آیدینآیدین، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 17 روز سن داره

آیدین عشق ما

یه مامان که دوست داره همیشه همسن پسرش بمونه!

آیدین و دوچرخه

1394/2/31 19:33
نویسنده : مامان مریم
2,024 بازدید
اشتراک گذاری

پارسال این موقع تو بحران شدید دو و نیم سالگی بودیم

میدونستم نیم سالگی ها با بحران هستن و امسال هم منتظرش بودم ولی خداروشکر جز بهانه گیری های جزئی که شاید ما باتجربه تر شدیم و بهش عادت کردیم چیزی ندیدم....یادمه پارسال از تیر و مرداد ماه باورم نمیشد انقدر عوض شده باشی و بچه داری برام ساده تر شده باشه ولی....امسال این حس خستگی در کردن زودتر سراغمون اومده....الان تو اون دوره های خییییلی شیرین و خوب هستیم...از اون دوران که باورت نمیشه زمان چقدر زود میگذره...البته منظورم تو بچه داریه...

پارسال از اردیبهشت شروع شد و یکی دو ماهی ادامه داشت

امسال از عید شروع شده بود....مثل همون سلام نکردن تو عید دیدنی ها و تازه بداخلاقی کردن و اخم کردن و اخ اخ به همه گفتنخندونک

و حالا اوضاع خیلی بهتر شده...شاید هم به خاطر مهد باشه....ارتباطت با بقیه بهتر شده و باز شیرین و خنده رومحبت

البته خدایی همیشه خنده رو هستی ولی در ارتباط با عریبه ها نه....و حالا اوضاع هرروز داره بهتر میشه...و باز اون دوران شیرین حس اینکه همه چی تو کنترلته و پسرت کاملا اوضاع و شرایط رو درک میکنه و برای هر چیزی اصرار نداره...از اون خستگی در کردن های دلچسبآرام

تولد سه سالگیت میخواستیم برات دوچرخه بخریم...محمد گفت مهرماه وقتش نیست و اگه بخریم هم با سرد شدن هوا نمیشه بیرون رفت و فقط اذیت میشم من....این شد که موکول شد به بهار و بابای گلم زودتر از ما اقدام کرد و یه روز اردیبهشتی زنگ زد که برات دوچرخه خریده و داره میاره.....اگه بدونی چه هیجانی داشتی...بدون اینکه جایی دیده باشی تو کل راه پله که با هم پایین میومدیم دستت رو گذاشته بودی جلوی چشمت و از ته دل میخندیدی و من فهمیدم بستن چشمها و گذاشتن دست ها رو گونه یه حرکت سینمایی نیست!!!غیر ارادیه به وقت خوشحالیبوس

 

                

خیلی خوشحال شدی و وقتی بابا رفت نتونستی برگردی خونه و از همونجا رفتیم خونه مامان جون

 

                

 

                 

و بعد از اون بود که هرروز عصر پارک با دوچرخه تو برناممونه

                 

مهد رفتن کماکان ادامه داره

داریم به جاهای خوبی میرسیم...بلاخره از داخل کلاس به پشت در کلاس و بعد هم پشت در مهد رسیدم...عکس هاش خیلی زیاده و باید یه پست مخصوص مهد برات بزارم

این ست لوازم التحریر مک کویین رو عمو داوود برات خریده...تا چند روز اجزاشو همه جا پیدا میکردم ...تا بلاخره جمشون کردم برای وقتی که سنت برسه

                  

اینو هم محمد عید برات خریده بود....باور کن من بچه بودم کلاس اول دبستان هم جامدادی اونم دو تا دو تا نداشتم!اتود که آرزوی دوران راهنماییم بوددلخور

                  

 

هنوز عشق برچسب هستی ولی هرجایی بزنی همون ثانیه میکنی....این بار هم رو لباست!

                  

 

و وقتی میخوام سرگرمت کنم که شیطونی نکنی جای عمومی!

تو دوره ما این رسیدن دو انگشت با چشم بسته اصلا یه چالشی بود...الان خیلی زود لوس میشهسکوت

                  

صندلی ماشینت خیلی کثیف شده بود...همه این شاسی های موزیکش رو هم کنده بودی و آوردمش بالا و تو یه ظهری که خواب بودی روکش هارو شستم و قسمت موزیک رو تعمیر کردم و دوروز طول کشید محمد بلاخره ببرتش سر جاش و این دوروز عملا تو راه پله زندگی کردی!

میبینم باز رفتی و بهت میگم آیدین چیکار میکنی؟؟؟و تو : دارم فکر میکنم....اینم فیگور فکر کردنت تو راه پله!

                 

و از اون جالب تر سیم دستگاه بخور که باز گذاشتم راه پله که محمد ببره انباری و هنوز تو نوبته!!!

 

                  

و قرار با یه دوست گل نی نی وبلاگیمحبت

محمد مهدی جون و مامان گلش مرضیه عزیزم تو امام زاده صالحبغل

                  

 

                  

 

                  

 

                  

                  

 

                  

 

                  

 

                  

 

                   

 

                   

 

خیلی خیلی روز خوبی بود و خیلی هم بهمون خوش گذشت....اون قطار دستت قطار محبوبته...همه جا و حتی هرروز مهد کودک با خودت میبری و شب ها تو تخت خواب

ولی به محمد مهدی دادی که باهاش بازی کنه....محمد مهدی که خییییلی دست و دلباز بود و دو تا تفنگ آورده بود و کاملا دست تو بود....با هم دوست شدین و بازی کردین و من واقعا از مصاحبت دوست گلم لذت بردممحبت

این هم پسرکمون که با همون خوراکی تو دستش سیر شد و ناهار نخورده و با همون لباسا غش کرد

                   

فرداش رفتیم برای من خرید ولی اول تو خرید کردی...نایلونش هم تا خونه دستت

                   

نرسیده خونه هم پوشیدی...باز هم لباس مک کویین عزیــــزآرام

                   

و برای اولین بار این لباس سه روز تنت بود!!

                   

وقتی میخوام خونه رو جارو کنم خییییلی طول میکشه...به خاطر مهندس بازی های جنابعالی!!اون سشوار رو روشن کرده بودی و گرفته بودی رو جارو برقی!!!چرا؟؟؟سوال

                   

به عشق دوچرخه کاهی روزها هم میریم پارک

                   

تو راه برگشت از پارک این سگ کوچولو رو تو یه حیاطی دیدیم...با ذوق رفتی طرفش ولی برخلاف جثه اش آنچنان صدایی داشت که چند متر پریدی عقبخنده

و بعد هم شروع کردی به هیس هیس گفتن که همه خوابیده اندبغل

                    

 

                    

تو حیاط وقتی گل رو بو میکردی ازت عکس گرفتم

                    

این عکس رو هم تو ازم گرفتی که دارم همون گل رو بو میکنمخندونک

                    

و یواش یواش داری قبول میکنی که چایی بخوری....

من که خوشحالم حتی اگه شده گاااهی

                    

 لباست رو فقط نصف روز دراوردی تا شسته بشه و تقریبا جلوی ماشین لباسشویی منتظرش بودی!!

و البته هر روز عصر تا شب که حتمــــــــا پارک رو داریم...

چشمت خورد به یه نی نی دودو به دست و رفتی سراغش و مخش رو زدی و دودوش رو گرفتی!!!

