آیدینآیدین، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 23 روز سن داره

آیدین عشق ما

یه مامان که دوست داره همیشه همسن پسرش بمونه!

محرم 94

1394/8/2 17:13
نویسنده : مامان مریم
3,134 بازدید
اشتراک گذاری

تو عالم بچگی من ماه محرم برام قشنگ بود...چون تا نیمه شب با دوستام میتونستیم بیرون باشیم و بدوییم و بازی کنیم و تماشا کنیم....با هم....اون موقع ها ماه محرم تو تابستون بود و تکیه های تو کوچه و خیابون....بدو بدو های ما مزاحم کسی نبود....میتونستیم با خیال راحت بدوییم و داد بزنیم و وقتی دسته از تکیه اومد بیرون وایسیم به تماشا...تو همون تماشا کردن ها فلسفه محرم رو هم فهمیدیم...بزرگتر شدیم و دنبال دسته میرفتیم...این بار بدون سرو صدا و با وقار بیشتری تماشا میکردیم و بعدها عزاداری...

 

سال اولی که بردمت حسینیه فقط دوماهه یودی...کولیک داشتی و جیغ میزدی و کل مدت تابت میدادیم...سال بعد یه پسرک یک سال و دوماهه شیرین...هنوز راه نمیرفتی و با اشتیاق تماشا میکردی و لبخند های قشنگ....سال سوم به بعد فقط دنبالت میدویدم که نری تو راه پله و گم نشی و نیفتی و هزارتا دردسر دیگه....از پارسال متوجه شدم حال و هوای محرم واسه بچه ها مثل بچگی های من نیست...همش هیس هیس و بشین بشین...دائم سرزنش و مشغول کردن بچه ها با گوشی و تبلت...و از همون موقع مبارزه من با این شیوه شروع شد... خانوم مسنی که بچه هارو هی دعوا میکرد خیلی زود فهمید حریف تو و ایلیا دوستت نمیشه...چون من و مامان ایلیا ابدا یکبار هم در تایید حرف های اون خانوم مثل بقیه مامان ها نمیگفتیم بیا بشین....و این شد که حسینیه به تو خوش میگذره...درست مثل بچگی های من....قراره بهت خوش بگذره بی تفاوت به دید بقیه...تا یه روز تو هم مثل ما بفهمی فلسفه محرم رو...

 

                  

خوب چون یه کمی عقب تریم برمیگیردیم به یک هفته قبل از محرم...یعنی بعد از جشن تولدت...

صبح تولد که اینگونه شگفت زده کردی من رو....داری سیب گاز میزنی....صبح به محض باز کردن چشم ها!!!آیدین و سییییببب؟؟؟!!!الان من چطور تا شب هیجاناتم رو کنترل کنم؟؟!!زیبا

 

                   

توماسی که تا هفته ها خیییلی محبوب بود...یعنی محمد بعد یک هفته با نعجب سوال میکرد این خسته نشد انقدر دور این ریل چرخید؟!

البته ما هم گاهی تو بازی بودیم...در نقش بار زدن و تعویض مداوم حیوانات و بستن راه با اون علامت هابدبو

                   

هرررروز بعد از مهد....اول سوسیس دادن به این پیشی ها...خصوصا حنایی محبوبتمحبت

                   

 

                   

 

                   

کتلت که هنوز هم دوست نداری...هزار تا ادا درمیارم تا بخوری...اونم کم...

                   

یه بازی که چند روزی خونه ما رو داغووون به هم ریخته کرده بود...ریل سازی با کوسن ها و حرکت روشون

                   

یه شب پاییزی و پارک قیطریه...

                   

 

                   

 

                   

گردش های هرروزه ماه محرم

                   

میگی بستنی میخوای...هربار هم یه رنگی که من اصلا دوست ندارم...خودت هم دوست نداری و به سرکوچه نرسیده روونه سطل آشغال میشه تا فقط نونش رو بخوری!!!

                   

 

                   

بعد دیدن چند تا دسته و تکیه....پارک آبشار محبوبت

                   

حتی تصور دست زدنش هم لرز داشت هاااا...ببین چقدر رو داری!

                   

 

                   

 

                   

بازی محبوب دهه شصتی منزبانروی پا بالا بردن که خیییلی دوست داری و تا من رو رسما چلاق نکنی و به غلط کردن نندازی ول نمیکنیخندونک

اون خون مردگی روی ناخن های پاهام حاصل پیاده روی همون روز بازارچه بهنام دهش پوره...صبحش آتلیه بودیم و چون ماشین برده بودم با کفش رسمی بودم و بعد هم خونه عمه و مهناز گفت چون خیریه راحت باشم کتونی های اونو بپوشم ولی یک سایز برام کوچیک بود و پیاده از پارک وی تا تجریش رفتن باعث شد ناخن های شصت پام ناااابود بشهگریه

                   

 

                   

پاییز یعنی جابجایی مبل ها تا جلوی شوفاژها باز بشه...فکر نمیکردم با برگشتن مبل ها به جای پارسالی یادت مونده باشه که عادت داشتی مثل کلاغ بری و اون بالا خوراکی بخوری و حتی بخوابی!!دلخور

                   

ببین کجا رفتی فقططط!!!

