و آیدین و قطار بازی

                       

در امتدا اسهال بهت میخواستم ماست بدم و همون روش پارسالی....کتاب کار و هر قاشق ماست قبل از هر سوال و نقاشی...و اینجوری موفق میشدم هر روز یه کاسه ماست بهت بدمراضی

                       

 

                       

 

                     

اگه تو هم جای من بودی و هربار یه رنگ امیزی میدادی به پسرکت و با یه مداد قرمز همهههه جاش رو خط خطی میکرد...با دیدین این رنگ امیزی مرتب اونقدری ذوق زده میشدی که عکس بگیری ازشمحبت

                     

امسال پاییز قشنگه و سوپور کوچه ما شدیــــــــــدا احساس مسئولیت پذیری داره و یه روز که دیدم انگار هنوز نیومده کوچه دو تا عکس تو برگ ازت گرفتم که رفتیم پارک و وقتی برگشتیم و خواستم مثل پارسال حسااابی ازت عکس بگیرم....کوچه تمیییز و بی برگ شده بود!دلخور

                     

 

                     

 و این همه پارک نیاوران

                     

 

                     

آیدین من و یه پیشی مهربونبغل

                     

 

                     

دیگه سواستفاده نکن...چقدر بگم با دم شیر بازی نکنزبان

                      

 

                      

 

                      

   

                      

 

                     

بلـــــــــــهخنده

                     

 

                     

 

                     

 

                     

به اون ریشه های تو اب هم گفتی ماکارونیخندونک

                     

 

                     

 

                     

 

                       

 

                       

 

                       

 

                         

 

                         

 

                         

 

                           

 

                           

عاااشق این عکسام منبغل

                           

 

                           

 

                           

 

                           

 

                           

این هم پاییز پنجره کوچولو ولی قشنگ خونه ما....خوب شد عکس گرفتم...دهمین و آخرین پاییز این خونه شد ...شمارش هارو ببین و زرد شدن برگ هامحبت

                           

 

 

پاییزت طلایی و شیرین شیرینمبوس

 

 

پسندها (5)

نظرات (9)