                   

حتی دوچرخه هم نمیتونه جای دودو رو برات بگیرهمحبت

                   

و البته دقایقی بعد خودت رفتی و بهش پس دادیتشویق

و پیش به سوی بابا محمد که اومده دنبالمون

                   

بعضی روز ها هم میشه رفت تو حیاط....کل حیاط تو سایه چنارها و ساختمون های جلوی خونه ست و حتی ساعت 12 تا 2 ظهر خنکهآرام

اون وقت تو میتونی هر کاری خواستی بکنی

                   

 

                   

 

                   

 

                   

 

                   

بعدش هم با گل تو باغچه که خودت با آبپاش کوچولوت آب دادی واسم غذا درست کنیزبان

بهت میگم ایدین داری چیکار میکنی؟؟

دارم غذا درست میکنم...میگووووو....تخم مــــــــــــرغ....کبـــــــــــــاب...برنـــــــــــــجخندونک

                   

 

                   

 

                   

میزارم هرکاری دوست داری بکنی.....نهایتش یه حموم حسابیه که بشی یه دسته گل و یه ناهار خوب بخوری و خواب عااالی بعدشآرام

این حوله رو مهین تولد یک سالگیت برات خریده بود....هنوز هم خیلی بزرگه و دوباره رفت تا یه نوبت دیگهچشمک

                   

 

و شیرین زبونی ها

دارم لباس تنت میکنم و هم قدت شدم و نشستم روبروت...تو : بگو تو بزرکتر شدی....وقتی بهت میگم جواب میدی: یا شاید هم تو کوچیکتر شدیبوس

دستم رو میکشی تو اتاق : مامان بیا یه چیز جالب نشونت بدمبغل

تلوزیون یه کارتون پخش میکنه...محمد میگه آیدین این چیه مورچه ست یا سوسکه : نه این جیرجیرکه!....و درست هم میگفتیآرام

هردو تا مامان بزرگ هارو مامانی صدا میزدی و چون قاطی نشه قرار بود دیگه به عمه بگی مامان جون....مهین پشت تلفن باهات حرف میزنه و میگه دیروز خونه مامانی بودی...تو : نه...مامانی دیگه وجود نداره!!!مامان جونهمحبت

همیشه شنیده بودم بچه ها آداب معاشرت رو آموزش مستقیم نمیبینن و فقط هرچی ببینن یاد میگیرین....و تو بعد از غذا :گلم دستت درد نکنهبغل

شب رفتیم بخوابیم و بازیت گرفته و هی پاهاتو میاری بالا...بهت میگم آیدین پاها پایین...چشم ها بسته... و تو :نخیر پاها بالا ...چشم ها باز...فکر کنم مخالف و مترادف رو دیگه خوب یاد گرفتیخندونک

آخرین قسمت یه سریال به اسم میکاییل بود و محمد قبلا دتبالش کرده بود...من آشپزخونه بودم و اومدم دیدم هردو محو سریال شدین و حسابی بکش بکشه!!!قبل از اینکه من چیزی بگم گفتی: مامان آقارو کشتن...مرد...لباسش خونی شدبدبوزود به محمد نگاه کردم و سعی کردم با زبون ترکی اوج عصبانیتم رو از اینکه اجازه داده تو همچین چیزهایی ببینی نشون بدم ولی موفق نشدمزبانو فقط هردو همزمان گفتیم الکیه...فیلمه...و از فرداش هی بهمون میگفتی الکی نگوو!!!سکوت

صبح ها پیاده مهد میریم...مهد با پارک تا یه مسافت زیادی مسیرش مشترکه و تو: داریم میریم پارک؟؟من : نه داریم میریم مهد...و تو :نه ما داریم به سمت پارک حرکت میکنیم!!!مسیــــــــــــر!!!!حرکـــــــــــــتتعجب

من و محمد هردو مریض شدیم و تو هی میپری رومون و ما دیگه باهات بازی نمیکنیم...چند دقیقه بعد با حالت پشیمون اومدی سراغمون : باور کن کار من نبود!تعجب

مریضی من خیلی ادامه دار بود و محمد داره فوتبال میبینه و خیلی سرو صدای هیجانی داره...بهت میگم برو بگو بابا خیلی سر و صدا میکنی ها...رفتی و رو به بابا :سر و صدا نکن...ما مریض داریمبوسبعد که من و محمد غش کردیم میگی: از کارتون مهارت های زندگیراضی

دارم میوه میشورم که احضارم میکنی به دستشویی...بعد از پایان شستشو میگم بریم میوه بخوریم و تو :آره بریم پرتقال بخوریم باز پی پیم سخت نشه...الان هم باباش اومد واسه بچه هاش خوراکی خریدتعجببهت میگم کی؟؟ از کجا؟؟ و تو: پی پی ها...از مغازه من!!!من: مگه مغازه ات کجاست؟؟پشتت رو نشونم دادی: اینجاخنده

چند تیکه میوه خوردی و میگم همشو بخور و تو خیلی جدی: میل ندارمسکوت

صبح ها برای مهد خیلی با حوصله و بازی بیدارت میکنم...دوست دارم با عشق بری مهد....بعد یک ربع بازی رفتی دستشویی و بعد دارم لباس هاتو برات میپوشونم...بهت میگم میدونستی تو از شیرینی هم خوشمزه تری: آره....میدونستی از شکلات هم خوشمزه تری: آره....میدونستی از ماکارونی هم خوشمزه تری: آره؛ مامان خواهش میکنم منو نخورخوشمزه

رفتی دستشویی و تاخیر داری...میدونم باز شیلنگ و آبدلخورچند بار صدات کردم و چند ضربه به در  و بعد باز کردن در میبینم شلنگ رو انداختی تو توالت...بهت میگم این خیییلی کار بدیه و تو: من واقعا متاسفم!اصلا نمیخواستم شلنگ انقدر دور بره...بره تو اون سوراخهتعجبیعنی من لال میشم و بعد کودک آزاری میکنمبغل

 

بعضی چیزای خیلی ساده

میتونه زندگی آدم رو متحول کنه

درست مثل "لبخند روی لب های تو"

 

پسندها (15)

نظرات (35)