                   

شام های حسینیه و آیدین بد غذای من و برنج خالی خوردن هاااا

اون زخم رو چون ها مال شصت پای منه و حاصل همون پابازی ها و بالا رفتن هاخندونک

                   

آیدین و پوریا که خیلی دوسش داریمحبت

                   

محمد جواد...از تو 71 روز بزرگتره...یه دوست تو حسینیهآرام

                   

 

                   

 

                   

عشق جاکفشی!!!

                   

ایلیا...نوه خاله مامانم...یه دوست دیگه تو حسینیهآرام

                   

خدا خیرش بده ایلیارو...با وجود اینکه از تو خیییلی بدغذا تره...اون روز با مرغ خوردن و به تو هی نشون دادن که میخوره که قوی بشه باعث شد تو هم مرغ بخوری اونم بدون ریش ریش و له کردن و تیکه تیکه های تقریبا بزرگ...و روت هم موند...مرسی ایلیااااابوس

اینجارو ببین....وقتی غذایی رو دوست نداری این شکلی در حد خفه شدن نون خالی میخوری!!!سکوت

                   

 

                   

ظهر عاشورا....محمد داره کمکت میکنه محبت

                   

 

                   

دیدم نمیزاری عزاداری کنه....بردمت جلوتر امام زاده حمیده خاتون و سید جعفر....اینم مسیر خوشگلش

                   

کل مدت شلوغی های ظهر عاشورا با مامان محمد جواد و تو و دوستت تو حیاط پشتی امام زاده موندیم تا شماها حسابی بازی کنید

                   

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

بعد هم کمی عزاداری نگاه کردیم و تا حس کردم چون قدت کوچیکه و بین جمعیت کلافه میشی بردمت پارک

این شب و شام غریبان

مراحل عکس گرفتن از تو و بابا

                   

 

                   

 

                   

یعنی این همه ناااااز داری تا بلاخره یه عکس خوب دربیاد...البته تو نصف عکس ها هم تو خوب بودی ولی من حواسم نبود تو شیشه پنجره خودم هم تشریف دارمزبان

                   

شام غریبان تو توی ماشین خواب بودی و من و محمد از طرف تو هم شمع روشن کردیمآرام

                   

اینم جوجوی من که همه جااااا...قطار بازی میکنه

                   

یا سرسره رو پای سپیدهخندونک

                   

خنده رو قربووون...داری با اون خنده من رو گول میزنی که اجازه بدم دنده عقب کوچه رو تو رانندگی کنیبغل

                   

داریم با مترو میریم خونه مامانی

                   

پارک خونه مامانی

                   

 

                   

 

                   

مزار شهدای گمنام تو پارک

                    

تولد بابایی بود....فکر میکردی کادو ها مال توست...شمع فوت کردنی تو چشمت دود رفت و عکس خوب نمونده بود بزارم برات

                    

نقاشی عزیــــــــــزت...جرثقیل....سناریو هم براش داری...محمد یه بچه میکشه که بادکنکش رو داره باد میبره و بعد تو سریع یه جرثقیل میکشی..

                    

و بادکنکش رو نجات میدیخندهتشویق

                    

 

                    

نمیدونم چه رازیه تو حسینیه چایی دوست میشیخندونک

                    

و یه شام بی دردسر که همه رو متعجب کردی که بلاخره این نشست به غذا خوردن...چرا؟چون کباب دوست داریخنده

                    

نماز خوندن های مندلخور

                    

 

                    

 

                    

 

                    

نقاشی با بابا...کار هرروزه

                    

یه شب بارونی و پارک ملت...خیلی این عکس رو دوست دارممحبت

                   

و عاااشق این نهال ها شدم و حس قشنگشونمحبت

                   

پت و مت طفلی ...

                   

و یه صبح بارونی که مهد هم داشتی و بیدار نمیشدی و تا گفتم بارون میاد و چتر مک کویینت رو که از پارسال قایم کرده بودم بهت دادم سرکیف بیدار شدیبوس

                   

 

                   

 

                   

دنیای قطاری خونه مابغل

                   

یه گردش شبونهآرام

                   

و اختتامیه یه شب خوبخندونک

                   

 

و حالا چند تا خوشمزه 

 

من یه سوالی دارم....من یه فکری دارم...من یه چیزی تو سرم دارم...من یه فکری تو سرمه...تکیه کلام های جدیدی که تا مدتی براش ذوق میکردیم و با تکرار و اصرار که ازت سوال کنیم و تو توضیح بدی و ادامه کنکاش هاااا....یه مدت شیرین رو نرو بودیبوس...از همه چلوندنی ترش همون شب پارک قیطریه بود...یهو...خطاب به من و محمد : بچه هااااا!!!من یه فکری دارمخندهآخه فسقلی ما هم قد توییم که بچه ها شدیم براتبغل

 