مینا
11 بهمن 94 2:57
مریم عزیزم با خوندن اولین خط های این پست اشک تو چشام جمع شد. واقا عشق مادریت قابل ستایش عزیزم. چقد خوبه ک دوستی ب مهربونی تو دارم. پستت واقا دلنشین و قشنگ بود. با اینکه مادر نشدم ولی اینقد قشنگ احساساتتو مینویسی که کاملا درکت میکنم. همیشه با خنده های آیدین مهربونم خندیدم و با شنیدن ناخوشیش ناراحت شدمو غصه خوردم. دوستون دارم با یه عاااااالمه بووووووس راستی ازجای من روی ماه آیدین خوشگلمو ببوس
مامان مریم
پاسخ
قربونت برم مینای عزیزم همه مامان ها این احساسات رو هز روز تجربه میکنن...بی کم و کاست مرسی از محبتت و لطفی که همیشه بهم داری دوستم خیلی مهربونی مینا جونم...واقعا میگم...پاکی قلبت از پس همه این فاصله ها حس میشه و من خوشحالم از داشتن دوستی به مهربونی و رئوفی قلب تو
مامان مهراد
11 بهمن 94 10:05
سلام مریم جون. چه پست خوشگل و رنگاوارنگی.... راست می گی دیدن پیشرفت بچه ها همراه با شادی یه غمی هم تو دل آدم میاره همش احساس میکنی که دیگه خیلی خیلی بزرگ شده ولی خوب یه حرف جدید دارن که باز هم باعث میشه احساس کنی بزرگ شدن. آفرین به ایدین جون که دیگه حسابی راه افتاده و یاد گرفته که چطور نقاشی و رنگ امیزی کنه. همیشه آیدین جون و نحوه تربیت و رفتار شما برام خیلی جالب و خاص بوده. خیلی جالبه که توی آذر ماه آیدین بدون کلاه کاموایی رفته بیرون. ما تقریبا از اول فصل سرما همیشه کلاه کاموایی سر مهراد می زاریم.انگاری ما خیلی محافظه کاریم. چه غذایی بشه اون غذایی که آیدین جون بپزه. نوش جونتون. خوشحالم که خیلی سریع مریضی آیدین خوبه شده انگاری گیرش همون دکتر رفتن بوده.! با دیدن عکس هایی که از پنجره خونه تون انداختی نا خوداگاه دلم گرفت . چون ما هم پنج سال اول ازدواجمون رو تو یه خونه کوچیک بودیم که خیلی دوستش داشتم و خیلی خاطره داشتیم اونجا، ولی الان هیچ عکسی ازش ندارم. امیدوارم خونه جدید براتون پر از شادی و برکت و روزهای خوب باشه.
مامان مریم
پاسخ
سلااام مهری عزیزم آره دوستم...هرروز با حرف های قشنگ و حرف زدن های شیرین یه بار دیگه یادمون میندازن بازم سوژه داریم برای دلتنگی... راستش من سعی میکنم به سلیقه اش احترام بزارم...و آیدین خیلی گرماییه...البته همه پارک رفتن های ما روزهای آفتابیه و در پست های بعد بیشتر تعجب خواهی کرد چون آیدین وسط دی ماه برای اولین بار تو اولین برف کلاه سرش گذاشت تازه...و تا وسط دی با سویی شرت بود و با اولین برف تازه کاپشن پوشید! البته یه روزهایی هم واقعا مجبور به مخالفت میشم و با داستان های آشنای همه مامان ها کلاه رو زورکی دیگه سرش میکنم ولی شالگردن فقط یکبار برای خوشگل شدن عکس کلا امسال گردنش کرد!! البته فکر میکنم با همین سخت نگرفتن ها عوضش آیدین سوسول نشده واسه سرما وقتی گفتی دلت تنگ شده برای خونه سابقت ...تحریکم کردی از بهار پنجره خونمون هم حتتتما عکس بگیرم که بعد ها یادگاری داشته باشم ممنونم از آرزوی قشنگت دوستم....ببوس مهراد قشنگم رو
عمه فروغ
14 بهمن 94 13:32
سلام مریم جون خوبی عزیزم؟گل پسرت خوبه؟ به به آفرین به آیدین با این رنگ آمیزی زیبا و ماهرانه زیارتت قبول باشه آیدین رو ببین با دعاهاش خدا رو شکر که کسالت بزودی برطرف شده آیدین جونم الهی که همیشه تندرست باشی و به دور از هر بیماری. چه عکس های زیبایی هم هست عکس های پارک درست مثل همیشه عالیالهی که همیشه به شادی و گردش باشید مریم جون خیلی ببوس آیدین دوست داشتنی رو از طرف من
مامان مریم
پاسخ
سلام فروغ گلم...ممنونم دوست خوووبم ممنونم برای همه آرزو های زیبا و همه انرژی مثبت هات فروغ مهربووونم الهی جو صمیمی شما هم همیشه به شادی باشه و خوشبختی و شادمانی تو هم ببوس دخمل خوشگل خونتون رو دوستم
مامان یسنا
15 بهمن 94 11:15