★مادر بزرگ★
31 اردیبهشت 94 20:12
_________________¶ ________________¶¶ _________¶______¶¶¶______¶ __________¶¶___¶¶¶¶____¶¶ __________¶¶¶__¶¶¶¶¶__¶¶¶ __________¶¶¶¶_¶¶¶¶¶_¶¶¶¶ ___________¶¶__¶¶¶¶¶__¶¶ ____________¶_¶¶¶¶¶¶¶_¶ ____________¶_¶¶¶¶¶¶¶_¶ _________¶___¶_¶¶¶¶¶_¶ _________¶___¶_¶¶¶¶¶_¶____¶ _________¶____¶¶¶¶¶¶¶_____¶ _________¶¶_____¶_¶______¶¶ _________¶¶______¶______¶¶ __________¶¶_____¶_____¶¶¶ __________¶¶_____¶_____¶¶¶ __________¶¶¶_____¶___¶¶¶¶ __________¶¶¶¶____¶___¶¶¶ ___________¶¶¶____¶___¶¶¶ ___________¶¶¶____¶__¶¶¶ ___________¶¶¶¶___¶__¶¶¶ ____________¶¶¶___¶_¶¶¶ ______¶______¶¶¶__¶_¶¶¶___¶ _______¶_____¶¶¶__¶_¶¶___¶ _________¶____¶¶__¶_¶___¶ __________¶___¶¶__¶____¶ __________¶___¶¶_¶_____¶ ___________¶___¶_¶____¶ ___________¶____¶_____¶ ____________¶__¶_____¶ ____________¶__¶_____¶ ___¶¶¶¶¶_____¶_¶____¶__¶¶¶¶¶ __¶¶¶¶¶¶¶¶___¶_¶___¶_¶¶¶¶¶¶¶¶ _¶¶¶¶___¶¶____¶_¶__¶_¶¶___¶¶¶¶ ¶¶¶¶__¶¶¶¶¶¶__¶_¶_¶_¶¶¶¶¶¶_¶¶¶¶ ¶¶¶_____¶¶¶¶¶_¶_¶¶_¶¶¶¶¶____¶¶¶ ¶¶¶______¶¶¶¶_¶_¶__¶¶¶¶_____¶¶¶ ¶¶¶________¶¶_¶_¶__¶¶_______¶¶¶ ¶¶¶_____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶___¶¶¶ _¶¶______¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶____¶¶ _¶¶_______¶_¶_¶_¶_¶_¶_¶_____¶¶ _¶¶_________¶¶¶¶¶¶¶¶¶_______¶¶ ¶¶__________¶¶¶¶¶¶¶¶¶________¶¶ ¶____________¶__¶¶__¶__________¶¶ __________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__________¶ _________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ________¶¶_¶¶_¶¶_¶¶_¶¶_¶¶ ______¶¶¶___¶¶¶___¶¶¶___¶¶¶ ____¶¶___¶¶¶___¶¶¶___¶¶¶___¶¶ ___¶¶_____¶_____¶_____¶_____¶¶ __¶¶¶¶___¶¶¶___¶¶¶___¶¶¶___¶¶¶¶ __¶¶_¶¶_¶¶_¶¶_¶¶_¶¶_¶¶_¶¶_¶¶_¶¶ __¶___¶___¶___¶___¶___¶___¶___¶ __¶¶_¶¶_¶¶_¶¶_¶¶_¶¶_¶¶_¶¶_¶¶_¶¶ __¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ___¶¶_______________________¶¶ ____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ______¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
مامان مریم
پاسخ
ممنونم عزیزم
ĸoѕαr
31 اردیبهشت 94 20:31
خاله مریم به نکته ظریفی اشاره کردیید.منم وقتی یه وسیله رو توی طول سال 2 بار میخرم بابام که میگه ما میرفتیم دانشگاه یه صدتومانی بهمون می دادن.مامانمم از اون ور میگه ما هر سال با یه پاک کن وتراش ومدادو....سر میکردیم. وااااااااای!!!!یه نقطه مشترک تو منو ایدین هست.منم وقتی یه برچسب میخرم با خودم میگم نگه میدارم تا همشون جمع بشن ولی دو دقیقه دیگه میگم ول کن حوصله داری یکی دیگه میخرم. راستی خاله ما توی ابتدایی یه آرزو میکردیم بعد چشامونو می بستیم ودوتای انگشتامونو به هم نزدیک میکردیم.از شانس بد من هیچ وقت این دوتا انگشت به هم نخوردن وهمیشه منحنی داشتن. زیارت قبول خاله. آفرین به آیدین !!!!!از کبوتر نمی ترسه!!!من که اگه اونجا بودم درجا سکته رو زده بودم. منم وقتی یه چیزی میخرم حتی باید شب هم بالای سرم باشه.تازه میذارم تو کیفم وتو مدرسه هم می برم ولی نامری لباستم مبارک ایدین جون.انشالله به سلامتی خیلی نازه.یادم باشه که یع لباس مک کوبین هم اگه خدا خواست واسه نی نی مون بخرم. حالا خوبه ایدین چای میخوره من که از اول عمرم تا الان یک استکان چای شاید خورده باشم.ولی الان چون که دیدم ایدین با این اشتیاق داره چای میخوره منم رفتم یه چای ئرست کردم وخوردم. به به !!!پس ایدین اشپز هم هست. باریکـــــــ رخست زیادببخشید فکر کنم غلط املایی دارم خاله جون آیدین عزیزمو ببوسید چ.الکی مثل من خاله هستم.
مامان مریم
پاسخ
سلام کوثر جان خوب این تفاوت نسل های ماست البته اون موقع این همه هم تنوع نبود و همه بچه ها مثل هم بودن...و آیدین اون برچسب رو رو تخت و کمد و دفترش قبول نداره بزنه...روی لباسهاش و صورتش و دیوار و بیشتر هم روی هم روی هم میزنه و زود هم نابودش میکنه این بازی تو نسل ما خیلی طرفدار داشت و کلی سرش مسابقه میزاشتیم....خوب بیشتر هم به هم نمیرسه و برای همین جذابه...ولی آیدین چند بار بازی کرد و بعد دید چه کاریه خوب...با چشمای باز راحت به هم میرسه! ممنونم عزیزم کبوتر؟؟؟آیدین با سگ و گربه و مرغ و اردک دوسته دیگه کبرتر که براش همون مورچه و مارمولکهشما هم نترس عزیزم...بهشون دونه بریز ...میبینی چقدر دوست داشتنی هستن الهی...چه قشنگ....راستی واسه نی نی وفعلا فقط بادی بخرین...من تو کل دوران پوشک شدن آیدین یعنی تا دو سال و نیمگی محبوب ترین لباس بچه برام بادی بود...بچه ها با بادی خیییییلی ناز میشن...شما هم فعلا رنگ های خنثی بادی رو بخرین که دختر و پسر نداره...مثل سبز و بنفش و سفید و قرمزایشالا به سلامتی به دنیا بیاد آیدین هم تا حالا چایی نمیخورد...تازه دایم روش کار میکنیم...یه بار زمستون چند روزی خورد و دیگه نخورد و این بار دوباره تلاش...البته چیز خاصی هم نداره فقط برای خدایی نکرده سرماخوردگی و گلودرد....نوووش جونت عزیزم ممنونم عزیزم از محبتت خانومی
مینا
31 اردیبهشت 94 20:49
آخييييييييييييي عزززززززززيييزززززززززممممممم الهي قربونت بشم من شيرين زبونه خاله سلام مريم جونمممممم عزيزم اينقد كه از شيرين زبونياي ايدين جونم كه اخر پست نوشته بودي ذوق زده شده بودمو خنديده بودم كه گفتم اول يه بغل از راه دور مهمونش كنم راستشو بخواي به مغازش از همه بيشتر خنديدم چقد خوبه كه ايدين نازم اينقد آداب معاشرتو خوب يادگرفته و مسلما همش تاثير رفتار خوب مامان مريم جونش و باباجونشه مريم جونم دوهفته پست نذاشته بودي هم دلم تنگ شده بود واست و هم نگران شده بودم. باوركن همين امروز ميخواستم بيام حالتو بپرسم كه پست جديدتو ديدم خيلي ناراحت شدم كه مريض شده بودي دوستم ايشالا كه الان حالت خوبه خوب باشه عزيزدلم اخيييييييي دوچرخت مبارك باشه خوشتيپه من خخخخخ من كلاس اولم يه جامدادي خريدم تا سه سال همونو استفاده ميكردم چه هاي الان قبل سن مدرسه دوسه تا جامدادي دارن قررررربووووووون ژست تفكرت واي مريم جونم كي بشه بياين طرفاي ما و حتما ببينمت خيلي دوس دارم از نزديك شما و آيدين مهربونمو ببينم
مامان مریم
پاسخ