داریم با هم دومینو تصویری بازی میکنیم...تو جرزنی کردی و من همیشه تو بازی میزارم بیشتر اوقات تو برنده باشی...اما نه با زیر پا گذاشتن قوانین...بهت میگم دیگه باهات بازی نمیکنم و تو عصبانی میشی...چند تا از دومینو هارو میبری اتاق خواب و بعد برمیگردی و خیلی باحرص و شمرده شمرده میگی : قایم شون کردم....دیگه هم نمیتونی پیداشون کنی....زیر ساعت بابا گذاشتمممم!قه قهه

 

داریم میریم حسینیه و من میدونم غذای اونجارو نخواهی خورد و برات چند تا میگو و سیب زمینی سرخ کردم و نصفش مونده دیگه ادامه نمیدی...چند بار میگم تمومش کن و تو : الان دیگه سیرم...لباست رو بالا میزنی...ببین شکمم پر شده! هروقت گشنم بشه، آپشز میشم میرم تخم مرغ میپزمخندونک

 

دیالوگ وسط بازی با خودت : خانوم ها و آقایان این شما و این مار اژدها!!!

تو نقاشی با محمد رو تخته هردو یه سوسک کشیدی و سوسک تو سوسک محمد رو نیش زدهسکوت

بعد دلت واسه سوسک محمد سوخته : اوه بیاااا عزیــــــــــــز دلــــــــــــمممسبز

دیروز دیروز دیروز دیروز دیروز دیروز....یعنی چند روز پیش...اولین باری که گفتی شوکه شدمزبان

شب ها گاهی لوس میشی و میخوای مسواک بزنی میگی من میرم رو تختم یه کوچولو بخوابم تو برو مسواکم رو حاضر کندلخور...حالا صبح دارم واسه مهد بیدارت میکنم و تو خواب و بیدار گیج میزنی و میگی : تو برو مسواکم رو حاضر کن من یه کوچولو دیگه بخوابمزبان

 

چتر رو تو خونه یهو میگرفتی به سمتمون و خیلی خطرناک بود...چند بار بهت هشدار دادم و اخرش گفتم اگه یکبار دیگه این کار رو بکنی میگیرم و میزارمش بالای کمدت!....تو : نه!!! امتحانش که ضرری ندارهتعجبخنده

 

عصر داره خیلی بد موقع خوابت میبره...میدونم بیدارت کنم بداخلاق میشی واسه همین میپرم آشپزخونه و با یه برش از شونه تخم مرغ میام و میگم بیا کاردستی درست کتیم...میگیری و پرتش میکنی و من بهت میگم مگه چند دقیقه قبل بهم نگفته بودی مامان ببخشید!...تو : آخه من الان حوصله این چیزارو ندارم.....ببشگید!بغل

 

همون عکس پیتزای اخر...من گفتم میل ندارم و نمیخورم...و تو : مطئن مطئنی نمیخوری؟!!!من : نه نمیخورم تو با یه برش تو دستت : بیا بخور حال میدهخنده

 

از حموم اومدم بیرون دیدم رفتی آشپزخونه نشستی تو تاریکی رو صندلی...تا من رو دیدی : مامان میای تخم مرغ بپزیم؟ من: گشنته؟ تو: آره من : میخوای کبابت رو بیارم بخوری؟ تو: باشه....من فکر کردم لابد خسته ای که میخوای زود شام بخوری و بخوابی و بهت میگم: میخوای شام بخوری و بری بخوابی؟ تو : نه...میخوام شام بخورم برم بازی کنم و شادی کنمخنده

 

روزمره هام باهات قشنگه آیدین...وقتی شیرین حرف میزنی...به یخچال میگی یچگال...به تقصیر میگی تصگیر...به ببخشید میگی ببشگید...دوست دارم رو میگی دوسیت دارم...عاشیگیتم....هرروز باهات حال میکنم و گاهی غصه میخورم...چرا داری بزرگ میشی...چرا هرروز حرف زدنت کامل تر میشه و اشتباهات کمتر...چرا جمله بندی ها بلند تر میشه و ادامه دار و دیگه کوتاه و خبری نیست و توصیفی شده با یه عالمه جزییات با کلمات به جا....

عاشق همه این لحظاتم و ممنونم به خاطرشون ازت کوچولوی شیرینمحبت

 

 

پسندها (7)

نظرات (15)