سلام مریم جونم عاااششششششقتم با این حس قشنگت ... منم همه اون چیزایی که گفتی ... گشت و گذارا مستدام مریم ... وااااااای بازم پیشی ... یعنی یادم بودی اونجا؟ ... چند وقت پیش رفته بودیم دریا چندتا پیشی هم دیدیم و یسنا هی دنبالشون میکرد . اونجا بود که یاد تو و آیدین افتادم و چند تا عکسم گرفتم تا مدرک باشه که ماهم پیشی داریم و پیشی میدوستیم خییییلی ... فقط پیشیهای ما بیتتتتربییییتن و در میرن ببوس آیدین جیگری رو
مامان مریم
پاسخ
سلاااام فاطمه گلمممم قربوووونت...منم عاشقتم با اون حرفای خوب و حس های قشنگت هروقت پیشی ببینم یادت میفتم...قبلا ها که همه اینجا منعم میکردن یاد اونا میفتادم..حالا که چند تا هم پیشی دوست پیدا کردم یاد شماها میفتم و اینکه کاش بودید چون پیشی های ما شدییییدا بغلی و مامانی و لوس و بمال به پاچه هستن خوب کردی عکس گرفتی....حتما میام میبینم و کیییف هم میکنم تو هم ببوس یسنا گلم رو
مامان فهیمه
17 بهمن 94 16:46
سلام مریم جون خوبی عزیزم.فکر کنم با اون دلنوشته اول پستت دل همه گرفته شدو به فکر فرو رفتیم قربون این گل پسر که چه پیشرفتایی کرده تو زمینه رنگ آمیزی آفرینتوی رنگ امیزی ما هنوز یه مرحله عقب تریم.خیلی خط خطی های شدید نمیکنه ولی خب یه کوچولو که رنگ میکنه دیگه حوصلش نمیشه و میگه مامان حالا نوبت شما زیارت قبول.من اگه جات بودم مریم جون جرات نمیکردم همون نمازم بخونم انقدری که علی ورجه وورجه میکنه و منم استرس گم شدنکه البته این استرس از سمت همسرجان منتقل شده. عزیییییزم چه دعای از ته دلیچه عکسای خوشکلی عکسای پدر و پسری هم که حرف نداشتهمچنین اون عکسی که مادر و پسری هست و اماااان از اون گربه هااااااا آیدیییییین خاله تصورشم برام غیر ممکنه.میگم مریم جون بعد از بازی با گربه ها چطوری آیدین دست به سر و صورت و دهن چشمش نمیزنه ؟چجوری میشوریش؟؟میدونی آخه واسه یکی مثل من غیر قابل تصوره
مامان مریم
پاسخ
سلااام فهیمه جووونم انقدر این وروجک ها خودشون رو واسمون لوس میکنن گفتم من هم یه جا واسه یکی که قراره بعدهااا بخونه خودم رو لوس کنم فهیمه جونم این رنگ آمیزی هم تو کتاب کار بود...یعنی مثلا من میخوندم که درخت فلان رنگ...گوسفند فلان رنگ و ...اونم میکرد....وگرنه اینم تنهایی سرگرم نمیشه بشینه سر یه کار باورت میشه منم بعد کامنت تو کلی به مخم فشار آوردم اون نمازی که تو امام زاده خوندم چطوری بود واقعاااا...شاید دم دستم با بچه ای بازی میکرده مرسی عزیــــــــــــــزم فهیمه راستش قبلا دستمال مرطوب تو ماشین میزاشتم و تا سوار میشدیم دست هاش رو تمیز میکردم تا برسیم خونه و بشوره...الان دیگه نه....پیشیه دیگه....انقدر هم تمییییزه تازه ببوس علی جونم رو
مامان راحله
17 بهمن 94 19:00
سلام مریم جونم . خوبی گلم ؟ آیدینم خوبه ؟هزار ماشالله که بزرگ شده . دلم براش تنگ شده بود
مامان مریم
پاسخ
سلام راحله گلم...ممنونم عزیزم....منم دلم برای بهار ناز تنگ شده والا
مامان آنیسا
18 بهمن 94 8:41
چه عکسای قشنگی مریم جون انگار که منم اونجا بودم با دیدن عکسا کلی حال کردم آره واقعا بچه ها روز به روز دارن بزرگ تر میشن و از دنیای کودکی فاصله میگیرن و فقط خاطره هاش به جا میمونه منم به وفتایی دلم میگیره از روزگار که به این سرعت داره میگذره
مامان مریم
پاسخ
ممنووونم دوست گلم آره واقعا....فقط خاطره میمونه و بس...واسه همین انگار هرروز حریص تر میشیم تو ثبت خاطرات ببوس انیسا گلی منو
مامان مهری
19 بهمن 94 8:40
4 سال و 4 ماه و 4 روزگی ات مبارک آیدین جونم. امیدوارم این هم خوانی و ردیف شدن اعداد به 40 برسه و هم چنان با خنده جشن بگیرین.
مامان مریم
پاسخ
خیییلی ممنوووونم مهری عزیـــــــــــــــزم
مامان ریحانه
19 بهمن 94 19:48
آیدین خوشگلم 4 سال و 4 ماه و 4 روزگیت مبارک عزیز دلم الهی که دلت همیشه شاد و لبت همیشه خندون باشه
مامان مریم
پاسخ
مرسی ریحانه خووووبم قربونت برم با دعاهای قشنگت...الهی نازنین تو هم همیشه بخنده و شاد باشه و خوشبخت و سلامت