سلام مینا جوووووونمخدا نکنه عزیـــــــــــــــــزم فدای مهربونیت دوســـــــــــــتم....ممنونم برای محبت همیشگیت خانومی راستش رو بخوای من هم همینطورمن نمیفهمم این اصطلاحات رو از کجا پیدا میکنه اخه مرسی مینای گلم....راستش از اول خییییلی معاشرتی بد...تو دو سالگی تو خیابون به همه سلام میکرد و من هم به دنبالشولی از قبل عید یهم تغییر موضع داد...حتی به بابا و مامانی ها و بابایی ها و هیییچ کس سلام نمیکرد...تازه کسی بهش نزدیک میشد دست بده شاکی هم میشد همونطور که تو پست عید گفتم من هم اصلا بهش گیر ندادم...فقط بیشتر و با تاکید شدید تر به همه و خصوصا نزدیکان سلام میکردم و گاهی یاداوری به آیدین...الان خیییلی بهتر شده...ایشالا از این هم بهتر بشه ممنونم از مهربونیت دوستم...آره سرمای بدی خورده بودم که درست سه هفته درگیرش بودم و دو بار دکتر رفتن و در آخر داروهای قوی قربووونت دوستم...الان خیلی بهترم ممنونم خاله مینای مهربون واقعا هم دوستم...من هم یادمه یه جا مدادی کیتی قرمز رو چندین سال داشتم...الان هنوز نمیدونه جامدادی چیه میباره براش فدای تو دوستم...ایشالا مهربوووونم...من هم خیلی دوست دارم از نزدیک روی ماهت رو ببینم
مهربوون(محیا)
31 اردیبهشت 94 20:58
سلاااااام مریم جون و آیدینی مهربووووون...خوبین دوستم ؟ دلمون تنگ شده بود چه خوب که پست جدید گذاشتید کلی ذوق کردم.... مبارررررررکه دوچرخه ....دست بابا جون هم درد نکنه ... بچه ها هستن و پارک و بازی ..دنیاشون همین چیزاست ... الهی همیشه خندون باشی گل پسری ... من عاشق لباس صورتیتم ...خیلی شیکه و خیلی هم بهت میاد عزیززززم... چه ست مک کوئین خوشگلی ... بله مریم جوووون دقیقا...یاد اون دوران ما هم بخیرررررر. آخیییییی گل گفتی دوستم ... چقد این بازی تو زنگ تفریح مدرسه شیرین بود براموووون... شاد باشین گلمممممم
مامان مریم
پاسخ
سلام محیای عزیزم...ممنونم از محبتت دوست گلم مرسی از این همه لطفت خانومی قربونت خانومی...واقعا هم دنیای قشنگی دارن و من دلم میخواد هرروز غرق این دنیای شیرینشون بشم مرسی از آرزوی زیبات دوست گلم...و ممنونم از این همه محبتت گلم واقعا هم یادش به خیــــــــــــر سک دنیا ممنوووونم
مهربوون(محیا)
31 اردیبهشت 94 21:03
فداااااای شیرین زبونیات خاله جووووووون دقیقا همینه ...هرچی که بشنون به ثانیه نمیکشه ک همون رو تحویلت میدن واااای یکی مونده ب آخری و آخری خیلی خندیدم ...خاله جوووون خیلی نمک داری 😍😘😘😘😘
مامان مریم
پاسخ
ممنووونم عزیـــــــــــزمخدا نکنه خانومی دقیقا همینه...و من خیلی مراقب شنیده هاش هستم مرسی از محبتت محیای عزیزم
مامان راحله
31 اردیبهشت 94 22:52
آخیییییییییی عزیزمممممممم دوچرخه ت مبارککککککککککککک فدای تو پسر خوشگل
مامان مریم
پاسخ
ممنووونم راحله عزیـــــــــــزم خدا نکنه خاله مهربون
مامان مهراد
1 خرداد 94 1:59
سلام مریم جون و آیدین گلی. دوچرخه خوشگلت مبارک. دست بابا بزرگ مهربونت درد نکنه. خوشحالم که بحران سه و نیم سالگی هم بسلامتی گذشت. راست میگی مریم جون بچه دو سال الان به اندازه کل بچه های خانواده های زمان ما لوازم التحریر و اسباب بازی دارن. چه جالب، ما هم وقتی بخواهیم یه حرفی رو مهراد متوجه نشه ترکی میگیم... البته اینی که من میبینم خیلی زود ترکی رو هم یاد میگیره. در آخر هم قربون شیرین زبونی هات برم من قندک... خیلی ماهی.. بوووووووووس
مامان مریم
پاسخ
سلام مهری جون عزیزم ممنونم خاله مهربوووون خداروشکر این بار حداقل تا حالا در حد بحران نبوده....یا شاید هم ما پوست کلفت شدیم آره مهری جون...حتی اگه ما هم نخوایم ....بقیه نمیزارن...البته که از محبتشونه ولی باید یه جذابیتی هم برای بعد ها بمونه اخه مهری ....ترکی من خیلی ضعیفهخوب میفهمم چی میگن ولی منظورم رو خوب نمیتونم برسونم و کم میارمولی برای اینکه آیدین نفهمه دارم باباشو پر میکنم مه لوسش نکنه فعلا بهترین راهه....البته دیدی به قول تو زود یاد گرفتن ممنووووونم عزیزم
مامان کیانا و صدرا
1 خرداد 94 9:55
خب!سلام چطوری؟صبحت بخیر خوابالو!!میبینم که گوش دادی به حرفم و پست گذاشتیعجب پرکار؟؟؟خوشحالم که حالتون خوبه و در حال لذت بردن هستید از زندگی حتی چیزهای کوچکشمریم جون امیدوارم همیشه گل بو کنی و آیدینکم ازت عکس بگیرهچیه مگه؟؟؟آرزوی خوبی نیست؟و اما آیدین جون دوچرخه ی نو مبارکایشا...به سلامتی ازش استفاده کنی و همیشه خوش و خرم باشیعجب دوچرخه ی شادی مثل خودتحیاط سایه دار هم مزایایی داره ها!!!حیاط ما که موچولویه و سایه شم کوچولوشادمان باشید و دلارام
مامان مریم
پاسخ
خب!!!سلام خوبماتفاقا جات خالی تا 10:30 خوابیدیم....شب قبل تا دیر وقت پارک بودیم و پسرک شب غش کرده بود آره دوروز بود مخواستم پست بزارم و حوصله نداشتم...تو تلنگر رو وارد نمودی واقعا هم این روزها لذت میبریم از چیزهای خییلی کوچولو...دوچرخه ای که هرروز باهاش آموزش داریم و صد البته هنوز من باید تو شیبها هلش بدم...حیاط خونه و آبپاش و جارو کردن و گل بازی و غذا پختن....میبینی چه ساده میشه لذت برداتفاقا خیلی هم آرزوی خوبیه....باشد که زین پس من یا گل هم تو عکس بیفتیم ممنوووونم عزیزمحیاط ما هم کوچولوست...مثل خونمون که کوچولوست...ولی خوب همونو هم خیلی ها ندارن...مگه نه؟؟ ممنووونم عزیزم
عمه فروغ
1 خرداد 94 10:56
سلام مریم جووووووون دوچرخه نو مبارک آیدین گلم ان شاا.. به شادی و سلامتی استفاده کنی ای جوووووونم ذوقش رو ببیندستت پدر جون هم دردکنه خوشحالم که برای مهد رفتن اشتیاق بیشتری داری و با محیط بیشتر اخت پیدا کردی ان شاا.. همیشه موفق باشی ای جوووووونم به آیدین شیرین زبون و عشق مک کوبین راستی زیارت هم قبول
مامان مریم
پاسخ
سلام فروغ عزیزم ممنونم دوست گلممرسی برای همه محبتت خانومی من هم خوشحالم و امیدوارم روزی رفتن من رو از پشت در مهد هم قبول کنه...شما هم دعا کنین برامون ممنوووونم دوست مهربووونم
مامانی
1 خرداد 94 14:16
سلام عزیزم خوبی؟ آیدین گلم چطوره؟ به به روزهای شیرین 5/3 سالگی گوارای وجودتون کیفشو ببر خانم... منم باید امتحان کنم ببینم اریا بلده میتونه انگشتاشو بهم برسونه به به چه گردش خوبی اونم با یه دوست نی نی وبلاگی خوش به حالتون آیدین مغازه مریم جون خواهش میکنم خواهش میکنم برو بخورش این وروجکو
مامان مریم
پاسخ
سلام ریحانه گلم..ممنونم عزیزم مرسی از محبتت دوستمدارم همه لحظاتش رو مزمزه میکنم...چون میدونی که...حتما باز هم بحران در راه خواهد بود...پس باید انرژی جمع کنم راستش واسه ما از پرت کردن حواسش و شیطونی نکردن شروع شد و تبدیل شد به بازی...ولی زود فراموش شد ممنووونم دوستم...ایشالا یه روز هم با شما و دوستای دیگه حتما
مامانی
1 خرداد 94 14:25
راستی دوچرخه نو مبارک آیدین جونم بریم سراغ عکسها... عکس آیدین با دوچرخه کنار اون گلهای سفید خیلی قشنگه مریم جون من یه کشف دیگه هم کردم آیدین میخواسته از قطارش عکس بگیره نه از مامانش اگه خوب دقت کنی میبینی
مامان مریم
پاسخ
ممنونم خاله جووون مهربوووون من هم اون عکس هارو دوست دارم و تنها پوزیشنی که ایدین اند همکاری تو عکاسیه فعلا رو دوچرخه ست آره...من هم دیدیم...ولی کلا انقدر هیجان زده میشه و بالا و پایین میپره که اصلا صفحه رو نگاه نمیکنه
مامانی
2 خرداد 94 8:05