عمه فروغ
18 آذر 94 20:03
سلام مریم جون خوبی عزیزم؟آیدین خوبه؟ فعلا با گوشی اومدم و نمیشه کامنت گذاشت بعدا دوباره میام فعلا اومدم احوالپرسی پس تا بعد.گل پسری رو هم ببوس
مامان مریم
پاسخ
سلام فروغ گلمممم....ممنوووونم عزیزم مرسی از محبتت خانوم....تو هم روی ماه آرشیدای نازم رو.ببووس
مامان فهیمه
19 آذر 94 1:27
سلام مریم جونم خوبی عزیزمبه این میگن یه پست عااااالی پر از عکس پر از حرف.اون شیرین زبونی هاشو که نگو یعنی اگر جناب شوهر از خواب بیدار شه و ببینه من نصفه شبی دارم میخندم چی پیش خودش فک میکنه نمیدونه که من چی دارم میخونم عزییییزم ماشالاباورت نمیشه انقدر غرق خوندنشون بودم که بعضی جاها فک میکردم دارم حرفای علی رو میخونم و با تمام وجود مادرانم قربون صدقش میرفتم ؛عزیزمممممم چه جالب علی هم همش میگه بیا بازی کنیم شادی کنیم.و یا بلا فاصله بعد از دوست دارم میگه عااااشقتم وای قربون اون قایم کردن دومینش که چقد سر اون خندیدم ماشالا به گل پسر خوشتیپ و خوش لباسو مامان خوش سلیقه به به گردش ها و پارک ها و عکس ها.و اون عکس پدر و پسری با چتر وای مریم چی میکشی پای غذا خوردن آیدین.البته میدونم دیگه قلقش کاملا اومده دستت. آخه خاله جون خداییش اون کباب کوبیده با اون شامی کبابای مامانی چه فرقی میکنه.تاااازه دستپخت مامان که خوشمزه ترهوروووووجک عزاداریهاتون قبول باشه مریم جونم تو این شب ها هم التماس دعاببوس این وروجک دوست داشتنی رو
مامان مریم
پاسخ
سلاااام فهیمه عزیــــــــــزم...ممنووووونم دوست جون خوبم الهی قربووونت برم....انقدر که مهربونی .اسه آیدین اندازه علی نانااااازت ذوق میکنی....فدای دل پاکت اصلا من عااااشق همین تشابه های صادقانه و پاک بچه هام....بازی کنیم و شادی کنیم رو خدایی از کجاشون درآوردن اخه...غااااشقشم وای فهیمه من اصلا نمیتونم لهن حرف زدنش رو توصیف کنم که...خیلی جدی داشت به من میگفت جایی قایم کرده که من عمرا بتونم پیدا کنم و انقدر تو توضیح دادنش و پز دادنش غرق شد که وسط حرف ها لو داد جاش رو...اخرش هم نفهمید تازه که لو داده...یعنی خودم مردم از خنده فدای مهربونی هات دوستم راستش آیدین بدغذایی اش یه مدل خاصیه....مثلا غذاهایی که دوست داره رو خوب و بی دردسر و با اشتها و خودش میخوره...چند بار هم میگه بازم بیار...ولی اگه دوست نداشته باشه حتی تست نمیکنه...تو میهمونی ها و مراسم کمی سخته که منم اصلا برام مهم نیست نون خالی یا پلو خالی بخوره...چون با همین حساسیت نشون ندادنم دائم داره بهتر میشه کیلت یه روزی غذای محبووووبش بود...نمیدونم پست های پارسال یادته هرهفته سر کابینت خودش کتلت درست میکرد؟ قربووونت عزیزم...تو هم بببوس علی خوشگل منو
مونا
19 آذر 94 2:40
سلام مریم جون . بالاخره آپ شدی .... عزاداریهاتون قبول . عکسهاتون عااااااالی و پر از شوق زندگی.... الهی همیشه خنده مهمون لبهاتون باشه . چه پسرک خوشمزه ای.... و چه اهل هیات و عزاداری.... آفرین . سیب هم نوووووش جونش . مریم جون من حس میکنم خیلی روی غذا خوردن آیدین حساسی.... اون تجربه همسفره شدن با ایلیا و نوش جاااان کردن تکه های مرغ به من یه ایده داد . تا اونجا که یادمه آیدین مهد نهار نمیخوره . یه مدت بذارش مهد نهار بخوره . بچه ها دور هم که باشن خوش غذا میشن یا اگه دوست نداری مهد غذا بخوری مدتی ولش کن و حساسیتت رو کم کن . ماشا.... دیگه بزرگ شده . عکس پارک قیطریه و ملت عااااالی بودن . حس بارون رو تو وجودم زنده کردن . و عاااااشق شیرین زبونی هاش شدم . چه جالب ! عباراتی که به کار می بره شبیه جنلات این روزهای علی هست .... پسر گل و آقا رو ببوس . می بینی چه ساعتی دارم کامنت میذارم ؟؟!! میبووووسمت .
مامان مریم
پاسخ
سلام مونا جونم...ممنوووونم دوست خوبم قربون محبتت خانومی وای مونا جونم اگه حساس بودم که کارم زار بود....نه اتفاقا خیلی بی تفاوت هستم و واسه همین هی داره بهتر میشه....هرسال از سال قبل خیلی بهتر شده...راستش آیدین چند تا غذارو فقط دوست داره و فقط همونا رو میخوره...اما با اشتها و بی دردسر و خودش میخوره....مثلا ماکارونی رو بارها میگه باز بیار...منم فقط همین غذاهارو درست میکنم ولی تو مهمونی ها و مراسم ها اصولا نون خالی میخوره یا پلو خالی منم اصلا حساسیت به خرج نمیدم...چون اصلا گرسنه نمیمونه و مثل بعضی بچه ها نیست کلا بگه نمیخورم....اتفاق مهد خیلی خوب بود براش...ناهار رو تو مهد باید خودشون ببرن و میوه و خوراکی هم طبق لیستی که هرماه بهمون میدن باید مشترک باشه و همین اشتراک باعث شده میوه خور بشه خداروشکر و تو خونه هم بگه نمیخورم اصلا نمیگم باید بخوری...غذاش رو میزارم رو میز و میگم تا این غذا تموم نشده نیا بگو بستنی و شیرکاکایو میخوارم....و خودش هم میدونه حرفم رو پس نمیگیرم و حتما تا یکی دو ساعت بعد میخورتش مرسی از محبتت عزیزم خدا علی نازمون رو برات حفظ کنه و بابارن ماهم رو خدا قوت دوستم
mahtab
19 آذر 94 7:03
سلام امام حسین علیه السلام پشت و پناه خودش و شما باشه ان شاالله ایشالا همیشه شاد و سلامت باشی آیدین نازم
مامان مریم
پاسخ
ممنونم مهتاب گلم شما و خانواده رو هم همینطور
عمه فروغ
19 آذر 94 12:40
بازم سلاااااااااااام ای جان به این آیدین عشق قطار و قطار بازی که همیشه و همه جا در حال بازی کردن هست حتی توی مسجد به به چه بازی دهه 60 باحالی و چه استقبال خوبی هم شده توسط آیدین.ای وای چه بلایی اومده سر انگشتتون همه بچه ها همین طور هستند تا وقتی میبینند که بچه دیگه ای غذا میخوره اشتهاشون باز میشه حتی بدغذاترین اونها و چه تاثیر خوبی که حالا آیدین مرغ رو به راحتی میخوره عزاداریتون هم مورد قبول درگاه حق باشه راستی یه سوال البته اگه فضولی نباشه سپیده با آیدین چه نسبتی دراه؟آخه در بیشتر پست ها از ایشون هم حرف زده میشه ای جان چه خنده دلنشینیو چه خوب دلبری میکنه تا اجازه مورد نظرش رو کسب کنه تولد بابا جونت هم مبارک آیدین گلم ان شاا.. که همیشه زنده باشند و سایش بالا سر شما و مامان مریم مستدام باشه ای جاااااااانم به آیدین هنرمند و مهربونم که بادکنک رو هم نجان میده به به شیوه جدید نمازخوانیقبول باشه مریم جونالبته که آقا پسر اجازه خوندن رو بدن ای جوووووووووونم به این همه شیرین زبونیاون تیکه کلام بچه ها من یه فکری دارم که دیگه خیلی باحال بود چه شیرین صحبت میکنه آیدینی یکی از شیرین ترین مراحل بچگی همین غلط غلوط حرف زدن هاشون هست ولی افسوس که خیلی زود حرف زدنشون کامل میشه مریم جون روی ماه آیدین دوست داشتنی رو هم خیلی ببوس
مامان مریم
پاسخ
سلام فرووووغ جوووونم قربونت برم چرا دوباره زحمت کشیدی خانومی...ممنونم برای محبتت قطار هنوووز عشقشه....میدونم یه روزی و به شاید به زودی جاش رو بده به تفنگ بازی ....گرچه میدونم اونم دوره ایه ولی...هنوووز لذت میبرم از این دنیای قشنگش آره دوستم با آرشیدا امتحان کمخییلی حال میکنه حتماوای انگشت نگو تا یک هفته که شدیییدا درد داشت درحدی که فکر میکردم ناخنش میفته!!! ولی بعدش درد از بین رفت ولی با وجود گذشت دو ماه تازه دو میلی متر رشد کرده و بالا اومده و هنوز تیره ست....فکر کنم تا یک سال یادگاری باهام باشه آره منم واسه همین مهد رو خیلی قبول دارم....اونجا هم تو بهتر شدنش خیلی موثره ممنونم عزیزم سپیده عمه ایدینه فروغ جونم سپیده و مهناز عمه های ایدین هستن و مهین و محسن خاله و دایی ایدین هستن...عمو هم نداره اوووه...میبینی چه حرفه ای بود لبخند کذایی ممنووونم دوستم...و مرسی برای همه محبتت خانومی وای اره دوستم...تا میتونی فیلم بگیر و لذت ببر از حرف زدن آرشیدا جونم...خیلی زود بزرگ میشن ..خیییلی مرسی برای همه مهربووونی هات دوستم....ببوس عروسک ناز خونتون رو
مامانی
22 آذر 94 10:10