سلام به به چه پست پروپیمونی حسابی دلمون برای آیدین جان خوش اخلاق تنگیده بود باور کن مریم جان اول صبحی با این عکسها دلم باز شد راستش این روزها به دلایلی کمی گرفته ام، ولی اول صبحی با خوندن پستت، یادم اومد که مهمترین چیزهای زندگی، بچه هامون هستن، و همین لبخندها و شیرین زبونی هاشون بزرگترین نعمته پس میشه بقیه چیزها رو نادیده گرفت چقدر لذت بردم از تصور ذوقش برای دوچرخه چقدر خوبه که برنامه پارک دارین، ما کمی تنبلیمان می آید لفظ دو دو هم فکر کنم اختراع علیرضا بود نه؟؟؟ پسرک شیــــــــــرین زیونمون رو می بوسم از راه دووووووووور
مامان مریم
پاسخ
سلام دوست خوووبم ممنونم از این همه محبتت مهربووونم اگه بدونی چقدر خوشحال میشم وقتی یه دوست...هربار فقط یه دوست آخر پست به این نتیجه برسه که بی خیال همه دنیا و مشکلاتش....و یادش بیفته که این سن شیرین فرشته ها تکرار نشدنیه ممنونم عزیزم از همه لطفی که داشتی اگه چند روز برین پارک رو هرروز ...میبینی که حتی اگه کوثر هم نخواد بیاد خودت مشتاق بردنش هستی نه دوستم...این اصطلاح اختراع مامان مریمیه که پسرکش از 1 سال و نیمگی تا 3 و نیم سالگی که همین الان باشه محبوب ترین اسباب بازیش همین عصا چرخی محترم بود....اون موقع ها آیدین هنوز نمیتونست تلفظ صحیح داشته باشه و به خاطر صدای خاصش من به دودو مفتخرش کردم و موندگار شد و البته مشهور تو فضای نی نی وبلاگ ممنوووونم عزیزم...من هم کوثر ماهم رو میبوووسم
مامان کارن( رزیتا )
2 خرداد 94 12:34
سلام سلام اول از همه دوچرخه ی خوشگلت مبارک آیدین جونم .... ما هم یکی دو هفته ای میشه که برای کارن دوچرخه خریدیم و خدارو شکر خیلی روحیه اش عوض شده هر روز عصر پارک و دوچرخه سواری هزار ماشالا همون روز اولی هم یاد گرفت رکاب زدنو .... چه پیشرفت خوبی مریم جون که رسیدی پشت در مهد بهت تبریک میگم یعنی میشه یه روزی منم این جسارت رو پیدا کنم و کارن رو ببرم مهد جامدادی و اتود آی گفتی مریم جون چقد تو کف اتود بودیم ولی همیشه اتود من خراب بود ...... آفرین به گل پسر که خودش لباسشو انتخاب می کنه و میخره عکسا هم خیلی زیبا بودن هزار ماشالا داره آیدین عزیزم
مامان مریم
پاسخ
سلام رزیتا جووونم ممنونم خاله مهربوووونم خیلی خوبه دوستم....آیدین فعلا نیم نیم ولی با سرعت جلو میره...و تا به پارک میرسه پیاده میشه به بازی با بچه ها....براش حکم وسیله ایاب و دهابه مبارک کارن جوووونم هم باشه بله ولی فعلا همون پشت در مهد درجا زدم....البته عجله ای هم ندارم...نمیخوام ضربه بخوره...منتظرم خوب به فضا عادت کنه ایشالا به وقتش حتما دوستم واقعا هم یاد اون دوران به خیر... مرسی خاله گل و مهربوون...و ممنونم برای همه محبتت دوستم
مامان کارن( رزیتا )
2 خرداد 94 12:38
چقد ذوق کردم و خندیدم از شیرین زبونیای گل پسر یه بغل و یه ماچ گنده
مامان مریم
پاسخ
ممنونم دوست گلـــــــــــــم....شما هم ببوس کارن ماهم رو
مامان ریحانه
2 خرداد 94 12:54
سلام آقا آیدین خوشگل و ناز دوچرخه ی نو مبااااااااااااارک وای که چقدرم خوشگله دستت بابایی درد نکنه چه ذوقیم داره خوشگل خاله واااااااااای جامدادیای خوشگلشو عشقه وای مریم جون آرزوهامونو خوب اومدی واقعا بچه های الان حسرت هیچیو نمیخورن چون الان به قول تو دو تا دوتا واسشون آمادس اما خوش به حال خودمون که همون حسرته چقدر شیرین بود چون باعث میشد اگه به اون وسیله دست پیدا میکردیم خیلی قدرشو بدونیم نه مثل بچه های الان یادش به خیر پوریا هم که پیش دبستان میرفت در ازای کارای خوبش رو لپش بر چسب میچسبوندن مریم دیگه ما خوشمون شده بود بر چسب بود که رو لپامون بود حالا باز خوبه آیدین جون رو لباسش میچسبونه
مامان مریم
پاسخ
سلام خاله ریحانه گل و مهربوووونم ممنووونم از همه محبتت دوست خوبم واقعا هم همینجوره دوستم....محمد هرجا هر چیزی ببینه که توماس داره میخره...من هم هی میگم بزار به سن و وقتش ولی....و عمو داوود هم که اصلا دست خالی نمیاد پیش ایدین و بااااز....ولی اون ذوق و هیجان ما هرگز تکرار نخواهد شد الهی....چه جال ...لپ هم گزینه خوبی هاااا آیدین یه بار پیشونی و دست های من رو پر کرده بود....الان هم لباس و در و دیوار و هرکجا هم بزنه زود میکنه
مامان ریحانه
2 خرداد 94 13:00
وای مریم جون امروز چقدر یاد گذشته ها افتادم رسیدن دو انگشت به هم واقعا اعتقادم بهش داشتیم ما اون موقعها بیشتر برای اینکه ببینیم معلممون میاد یا نه استتفاده میکردیم هیچ وقتم درست نبود چون معلمه میومد زیارتتون قبول چه خوب که تونستی یکی از دوستای مجازی رو در محیطی معنوی ببینی ای جااااااااااانم کبوترا رو ببین و صد البته آیدین دوستدار حیوانات رو لباس مک کویین مبااااااااااارک چقدر به شما میاد عزیزم میبینم که دست صدرایی رو از پشت بستی و میخوای رو دستش بلند شی اختراع هم که داری میکنی سشوارو جارو برقی چی میخواد از کار در بیاد الله و علم
مامان مریم
پاسخ
راست میگی ریحانه جونم ما هم بیشتر واسه سوال هامون انجام میدادیم و واسمون حکم فال روز رو داشت ممنونم عزیزم...واقعا هم از دیدن مرضیه جونم و گل پسرش خوشحال شدم ممنونم برای همه محبتت عزیزم والا ما هم نفهمیدیم...ولی جاروبرقی رو از برق کشید و رفت جاش سشوار رو اورد و زد به پریز و روشن کرد
مامان ریحانه
2 خرداد 94 13:04
قربون سر آشپز کوچولو با اون غذا رست کردنش از قرار معلوم طرز تهیه ی آسونیم داره خاله جون آدرس بده بیام آموزشگات عافیت باشه جوجو کوچولو و فدای تمام شیرین زبونیات عزیز دل خاله این همه بوووووووووووووووووس واسه آقا آیدین ملووووووووووووووووس
مامان مریم
پاسخ
آره خاله خیییلی آسونه....یه آبپاش و یه باغچه و یه چوب کوچولو ممنونم عزیزم...برای همه محبتت شما هم نازنین گل مارو حسابی ببوووس
مامان ریحانه
2 خرداد 94 13:05
راستی مریم جون از الهام جون خبر داری الان حالش چطوره ؟؟؟؟؟؟
مامان مریم
پاسخ
بله ریحانه جونم خداروشکر دیروز مرخص شده ولی میگفت خیییلی درد داره که ایشالا بهتر بشه البته حق هم داره امیدوارم این دردها هم زود تموم بشه که جاش خیییلی خالیه الهام مهربووونم
مامان فهیمه
2 خرداد 94 17:03