سلام مریم جان منم متوجه نمیشم بعضی ها واقعا چرا انقدر بچه ها رو تو عزاداریها محدود میکنن، و البته اصرار دارن تربیت بچه هاشون رو یه هو اصلاح کنن، و بچه رو مودب!! شکرخدا کوثر کتلت دوست داره، البته مطمئنا مثل بقیه خوراکی ها تا مدتی محدود!!! اون دوراز جونت غلط کردن رو خوب اومدی، البته اگه فایده داشته باشه واقعا ادم گاهی میمونه توی حافظه این بچه ها خب بذار بچه رانندگی کنه، حتما به گول زنک نیاز هست؟؟؟!!! نمازهات قبووووووول، التماس دعا (البته اینو جدی گفتم شیرین زبونی ها دیگه مهرتایید برای اجازه درسته قورت دادنشه راستی عزاداریهاتون قبوووووووووول
مامان مریم
پاسخ
سلااام دوستم منم اصلا نمیفهمم!!اگه خودشون به حرف های آقایی که پا منبرش نشستن اعتقاد داشته باشم باید گوش کنن به حرفش که میگفت بچه هارو دعوا نکنید...محدود نکنید...بچه باید بازی کنه و ببینه فقط جو رو...ولی همش دارن با صدایی که سعی میکنن ترسناکباشه بچه دعوا میکنن!!!اصلا به تو چه بگو؟؟!! وای ایدین عاااشق کتلت بود...پست های پارسال هرهفته دوبار داشت سرگاز خودش کتلت میپخت!...یه شب انقدر خورد که بالا آورد و بعد تحریمش کرد همووووون....فایده نداره خواااهرر....خودم کردم که لعنت بر خودم باااد کجا رانندگی کنه...پارسال تو تبریز تو فضای ده چند بار گفتیم عیب نداره فقط اینجا...جاده هم میخواست بشینه...از پارسال ابدا دیگه نزاشتیم حتی تو کوچه هم بشینه....زود عادت میکنن ممنووووووووونم دوستم مرسی از همه محبتت....ببوس کوثر ناااازم رو
مامان منیر
22 آذر 94 17:35
سلام مریم جان . خوبین ؟ آیدین جون خوبه ؟ خیلی عکستاتون قشنگ بود .. همیشه خوش باشین ... فقط اگه ممکنه رمز برام میفرستین؟
مامان مریم
پاسخ
سلام منیر عزیزم...ممنونم از لطفت دوستم فرستادم گلم
الهام
22 آذر 94 22:14
سلام مریم جان، خوبی؟ آیدین نازم خوبه؟ کلی کیف کردم از شیرین زبونی هاش، و منم اتفاقا مدتی هست که یک پست نیمه تمام دارم و خیلی از قسمت هاش شبیه پست شماست گاهی موقع خوندن با خودم می گفتم چقدر شباهت دارن این دو تا بچه پس چتر مک کوئین هم وجود داره منم میخوام برای علیرضا چتر بخرم و حالا دستم اومد چه چتری بخرم عکس دو نفرۀ چتری خیلی قشنگ بود و اونجا که آیدین به باباش تو خیابون کمک می کنه و عزاداری قبول باشه عزاداریت پسرم واقعا محرم های زمان ما حال و هوای دیگه ای داشت! راستش ما هم که محرم و میریم شهرستان، بازم اون حال و هوای قدیم نیست، چه برسه به تهران جرثقیلش رو عشقه، آفرین به این گل پسر هنرمند و هوشمند می بوسمش عزیزم
مامان مریم
پاسخ
سلام الهام جوووونم قربووونت عزیزم الهی...پس حسابی مشتاق شدم واسه خوندنش عاقا دو تا پسرک همسن و با علایق مشترک....خوب معلومه اصلا کلا باید شبیه هم بشن دیگه چتر مک کویین چیه الهام جونم...زندگی ماو مک کویین و توماس گرفته...لباس هاش...زیرپوش ها و شورت هاشلوازم التحریر و مداد رنگی هاش...لیوان آب و غذا...حتی جوراب منم اون عکس رو خیییلی دوست دارم...در حدی که حسودیمان شده و منتظر برف و بارونی هستم تا منم با چتر رنگی رنگی خوشگلم و چتر مک کویین آیدین یه همچین عکسی داشته باشم واقعا هم دوستم...ممنووونم از همه محبتت عزیزم تو هم ببوس علیرضای شیرین منو
مامان یسنا
23 آذر 94 11:39
سلاااااااااام ... به به چه پست پرو پیمونی وااااااااای عشــــــــــــــــقمه آیدین قشنگم ... قربونش با اون سیب خوردنش چه حالی میکنن حنایی و دوستان هر روز و هر روز ... آدرس بده گربه های شهرمونو پست کنیم اونور یه فیضی ببرن اون بازی محبوبهههههه ... یسنا ببینه دیگه ول کن نیست منم موندم با این بدغذایی وروجکم چیکار کنم .. به هیچ صراطی هم مستقیم نیست با هیچ ترفندی . .. حد اقل قبلنا با تبلت و کتاب سرش گرم میکردم الان دیگه کلک ملکام کارساز نیست قربونش برم آیدین مهربونم ... خودمونیمااا عجب جرثقیلیم کشیده ... از اون بچه هه خوشگلتر شده. تولد همسری هم مبارک . الهی سالیان سال سایه اش بالا سر آیدین قشنگم باشه نماز با اعمال شاقه ... الهیییی ... چه بکش بکشیم راه انداخته گشت و گذارها مستدام مریم جونم ... امید که دلتون همیشه خوش باشه و روزگار بر وفق مراد قربون همه شیرین زبونیا و خوشمزگیاش ... ببوسش خیلی زیاد دوستم