سلاااااام بر آیدین شیرین زبون و مامان مهربوووون دوچرخه خوشکلت مبارک باشه عزیزم دست بابا جونم درد نکنه چه خوب که مهد و دوست داری و بهتر از اون که مریم جون به زور بیدارش نمیکنی و تند تند و هول هولی آماده بشه. بازم عاشقه اون اخلاق خاصتم چوچولو(به قول علی) با اون لباس خوشکلت مبارکت باشه عزیزم که انقدر با ذوق وسایلتو دوست داری.منتظر شسته شدنشم شدی راستی مریم جون من به این امید که دیدم همش میگی آیدین توی مراحل رشدی مختلف تغییرات رفتاری داشته دارم این روزای سخت و طی میکنم و به همسرم هم امید میدم که نگران ترسش نباش رفته رفته کمتر میشه و میفهمه که مثلا گربه آدم نمیخوره ویا هاپو.راستی آیدین خاله جای علی من اونجا پیش اون سگ کوچولوهه خالی بوده هاااااا مریم جون اگه بدونی یه مدت پیش رفتیم پارک و یه دختر 6-7ساله علی رو توی سرسره که تازه نشسته بود تا سر بخوره هل داد و علی هم یه پاش بصورت جمع بود و اون یکی باز سر خورد و پاش خیلی درد گرفته بود.حالا دیگه اصلا با اوم شور و اشتیاق نمیره سمت سرسره ها و بازی کنه یا اگرم به اثرار من و باباش بره یا همون بالای پله ها وایمیسه تا بریم خودمون بیاریمش پایین یا خودش برمیگرده از پله پایین و یا اگرم سر بخوره با نگرانی هست و همش داره پشت سرشو نگاه میکنهباباشم از این قضیه خیلی ناراحته که چرا علی باید انقدر روحیاتش حساس و ضعیف باشه .منم همش بهش میگم بابا اینجوری نمیمونه که درست میشه به مرور زمان چند بار که بیایم پارک و بازی کنه یادش میره دیگه.منم از درون خیلی غصه میخورم اصلا مثل قبل نیست بچم کلا یه مدتیه خیلی عوض شده .صدا میاد یهو میدوه میاد پیشم میگه هی مامان صدای چی بود؟خیلی تو اتاقش تنهایی نمیره یا توی اتاق خودمون میگه گربه میاد.البته شبها خوابم خیلی میبینه و با ترس و حیغ بیدار میشه منم فقط بغلش میکنم و فردا صبح که ازش میپرسم مامان چی شد میگه گربه یا هاپو اومد مثلا یه جای خونه رو نشون میده .یا میگه گربه پامو گرفت.به خدا خیلی هم دارم تلاش میکنم با باباش خیلی میره بیرون و پیش گربه که نمیره فقط باباش میگه بیا بدوییم دنبال گربه ببین اونم میدوه باهامون بازی میکنه ببخش عزیزم کلی حرف زدم ولی گفتم شاید بتونم از تجربه هات استفاده کنم.
مامان مریم
پاسخ
سلام فهیمه جون گلم ممنونم برای همه حبتت دوست خوووبم آره...دارم همه سعیم رو میکنم که مهد رفتن براش جذاب باشه نه اجباری...چون تو بیشتر تجربه های مامان ها خوندم که بچه ها از صبح با بدقلقی و گریه بیدار میشن و میگن که مهد نمیرن...خواستم با بازی بیدار بشه که با انرژی بره نوبت شما هم میشه این اخلاق خاص...وقتی علی به یه شخصیت کارتونی خاص کلید کنه و تم همه خونتون بشه اون شخصیت فهیمه گلم...اول کار خوبی میکنی و اصلا جای نگرانی نداره ولی یه چیزی یادت باشه بچه ها متوجه حساسیت های ما هستن مثلا درسته به گذر زمان بسپاری این دوره رو که از حیوانات و تاریکی و یه اتفاق ناخواسته ترسیده ولی... این که هی بهش کلید کنی که ترس نداره کهههه...ببین چه گربه کوچولویی...ببین همه نی نی ها خودشون سوار سرسره میشن...ببین تو تاریکی خبری نیست!!!اینا یعنی تکرار و نفی کردن که نتیجه عکس میده....کلا بی خیااال اون موارد باعث ترس بشو جاش بدون هیچ کلامی بهش نشون بده که ترس نداره مثلا برین پارک و این بار خودت هم باهاش پله های سرسره رو برو بالا و تند سر بخورد وبدو برو که دوباره بری بالا!!!من این کار رو کردم که میگم بکنی هاااا...آیدین هم شبیه این اتفاق براش افتاده!.....به جای اینکه بگم ترس نداره و بقیه بچه هارو ببین خودم بازی میکردم که درک کنه خطر نداره.... یه کاری کن هیجان زده بشه و بدوه دنبالت.....بازی رو هیجانی کن....رفت بالا دستش رو بگیر و کمکش کن بیاد پایین و باز بدو بدو ....سرسره بازی یه آموزش نیست که بشینی از دور و ببینی که خودش میره بالا و سر میخوره و خوب...خیالم راحت شد پسرم موفق شد!!! اون قراره لذت ببره....قرار نیست با ترس هاش مواجه بشه...پس بزارید هرجور دوست داره لذت ببره...دوبار دستت رو میگیره..دوبار با خودت سر میخوره...بعد تو هیجان بازی یادش میره میترسیده و باز میشه همون علی سابق.... درباره ترس از تاریکی و جیغ و خواب شبانه دقیقا ما هم با آیدین پارسال داشتیم....همش خواب میدید....هرشب با جیغ میپرید...میدونی بزرگترین اشتباه اینه کهفرداش ازش بپرسی از چی ترسید که براش یاداوری بشه همون موقع که با گریه بیدار شد ازش بپزس چه خوابی دیده....بعد بگو عجب گربه شیطونی بوده که ...باید بهش بگم شب که وقت بازی نیست...و بعد بغلش کن و بگو که همیشه مامان پیشته و راستی....بهش حق بده که گریه کنه...بهش بگو راست میگی...من هم نی نی بودم خواب میدیدم گریه میکردم و مامانم بغلم میکرد اون موقع ها من یادمه ایدین رو بعل میکردم و گاهی روی سینه ام خوابش میبرد و بعد میزاشتمش تو تختش...عوضش با احساس امنیت میخوابید و یه چیز دیگه که فهمیده بودم...روزهایی که پر هیجان بود خواب میدید....مثلا مهمونی بودیم یا با بچه ای زیاد بازی کرده بوده و کنتاکت داشته...و روزهایی که خونه بودیم آروم میخوابید درضمن...اون بازی گربه و خیابون نباید مستقیم باشه....یعنی نباید مثلا از خونه باباش بهش بگه ما الان داریم میریم پیش گربه ها...!!!باید غیر مستقیم باشه...مثلا با هم برن حیاط و کوچه فوتبال بازی کنن و بعد بگه مثلا آشغالارو ببریم سر کوچه و بعد ناگهانی و از دور یه گربه رو با هیجان و ذوق نشونش بده و اگه دید عکس العمل منفی داره زود کات کنه و بگه اااا دوسش نداری...خوب باشه نمیریم پیشش...من نی نی بودم خیلی دوست داشتم با گربه ها بازی کنم.... راستی اسباب بازی گربه هم شاید خوب باشه از این پیش ملوس های کوچولو قربونت دوست گلم
مامان فهیمه
2 خرداد 94 17:13
عزیزم از بس که حرف نزدم راجع به علی یادم رفت بقیه چیزارو بنویسم.این بسته های لوازم التحریرخوشکلتم مبارک.آره مریم جون راست میگی والا تفاوت نسل ها ببین چه میکنه من روزی که اولبن اتود رو واسم خریدن انقدر مواظبش بودم که مبادا از دستم بیفته. حیاط خونتونم خیلی خوبه هااااا گل و درخت داره از همه بهتر فدای اون بازیهای توی راه پله بشم اون صندلی و اون بستن چشم و دو تا انگشتی که هیچ وقت بهم نمیرسید یادش بخیر.کلا سیتم دهه شصتی ها با بقیه دهه ها فرق میکنه قربون اون شیرین زبونیهات.علی هم به مامان خودم میگه مامان جون به عمه میگه مادر جون خودش خیلی خوب یادشه که چجوری صدا کنه ولی گاهی وقتا ما بزرگترا نه و اشتباه میگیریم و اونم غلطمون و میگیره استدلالت واسه پی پی ها حرف نداشتمغااااازه شیلنگ آبم که انداختی و اینجوری جواب دادی عالی بود وروجک "به سمت پارک حرکت میکنیم"آفرین چه کتابی هم صحبت میکنه پسرمون.آفرین به مامان مریم که انقدر قشنگ باهات صحبت کرده و تو یاد گرفتی و اون تیکه ما مریض داریم ببوس مریم جون این آیدین مثل ماهم و
مامان مریم
پاسخ
ممنونم دوست مهربوووونم آره دیگه....اینها تفاوت نسل های ماست و البته زیباترین خاطراتمون راستش با اینکه کوچیکه ولی خوب همین که میشه توش بازی کرد کافیه دیگه آیدین هم یادش میمونه که به موقع غلط بگیره...قربون اون علی چوچولوی ماااهم مرسی برای همه مهربونی ها و لطفی که داشتی فهیمه عزیزم ممنونم برای همه محبتت ببوس علی نانازم رو
مامان فهیمه
2 خرداد 94 17:23
راستی یه چیزه دیگه راجع به علی اینکه سارینا دختر خواهر شوهرم 7سالشه و چند بار که با علی بازی میکردن چراغ خاموش کرده .البته من سریع خودمو رسوندم.فهمیده که علی از تاریکی میترسه هر چقدر هم که بهش میگم این کارو نکن ولی متاسفانه حرف گوش کن نیست خیلی. یا مثلا حس میکنم این دیدگاه رو که علی مخصوصا اگه چراغ خاموش باشه میگه گربه میاد میخوره رو از سارینا گرفته چون سارینا میخواست یه بار چراغ اتاقشو خاموش کنه تا یه چیزی رو امتحان کنه من صداشو میشنیدم که به علی میگفت علی برو بیرون میخوام چراغ و خاموش کنم علی هم گوش نمیکرد چون بهش گفته بودم که وقتی علی هست اجازه نداری چراغ و خاموش کنی اینجوری بهش میگفت که بره بیرون و وقتی دید علی نمیره بهش گفت اگه نری اینجا تاریک میشه اون وقت گربه میاد ...تا من اسم گربه رو شنیدم سریع رفتم پیش سارینا و گفتم این چه حرفیه میزنی ولی خب اونم بچه هست و متاسفانه نمیدونم باید جیکار کنم.تازه بعضی وقتا میخواد که مثلا علی نترسه قصه هم تعریف میکنه که اوضاع رو بدتر میکنه کاش اصلا نفهمیده بود... مریم جون چه کنم کمکم کن .دارم تمام تلاشمو میکنم از اینطرف و اون طرف مطلب میخونم اگه نشد به نظرت برم روانشناس دیگه نه؟؟؟
مامان مریم
پاسخ
فهیمه جونم کاملا میفهمم چی میگی من هم پارسال آیدین رو پارک میبردم و شبانه یه دختر بچه هم همون موقع ها همیشه با آیدین پارک بود ولی 9 ساله مثلا میخواست با آیدین بازی کنه و کنترلش کنه و محبت کنه و تا آیدین میرفت سمت چمن ها چند بار صداش میکرد و آیدین که میرفت سمتش بهش میگفت اونجا هاپو داره میخورتت!!!من واقعا اونجا بود که خداروشکر کردم از اول گذاشتم آیدین با هر حیوونی اخت بشه وگرنه همون جمله کافی بود تا تو ذهن یه بچه یه هیولا درست بشه!! راستش درباره سارینا نمیدونم چی بگم....اگه حس میکنی حمایتگرانه و در نقش مامان ها با علی برخورد میکنه که اینطور که گفتی براش قصه میخونه و داره سعی میکنه ترسش رو از بین ببره به نظر اونطور میومد، میتونی تو خلوت بهش مثل آدم بزرگ ها صحبت کنی که علی خیلی کوچولوست و نباید بهش چیزهایی بگیم که بترسه و مثلا ازش کمک بخواهی ولی اگه حس میکنی ممکنه از رو بچگی گاهی بخواد تلافی کنه اصلا نزار شرایط با هم تنها موندنشون پیش بیاد بهشون بگو تو اتاق بازی نکنن بیان پذیرایی و از همسرت بخواه تو لحظاتی که تو پیششون نیستی حواسش بهشون باشه راستی فهیمه جون این چراغ خواب های شلمن که شکل لاک پشته و تو تاریکی عکس ماه و ستاره رو سقف و در و دیوار میندازه رو با علی امتحان کردی شاید جذب موزیک و اون تصاویر بشه...یا چراغ قوه...گاهی باهاش از این بازی ها بکن مثلا از زیر پتو و چراغ قوه بازی شروع کنین درباره روانشناس رفتن راستش من یکبار رفتم...بیشتر گیج شدم...همه انگشت اتهام برمیگرده به مادر و پدر بدون اینکه بهت بگن حالا باید چیکار بکنی؟؟؟ من جات بودم فعلا بهش زمان میدادم...بی خیالی طی میکردم...باهاش بازی میکردم...حواسش رو با بازی های جدید پرت میکردم براش رنگ انگشتی بخر و برین حموم به بازی...هی شادش کن....تو کیک صبحانه و تی تاپ شمع بزار و تولد بازی کنین....ببرش تو کوچه و پارک و بزار آزادانه هرکار میخواد بکنه بهش بکن و نکن نداشته باش...هی نگو لباست کثیف شد...ندو...میفتی...نکن...نخور...نریز... بزار ذهنش آزاد باشه...بزار خودش و هیجانات و ترس هاشو تخلیه کنه...تا میتونی بزار بخنده...همین
مامان کیانا و صدرا
2 خرداد 94 17:40
سلام مجدد.دیروز مجبور بودم تند نویسی داشته باشم چون پسرکمان نق زنان بیدار شده بود و نمیخواست از زندگی لذت ببردولی امروز دوباره اومدم که بگم:آفرین مریم جونم که سعی میکنی از تک تک لحظات زندگی لذت ببری و خوب ازشون استفاده کنیقبول داریم که امروز ما دیگر تکرار نخواهد شد و خیلی زود تبدیل میشود به دیروز و پریروز و غیر قابل بازگشت.پس باید بخندیم و لذت ببریم و تو خیلی خوب اینو میدونیآیدین جونم ست لوازم تحریر خوشگلت و لباسهای نازنازیتم مبارک باشهخیلی جالبه که منتظر میمونی تا شستن لباست تموم بشه.اینو بهش میگن تمرین تحمل برای به دست آوردن چیزی که دوستش داریآرزویی جز نشاط و سلامتی برایتان نمیتوانم داشته باشم.مهربان باشید و مانا
مامان مریم
پاسخ
الهی....چرا نق زنان...زود بیدار شده بود؟؟ ممنونم مرضیه جونم از لطفت...مرسی از این همه محبتی که داری دوستم اتفاق اصلا تحمل نداره دوستم....باورت نمیشه بعد از خروج از ماشین لباسشویی نمیزاشت پهنش کنم که نمش گرفته بشه...با کلی منظق و صحبت راضیش کردم و چند ساعت بعد دیدم برده زیر بالشش قایم کرده لباس هارو یعنی لباس های نمدار چروک هم شده بودانگار رو بند بمونه من تا خشک بشه خودم میپوشمش ممنونم برای مهربونی هات دوستم
مامان زینب
2 خرداد 94 19:55
سلام مریم جون دوچرخه آیدین جون مبارکش باشه عکساش هم قشنگه ایشالا که همیشه از زندگی لذت ببرید به ما هم سر بزنید
مامان مریم
پاسخ
سلام زینب جون ممنونم از محبتت عزیزم جشم حتما خانومی
مامان فهیمه
3 خرداد 94 0:41
مرسی مریم جونم .خصوصی جواب دادم.
مامان مریم
پاسخ
قربونت عزیزم ببخش چند روزی درگیر بودم
مامان آنیسا
3 خرداد 94 7:40
سلامی به گرمی این روزهای گرم به مریم جون و آیدین جونم ایول به بابایی چه باسلیقه ست چه دو چرخه و لوازم التحریر خوشکلی واسه آیدین جونم خریده خوش به حال مامانی کلی ذوق کردم عکسای آیدین جونمو با دوچرخه دیدم آخه من عاشق دو چرخه سواریم بی صبرانه منتظرم آنیسا بزرگتر بشه و موهاشو دم اسبی ببندمو سوار دوچرخش بشه و بریم بیرون مادر وای مریم جونم کلی از دست شیرین زبونیاش خندیدم مخصوصا از قسمت خوردن میوه و ساخت پی پی میگم عزیزم صبح ها چه ساعتی آیدین جونو مهد میبری و کی برش میگردونی ؟
مامان مریم
پاسخ
سلام دوست گلم...خوبی خانومی ممنونم عزیزم...لولزم تحریر رو محمد واسش خریده و دوچرخه رو بابای من الهی....انقدر زود بزرگ میشه که باورت نمیشه....ای جووونم آنیسا نانازم...ممنونم خانومی مرسی از لطفت دوست گلم ببوس انیسا نازم رو
ĸoѕαr
3 خرداد 94 8:10
ایول خاله!!!!من به شمارای دادم.
مامان مریم
پاسخ
ممنووونم کوثر جونم
مامان ِ یسنا
3 خرداد 94 13:41
سلام دوست مهربونم خوبین عزیزم؟ آیدینی خوش اخلاقم چطوره؟ قبلا خوندم این پستو ... ولی به خاطر مشغله زیاد نظر نزاشتم قربونش برم که اینقد خوش اخلاق و مهربونه دست بابای مهربون درد نکنه ... دوچرخه آیدین جون مبارکش باشه وااااای خدای من چه ذوقی هم کرده ... خوشحال از چشاش میباره چه خوب کردی فرستادیش مهد... حالا مهدش هر روزست ؟
مامان مریم
پاسخ
سلام عزیــــــــــــــزم...مرسی خانومی شما خوبین قربونت برم...نظر چیه دوستم..خودت عزیزی خدا نکنه خاله مهربوووونم مرسی خانومی نه یک روز در میونه....هر بار سه ساعت میره
مامان ِ یسنا
3 خرداد 94 14:00
اووووووه چقد جامدادی ... مبارکت باشه عزیزم و اون لباس مک کویین ... قربون هیس هیس کردنش به هاپو و قربون شیرین زبونیاش ... جریان پی پی ها خیلی خنده دار بود ... و اون شیلنگه ... حسابی بچلونش جای من الهی همواره شادی مهمون دلهاتون باشه ...
مامان مریم
پاسخ
ممنونم دوست جووونم خدا نکنه خانومی این سنه و شیرین زبونی های هرروزه...مثل یسنای خوشمزه من مرسی از آرزوی خوبت برامون دوست گلم ببوس یسنا گلی و خوش خنده منو