مامان مریم
پاسخ
سلاااام فاطمه گلممم قربووونت دوستم...خیلی محبت داری خانومی مخلص هرچی پیشی شمالی هم هست هستیم ما ولی بزار حتما ببینهاون خنده های خوشگلش اون بالا بالاها چه شووووددد والا آیدین اصلا با غذا خوردن مشکلی نداره...ولی تا وقتی دوست داشته باشه...یعنی دوست داشته باشه اصلا مشکلی نیست...تا ته رو خودش میره...ولی امان از اینکه بگه نه...یعنی نههه آره والا....از من و محمد بهتر میکشه...تازه من خیر سرم نقاشی حرفه ای کردم و چند تا تابلو دارم تولد بابام بود دوستم...بابایی مننظورم بابابزرگش بود...ممنووونم عزیزم ووییی...میبینی....یعنی کچل میشم...محمد هم هرهر و عکس مینداخت مرسی از همه همههه محبتت دوستم....تو هم ببوس یسنا گلی منو
مامان ریحانه
24 آذر 94 19:29
سلام مریم مهربوووووووووونم بازم میگم من عاشق اول پستهات هستم نمیدونی چه هیجانی داره خوندنش برام منو بردی به گذشته همون گذشته ای که محرماش تو تابستون بودو و من میدیدم که تو گرمای مرداد چه جوری سینه زنا عرق می ریزن و باز به عشق مولاشون خسته نمیشن و گرما خونه نشینشون نمی کنه دیگه محرما اون حال و هوا رو نداره حتی اگه تو تابستونم باشه ای کاش که خاطرات خوبی که ما از محرمهای بچگیمون داریم واسه بچه های ما هم باشه ولی انگار بچه ها ی الان فقط مسجد اومدن رو با به همراه آوردن تبلت قبول دارن چون متاسفانه به دست هر بچه ای نگاه می کردی یه تبلت بود و حتی نازنین خودم و افسوس می خورم به خاطر این تکنولوژی که دست از سر این طفلهای معصوم هم بر نداشته و از امر و نهی کردنها که من هم خیلی متنفرم و کسانی که اینکارو می کنن انگار هیچوقت خودشون بچه نبودن یا بچه ای نداشتند یک عده آدمای عقده ای که با تشر زدنشون به بچه باعث میشن بچه ها از رفتن به این مکانها زده بشن کاش تجدید نظر کنن در رفتارشون این آدمهای به اصطلاح همه چیز دان ببخش خیلی پر چونگی کردم و اما نوش جونش سیب گاز زدن با اون دندونهای کوچولوش مریم جون خوبه حوصلتون سر نمیره شما هم یه نقشی داشتید تو بازی نه که ما بیکاریم این وروجکا کار میدن دستمون حناییو ببین چقدر به دست آیدین نزدیک شده مریم جون دست خودم نیست خیلی میترسم از حیوونا از بد غذایی هم که دیگه نگو دلم خونه یه زمانی وقتی می گفتم آبگوشتداریم نازنین می گفت آخ جون الان خواهر لب به غذا نمیزنه نه که فقط خونه ی خودمون خونه ی هیچکس نمیخوره اینو وقتی میریم خونه ی مامانم و یا آبجیم متوجه شدم من موندم این بچه گرسنش نمیشه خدا بهم صبر بده از دست این وروجک کتلتم از همون غذاهایی که با زور تتبلتو بازی بهش میدم چه عکسهای دو نفره ی زیبایی الهی که همیشه لبتون خندون باشه سویشرت آیدین خیلی بهش میاد مریم جون خیلی ناز شده قربون تیپش برم وای مریم جون تو هم این بازیو با آیدین میکنی من عشقم اینه که نازنینو بذارم روی پاهامو ببرمش بالا بعد مثل هواپیمایی که اوج میگیره هی می برمش بالاتر خودم کلی ذوق میکنم از ذوق نازنین پیش خودم می گفتم این چه کاریه من میکنم حالا که دیدم آیدین رو پاهاته قوت قلب گرفتم یعنی ناخنای پات به خاطر کفش تنگ اینجوری شده فدای عزاداریاش بشم عزادار کوچولو رو چه عکسای قشنگیم گرفته با دوستاش تو حسینیه منم که قبلا این پستو خوندم خندم گرفت و تو ذهنم گفتم نماز خوندن مریم جون با اعمال شاقه که دیدم مامان یسنا جونم این نظرشه واقعا مریم جون این نماز امون با وجود این وروجکا از ارج و قربی بالاتر برخورداره در درگاه الهی قربون پیکاسو کوچولو برم چه نقاشیهایی کشیده خوشگل پسر چه عکس پدر و پسری و هنری زیبایی قدم زدن زیر بارون جرم این پت و مت چه بوده عاااااااااااااااااااایا و چتر زیبایش که مبارکش باشد فدای همه ی شیرین زبونیهای شیرینش پس مریم جون تو هم وقتی برای اولین بار زمان رو درست گفته هیجان زده شدی درست عین من که با دیروز گفتن نازنین که درست هم بود کلی سر وجد اومدم و اینکه واقعا دلگیره وقتی می بینی کوچولوی ریزه میزت هر روز داره بزرگ و بزرگتر میشه و دیگه از غلط غلوط گفتنهای اون روزها خبری نیست واقعا که چه زود بزرگ شدن این فرشته های کوچولوی خدا آیدین نازمو خیلی ببوس