مامان محمد مهدي (مرضيه)
3 خرداد 94 15:57
سلام مريم جونم دوچرخه پسر خوشگلت مباركش باشه. چقدر خوبه كه ذوق داره براش...ديدي الكي نگران بودي...بچه ها خيلي دوچرخه رو دوست دارن راستي محمد مهدي منم نيم ركاب ميزنه و فقط گاهي ركاب كامل ميزنه انگشت به هم رسوندن هم فكر خوبيه براي حواس پرتيشون...منم بايد امتحان كنم ژست فكر كردنش تو صندلي ماشين خيلي خوردنيه و اما ملاقات... من خيلي خيلي خوشحالم از ديدن دوست مهربونم و البته آيدين ناز و خوشگلم...اميدوارم بيشتر بتونيم همديگر رو ببينيم لباس مك كوئين زردش خييييييييلي بهش مياد...مباركش باشه عاشق بچه هايي هستم كه موقع تمركز روي كاري زبونشون مياد بيرون...اون عكس جاروبرقي من اصراري ندارم پسري چايي بخوره و خودش هم خيلي اهلش نيست فقط گاهي هوس چايي نبات مي كنه كه البته كاملا سرد ميشه بعد مياد سراغش عكس هاي حياط هم خيلي خوب و خوشگل بود شيرين زبوني هاش نوش جونت...خدا حفظش كنه اين شكر پاره رو
مامان مریم
پاسخ
سلام مرضیه جوووووووون گلم ممنونم خانومی...آره یادته چه میترسیدم آیدین هم فعلا نیم رکاب سرعتی میزنه...هنوز کامل نزده....دنده عقب رو کامل میزنه قربوووون محمد مهدیم برم که آقاست حتما امتحان گن....گرچه این نسلی ها باهوش تر از این حرف ها هستن مرسی دوستم من هم از دیدن روی ماه خودت و گل پسری شیرین خیییلی خیییلی خوشحال شدم ممنونم برای همه مهربونی هات دوســـــــــتم من هم همینطور...نگرانم همون گاهی لازم باشه چایی نبات بخوره قبول نکنه...واسه همین گاهی میدم که یادش بمونه چایی هم خوردنیه مرسی برای همه لطفی که داشتی ببوس محمد مهدی ماه من رو
مامان
4 خرداد 94 2:10
ای جان. خدا حفظت کنه گل پسر شیرین زبون. مبارک باشه دوچرخه و بقیه خرید ها. مریم جونم واقعا یه مامان نمونه هستی. افرین به این همه حوصله ایی که به خرج میدی.
مامان مریم
پاسخ
سلام دوست گلم ممنونم عزیزم مرسی از لطفی که بهم داری خانومی همه مامان ها واسه بچه هاشون بهترین هستن
الهام
4 خرداد 94 10:39
سلام مریم جون خوبی؟ آیدین جون خوبه؟ دیروز یه سر با گوشی اومدم و پست زیبات و خوندم ولی نتونستم نظر بذارم راستی آیدین می تونه به تنهایی پا بزنه؟ آخه علیرضا فقط به عقب پا می زنه و میگه:"میشه بیای من و راه ببری!" البته خیلی سوار نشده پاییز چند بار با خودمون بردیم پارک و چند روزه آوردیمش تو خونه که مثلا سرگرم باشه غافل از این که نه تنها سرگرم نشده بلکه انتظار داره با این شکم پاره هلش هم بدم چند بار هم تو پارک نی نی های دچرخه سوار و بهش نشون دادم که ازشون الگوبرداری کنه و پا بزنه ولی تأثیر چندانی نداشته ولی خب پاشم خوب نمی رسه به پایی رکاب ایشالا که همیشه شاد باشید عزیزم برای جشنواره هم می تونی فعلا شش تا رای روی من حساب کنی البته منتظرم ببینم اگه از دوستان کسِ دیگه ای هم هست چند تا کد رو با هم ارسال کنم که فعلا فقط آیدین و مهراد جون بودند
مامان مریم
پاسخ
سلام الهام گلم....مرسی خانومی تو خوبی....ایشالا خوب خوب شده باشی دیگه قربونت برم من...نظر چیه....فقط خالت خوب باشه کافیه الهام جونم آیدین تا حالا سه چرخه هم نداشت...یعنی با دودو انقدر حااال میکرد که هرگز نخواسته بود اصلا...من هم ترجیح میدم هر خواسته ای با درخواستش باشه راستش روز اول من هلش میدادم و فقط ازش خواستم هدایت فرمون رو یاد بگیره از روز دوم گاهی یه نیم رکاب هم میزد بعد از چند روز الان خیلی حرفه ای نیم رکاب میزنه ولی رکاب کامل نه....ولی با همون نیم نیم کردن پا به پای من که دارم راه میرم میاد و سرعتش خوبه...گاهی من دنبالش میدوم محمد میگه خودش یاد میگره...چت جالب...آیدین هم عقب رو کامل میزنه ولی جلو رو همون نیم نیم پا میزنه اگه پاش نمیرسه صندلی رو براش پایین تر تنظیم کنین و همه بچه ها اول نیم رکاب زدن رو یاد میگیرن...زود یاد میگیره عجله نکن ممنوووووونم عزیـــــــــــــــزم...مرسی از این همه محبتت از رو همون تجربه ای که خودت داشتی اصلا حساسیتی ندارم...فقط یه پست گذاشتم واسش حتی به خواهرم اینا هم نگفتم رای بدن فقط دوست داشتم شرکت کنه....حالا بعدا به فامیل هم میگم و خیییلی ممنونم از این همه رای که محبت میکنی
الهه مامان مبین
4 خرداد 94 18:11
سلام مریم جونم اول از همه خرید دوچرخه ناز پسر طلایی رو تبریک میگم . و اینکه چقدر جالب ... دوچرخه مبین رو هم بابام خریده .... قربون این حس مشترک پدر مادرهاااااااااااا ای جونم چقدر خوشحاله ... مامان اینای منم وقتی دوچرخه رو نشون مبین دادن از خوشحالی نمیدونی چیکار میکرد ... ولی یه کمی بهش بزرگه و چاهاش به پدالش نمیرسه .... زیارتتون قبول عزیزم هر وقت رفتی امامزاده صالح منو هم دعا کن عزیزممممممممممممم چقدر خوبه که حیاط دارید و آیدین جونم میتونه زیر سایه درختاش بازی کنه ... ما پیلوت دارم و دریغ از یه دونه درخت توی حیاط ... البته بیشتر مساحت رو پیلوت گرفته تا حیاط ... وقتایی هم که خونه هستیم سرش رو با بازی گرم میکنم
مامان مریم
پاسخ
سلام الهه جووووونم ممنوووونم خاله مهربوووونم الهی...مبینم هم مبارکش باشه....قربون بابابزرگ های مهربووون میفهمم...چون آیدین رو دیدم..آدم دلش ضعف میکنه واسه اون ذوق حتما بزرگتره....مال آیدین اندازشه....اتفاقا من هم گفتم کاش بزرگتر بود بابا گفت نه تا اون موقع داغونش کرده دوباره میخریم...شما کار خوبی کردین مال ما دوباره کاریه ممنوونم دوستم...حتما خانومی
الهه مامان مبین
4 خرداد 94 18:18
عزیزم قربون اون لباسای خوشگلت کادوهای قشنگت هم مبارکت باشه الهیییییییییییییی چقدر ناز خوابیدی عسلممممممممممممممممم چقدر خوبه که برای مهد همکاری میکنه ... تبریک میگم عزیزم ... راستی ساعت مهدش طولانیه ... آیدین نازنینم : امیدورام همیشه سلامت باشی و توی تموم مراحل زندگین موفق ببینمت ( آمین )
مامان مریم
پاسخ
مرسی الهه گلــــــــــــــــم خداروشکر همکاری میکنه ولی هنوز نمیزاره من برم....و من میخوام وابستگیمون کمتر بشه نه طولانی نیست یک روز درمیون و یعنی هفته ای سه روز ساعت 8 تا 12 ثبت نامش کردم که من 8:30 تازه بیدارش میکنم و به مهد برسیم 9:15 شده دوست ندارم زود بره همون سه ساعت کافیه... ممنونم خاله مهربوووونم
الهه مامان مبین
4 خرداد 94 18:20
راستی مریم جونم من تموم کامنت هام رو تایید کردم ولی کامنت شما اصلا توشون نبود ... اشکال نت هست دیگه ... خودت رو ناراحت نکن همین که همیشه به یادمونی برای من کافیه دوست ماه و نازم
مامان مریم
پاسخ
قربونت دوستم چند باری جای دیگه هم پیش اومده برام ولی آخه هردو کامنت؟؟!! دوباره میام پیشت...دوست دارم یادگاری داشته باشه مبینم ازم ممنونم از این همه لطفت دوستم
mahtab
12 تیر 94 14:49
سلام خوبي مريم جانم؟ مثل هميشه کيف کردم از.خوندن پستتون
مامان مریم
پاسخ
سلام مهتاب جون ممنونم عزیزم...مثل همیشه محبت داری