مامان مریم
پاسخ
سلاااام ریحانه گلممم ممنونم عزیزم...محبت داری...راستش منم از همه بیشتر اول پست هارو دوست دارم...چون بهش فکر نمیکنم و حس رو درجا میگم...همون چیزی که تو سرمه...واسه همین به ذلم میشینه آره واقعا ریحانه...چه روزهایی بود اون روزها...چه هیجانی داشتیم...اصلا بهترین ایام سال برامون ماه محرم بود...شب های حلیم هم زدن خونه همسایه و تا صبح بیدار بودن...صدای صلوات...بوی دارچین ...یادش به خیر الان هیچی هیچی نمونده...حتی نذری هارو سفارش میدن به رستوران ها...بچه هارو هم دوست دارن فقط ساکت کنن...حالا با هر روشی که شده....چطوری عشق به امام حسین پیدا کنن بعد ها؟ منم اصلا این آدم هارو نمیفهمم....والا همون اقایی که داره سخنرانی میکنه و اینا بچه هارو دعوا میکنن که صدای اون اقا رو بشنون هزار بار گفتن بزارید بچه ها بازی کنن...هی نگید بشین و ساکت که بدشون نیاد از حسینیه...ولی کو گوش شنوا... قربون محبتتت..خیلی هم ممنونم عزیزم اوه...ریحانه من با همین بازی بارها محسن رو تو بچگی پرت کردم زمین!!خوب خودم همش 10 سالم بودالانم بهش میگم اگه مخت خوب کرا میکنه به خاطر همون چند باره که من انداختمت زمین و یک بار هم کلا بیهوش شدی آیدین رو هم از نوزادی میبرم بالا و هنوزم ادامه داره وای خوش به حالت باز چهار تا خاطره آبگوشت خوری داری خواهر...این آیدین ابگوشت و آش و سوپ عمرا لب نمیزنه اصصصلا...از یک سالگی سوپ هم نخورده والا میفهممت...خدا صبرمون بده...اینارو هم هدایت کنه آره والا فقط به خاطر کفش ها...اومدم خونه دیدم کبود شده..چند روزی هم بد درد میکرد....قکر کردم باید برم ناخن هاش رو بکشمولی بعد خداروشکر دردش خوب شد اما سیاه موند مرسی از همه محبتت عزیییزم اون پت و مت تزیینی بود و آیدین همیشه تو کارش بود...بلاخره هم رفت برداشت و مشغول بازی شد و داغون کرد و تحویلم داد واقعا افسوس دوستم....ازم ممنونم برای مهربونی هات تو هم ببوس نازنین ناز منو
مامان کیانا و صدرا
25 آذر 94 18:11
سلام مریمی جون.خوبی خواهری؟از دیدن عکسها و شور و نشاط آیدین جون کلی لذت بردم و باز هم میگم که به شیوه تربیتی شما و احترام و وقت و توانی که برای گل پسری میذاری غبطه خوردم امیدوارم تک تک لحظات زندگیتون سرشار از اتفاقات خوب و عشقولانه باشه. عزاداریهاتون قبول و روزهاتون پر نشاط
مامان مریم
پاسخ
سلاااام مرضیه جووونم ممنووووووووونم دوستم...شما چی بید دیگه...غریبگی کردم هاااا قربون محبتت....تو و خانواده گل هم همینطور ببوس بچه هارو
مینا
25 آذر 94 18:37
خخخخ مریم جون کامنت گذاشتم گمونم اشتباهی خصوصی شد
مامان مریم
پاسخ
قربوووونت برم مینا جونم...خوندم مهربونی هات رو دوستم مرسی برای همه محبتت گلممم
مامان خدیجه
26 آذر 94 10:42
مامان اریا
28 آذر 94 10:29
سلام ووووووی چه همه عکس خدا قوت بانو این بچه رو هم مثه خودت پیتزاخور کردی هاا این بازی روی پاها اونم بالا بالاها ما هم داریمش و عجیب کیف میده
مامان مریم
پاسخ
سلااام....مرسی نه بابا ننر شده جدیدا...میگه بخر و میخریم تو خونه نمیخوره!!!فقط یه جای خاص بریم میخوره اصلا خود خود حاله....خیلی با حاله
مامان سمانه
11 دی 94 19:07
مریم جون یام رفت رمز پستمو برات خصوصی بفرستم لطفا پاکش کن مرسی
مامان مریم
پاسخ
ممنونم عزیزم...چشم دوستم